Main Article Content
Abstract
SMA Negeri 5 Bengkulu Selatan merupakan sekolah negeri di daerah Kabupaten Bengkulu Selatan yang selalu melakukan inovasi-inovasi dan perbaikan demi terlaksananya pelayanan prima dan terbaik kepada masyarakat Kabupaten Bengkulu Selatan pada khususnya dan masyarakat Indonesia pada umumnya. SMA Negeri 5 Bengkulu Selatan selalu berusaha untuk dapat memajukan peserta didik, mempersiapkan peserta didik untuk dapat melanjutkan ke jenjang selanjutnya, yaitu Perguruan Tinggi (PT) yang diinginkan ataupun ke dalam dunia kerja serta dunia wirausaha. Berkat dukungan dari pemerintah, SMA Negeri 5 Bengkulu Selatan mampu melaksanakan Kurikulum 2013 dengan baik dan diizinkan pelaksanaanya oleh Kemendikbud yang tertuang dalam DAPODIK SMA Negeri 5 Bengkulu Selatan. Jumlah guru 68 orang, dengan rincian 53 orang guru PNS dan 15 orang adalah Guru Tidak Tetap (GTT). Data guru di SMAN 5 Bengkulu Selatan terlampir.
Article Details
Copyright (c) 2022 Hermansyah Amir, I Nyoman Chandra, Dewi Handayani

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.