Main Article Content
Abstract
Kegiatan pengabdian ini bertujuan untuk meningkatkan kompetensi guru bidang IPA SMK swasta Kota Bengkulu melalui pelatihan pengembangan bahan ajar elektronik dengan menggunakan perangkat lunak flipping book. Flipping book merupakan software berbasis browser yang bisa digunakan untuk mengubah PDF menjadi suatu dokumen digital yang interaktif dimana software ini didukung dengan fitur content editor sehingga memungkinkan untuk menyisipkan video, gambar, dan audio kedalam bahan ajar yang dikembangkan Pengabdian pada masyarakat ini dilaksanakan di SMKS S 10 Kota Bengkulu. Khalayak sasaran dari kegiatan ini adalah para guru IPA perwakilan sekolah SMK Swasta di wilayah Kota Bengkulu. Kegiatan pelatihan ini mendapatkan sambutan yang baik dari para peserta pelatihan. Kegiatan ini diharapkan sangat bermanfaat untuk meningkatkan kompetensi guru dalam mengembangkan bahan ajar elektronik yang sesuai dengan perkembangan ilmu dan teknologi serta meningkatkan kualitas pembelajaran di sekolah.
Article Details
Copyright (c) 2024 Rina Elvia, Sura Menda Ginting, Dewi Handayani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.