Main Article Content
Abstract
This study aims to improve the skills of asking teachers to improve their speaking and listening skills to children in Lebong Kindergarten. This research was conducted because there were problems about the teacher's asking skills to improve the ability to speak and listen to children in Class B. The design of this study used a type of School Action Research (PTS) conducted collaboratively in two cycles, the subjects of this study were teachers of class B2 and B5 in State TK of Lebong Trustees. The data collection methods carried out in this study were training, observation and documentation. Data analysis techniques used are non-test techniques and data collection obtained from training in observation or observation and documentation. The results of the study obtained in this study that: the ability to speak and listen to children in the Lebong fostering kindergarten can be improved through the application of teacher asking skills.
Keywords
Article Details
References
- Kualitatif Dalam Psikologi : Magistra
- Arifin, Z. 2011. Evaluasi Pembelajaran. Bandung : PT. Remaja Rosda Karya
- Arikunto dkk. 2014. Evaluasi Program Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara
- Aqib, Zainal. 2009. Menjadi Guru Profesional Berstandar Nasional. Bandung : Yrama Widya
- Buchori, Mochtar. 2007. Evaluasi Pendidikan di Indonesia, dari kweekshool sampai ke IKIP : 1815-1998. Yogyakarta : Insist. Presss
- Danim S & Khairil. 2010. Profesi Kependidikan. Bandung : Alfabeta
- Djamarah,B.S. 2010. Guru & Anak Didik. Jakarta : Rineka Cipta
- Gronlound, N.E dkk. 1990. Measurement and evaluation in teaching. Newyork : Macmillan Publishing.
- Hamalik Oemar. 2001. Proses Belajar Mengajar. Jakarta : Bumi Aksara Hamalik Oemar. 2009. Kurikulum dan Pembelajaran. Jakarta : Bumi Aksara
- Hamiyah dan Jauhar. 2014. Strategi Belajar Mengajar di Kelas. Jakarta : Prestasi Pustakarya.
- Hasibuan, dkk. 1991. Proses Belajar Mengajar Keterampilan Pengajaran Mikro. Bandung : Remaja rosdakarya.
- Jutmini, Sri dkk. 2007. Panduan Evaluasi Pembelajaran. Surakarta : Tim PEKERTI-AA PPSP Lembaga Pengembangan Pendidikan
- Mansur. 2005. Pendidikan Anak Usia Dini dalam Islam. Yogyakarta : Pustaka Belajar.
- Munandar, U. 1999. Kreativitas & Keterbakatan. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama.
- Usman, Uzer. 2010. Menjadi Guru Profesional. Bandung : PT. Remaja
- Parmadi, I ketut dkk. 2013. Studi Evaluasi Tentang Pelaksanaan Program Pengembangan diri Pada SMP Negeri di Kecamatan Negara. Tesis Singaraja : Program Pasca Sarjana Jurusan Pendidikan Dasar Universitas Pendidikan Ganesha.
- Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Republik Indonesia No. 58 Tahun 2009 Tentang Standar Pendidikan Anak Usia Dini.
- Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Republik Indonesia Nomor 16 Tahun 2009. Tentang Standar Kompetensi Guru.
- Purwanto, Ngalim. 2004. Psikologi pendidikan. Bandung : Rosdakarya Pusat Bahasa. 2002. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta : Balai
- Pustaka
- Suryosubroto. 2009. Proses Belajar Mengajar di Sekolah. Jakarta : Rineka Cipta
- Reit. 2004. Strategi Kolaboratif Strategi Belajar Mengajar Group
References
Kualitatif Dalam Psikologi : Magistra
Arifin, Z. 2011. Evaluasi Pembelajaran. Bandung : PT. Remaja Rosda Karya
Arikunto dkk. 2014. Evaluasi Program Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara
Aqib, Zainal. 2009. Menjadi Guru Profesional Berstandar Nasional. Bandung : Yrama Widya
Buchori, Mochtar. 2007. Evaluasi Pendidikan di Indonesia, dari kweekshool sampai ke IKIP : 1815-1998. Yogyakarta : Insist. Presss
Danim S & Khairil. 2010. Profesi Kependidikan. Bandung : Alfabeta
Djamarah,B.S. 2010. Guru & Anak Didik. Jakarta : Rineka Cipta
Gronlound, N.E dkk. 1990. Measurement and evaluation in teaching. Newyork : Macmillan Publishing.
Hamalik Oemar. 2001. Proses Belajar Mengajar. Jakarta : Bumi Aksara Hamalik Oemar. 2009. Kurikulum dan Pembelajaran. Jakarta : Bumi Aksara
Hamiyah dan Jauhar. 2014. Strategi Belajar Mengajar di Kelas. Jakarta : Prestasi Pustakarya.
Hasibuan, dkk. 1991. Proses Belajar Mengajar Keterampilan Pengajaran Mikro. Bandung : Remaja rosdakarya.
Jutmini, Sri dkk. 2007. Panduan Evaluasi Pembelajaran. Surakarta : Tim PEKERTI-AA PPSP Lembaga Pengembangan Pendidikan
Mansur. 2005. Pendidikan Anak Usia Dini dalam Islam. Yogyakarta : Pustaka Belajar.
Munandar, U. 1999. Kreativitas & Keterbakatan. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama.
Usman, Uzer. 2010. Menjadi Guru Profesional. Bandung : PT. Remaja
Parmadi, I ketut dkk. 2013. Studi Evaluasi Tentang Pelaksanaan Program Pengembangan diri Pada SMP Negeri di Kecamatan Negara. Tesis Singaraja : Program Pasca Sarjana Jurusan Pendidikan Dasar Universitas Pendidikan Ganesha.
Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Republik Indonesia No. 58 Tahun 2009 Tentang Standar Pendidikan Anak Usia Dini.
Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Republik Indonesia Nomor 16 Tahun 2009. Tentang Standar Kompetensi Guru.
Purwanto, Ngalim. 2004. Psikologi pendidikan. Bandung : Rosdakarya Pusat Bahasa. 2002. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta : Balai
Pustaka
Suryosubroto. 2009. Proses Belajar Mengajar di Sekolah. Jakarta : Rineka Cipta
Reit. 2004. Strategi Kolaboratif Strategi Belajar Mengajar Group