Main Article Content
Abstract
This reasearch aimed to Describe creativity of student learning in mathematics lesson grade XI SMK Negeri 3 Lebong, Describe student learning achievement in mathematics lesson grade XI SMK Negeri 3 Lebong, Describe efectivity applying inquiry learning model to improve student learning achievement in mathematics at SMK N 3 Lebong. The kind of this reasearch subject of this experiment is student grade XI TKJ 2 SMK N 3 Lebong as PTK class, then student grade XI TKJ 1 SMK N 3 Lebong as experiment class and student grade XI Accountancy SMK N 3 Lebong as control class. Class selection is chosen propositive random sampling. This data is collected using teacher observation sheet, student observation sheet, and student learning achievement test. After t-tes it can be concluded that by using inquiry learning model be able to improve creativity and student learning achievement.
Keywords
Article Details
References
- Hamalik, 2008, Proses belajar Mengajar. Jakarta: PT Bumi Aksara.
- Kusnandar, 2011, Langkah Mudah Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada
- Majid, 2017, Strategi Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
- Munandar, 1995, Pengembangan Kreativitas Anak Berbakat, Jakarta: Rineka Cipta.
- Nasution, 1992, Metode Penelitian Naturalistik Kualitatif, Bandung: Tarsito.
- Nurdiana, 2013, Membangun Keterampilan Berpikir Kesejahteraan Siswa Dalam Pembelajaran Universitas Pendidikan Indonesia.
- Sanjaya, 2013, Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses pendidikan. Jakarta: Kencana Prenada Media Grup.
- Semiawan, 2009, Belajar dan Pembelajaran Prasekolah dan Sekolah Dasar. Jakarta: PT Indeks.
- Supriyadi, 1994, Hubungan Antara Kecerdasan Evaluasi Dalam Pemecahan Masalah Penyesuaian Diri Remaja Awal Psikologi Udayana.
- Suryabrata, 1998, Psikologi Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdakary
References
Hamalik, 2008, Proses belajar Mengajar. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Kusnandar, 2011, Langkah Mudah Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada
Majid, 2017, Strategi Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Munandar, 1995, Pengembangan Kreativitas Anak Berbakat, Jakarta: Rineka Cipta.
Nasution, 1992, Metode Penelitian Naturalistik Kualitatif, Bandung: Tarsito.
Nurdiana, 2013, Membangun Keterampilan Berpikir Kesejahteraan Siswa Dalam Pembelajaran Universitas Pendidikan Indonesia.
Sanjaya, 2013, Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses pendidikan. Jakarta: Kencana Prenada Media Grup.
Semiawan, 2009, Belajar dan Pembelajaran Prasekolah dan Sekolah Dasar. Jakarta: PT Indeks.
Supriyadi, 1994, Hubungan Antara Kecerdasan Evaluasi Dalam Pemecahan Masalah Penyesuaian Diri Remaja Awal Psikologi Udayana.
Suryabrata, 1998, Psikologi Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdakary