Main Article Content
Abstract
The objectives of this research are 1). To describe the application of drill methods in outdoor games to improve rough motoryc movements of students at TK Negeri 20 Bengkulu Selatan; 2) To describe the application of drill methods in outdoor games to improve social relationships of students at TK Negeri 20 Bengkulu Selatan. This research uses Class Action Research (CAR). The subject of this research is 15 students of B group at TK Negeri 20 Bengkulu Selatan. The collecting data used in this research is the student observation sheet. The data is analyzed by using mean and t-test. This research shows that 1) the application of drill methods in outdoor games can improve rough motoryc movements of students at TK Negeri 20 Bengkulu Selatan; 2) the application of drill methods in outdoor games can improve social relationships of students at TK Negeri 20 Bengkulu Selatan
Keywords
drill methods
rough motoric
social relationship
Article Details
License
How to Cite
Kusairi, H. (2021). PENERAPAN METODE LATIHAN PADA PERMAINAN OUTDOOR UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN MOTORIK KASAR DAN KETERAMPILAN SOSIAL (Studi Pada Kelompok B TK Negeri 20 Bengkulu Selatan. Diadik: Jurnal Ilmiah Teknologi Pendidikan, 11(1), 26–35. https://doi.org/10.33369/diadik.v11i1.18366
References
- Djamarah dan Zain. 2006. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta
- Elizar. 1996. Bentuk Metode Pembelajaran PAUD. Yogyakarta. Penerbit: Erlangga
- Munandar 2009. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta. Rineka Cipta
- Nasution 2010. Pengembangan Keterampilan Anak Usia Dini. Jakarta. Pustaka Ilmu
- Roestiyah. 2001. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta; Rineka Cipta
- Sumanto.2005. Perkembangan Motorik Pada anak Usia Dini. Penerbit: Gagasmedia
- Wahyudin, U dan Agustin, M. 2012. Penilaian Perkembangan AnakUsia Dini. Bandung: Refika Aditama.
- Yusuf, Syamsu. 2012. Psikologi Perkembangan Anak dan Remaja. Bandung; Remaja Rosdakarya
References
Djamarah dan Zain. 2006. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta
Elizar. 1996. Bentuk Metode Pembelajaran PAUD. Yogyakarta. Penerbit: Erlangga
Munandar 2009. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta. Rineka Cipta
Nasution 2010. Pengembangan Keterampilan Anak Usia Dini. Jakarta. Pustaka Ilmu
Roestiyah. 2001. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta; Rineka Cipta
Sumanto.2005. Perkembangan Motorik Pada anak Usia Dini. Penerbit: Gagasmedia
Wahyudin, U dan Agustin, M. 2012. Penilaian Perkembangan AnakUsia Dini. Bandung: Refika Aditama.
Yusuf, Syamsu. 2012. Psikologi Perkembangan Anak dan Remaja. Bandung; Remaja Rosdakarya