Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
• Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA)
SPORT GYMNASTICS : Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani. Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
you are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material
for any purpose, even commercially.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
References
- Akmal, A., Sugihartono, T., & Ilahi, B. R. (2018). ANALISIS MUATAN MATERI SENAM PADA BAHAN AJAR PJOK SEKOLAH DASAR NEGERI DI KOTA BENGKULU. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 2(1), 11-15.
- Arikunto, S. (2012). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumiaksara.
- Canggih, H. M., & Sugihartono, T. (2018). PERBEDAAN HASIL LATIHAN SENAM POCO-POCO OLAHRAGA MENGGUNAKAN METODE KONVENSIONAL DAN INSTRUKSIONAL SISWA LAKI-LAKI DAN PEREMPUAN DI SDN 75 KOTA BENGKULU. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 2(2), 202-214.
- Dalton,Willian & Hari Amirullah Rachman.(2014). Modifikasi Model Pembelajaran Sport Education Berbasis Kejuaraan Untuk Guru Pjok Smp. Jurnal Keolahragaan. No 1 Vol 2.
- Depdiknas, U. U. R. I. N., & No, R. I. (2003). Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Depdiknas.
- Depdiknas.(2006). Panduan Pengembangan Bahan Ajar. Jakarta: Direktorat Pembinaan Sekolah Menengah Atas.
- Depdiknas, (2008). Pengembangan Bahan Ajar Dan Media. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
- Desmita.(2009). Psikologi Perkembangan Peserta Didik. Bandung : Pt Remaja Rosda Karya
- Fajrida, Yunila. (2015) Lembar Kerja Peserta Didik (Lkpd). Diakses Di Http://Yafajridabiologiuir.Blogspot.Co.Id/2 015/11/Lembaran-Kerja-Peserta-Didik-Lkpd.Html . Pada Tanggal 28 Januari 2020
- Hidayat, Sholeh.(2013). Pengembangan Kurikulum Baru. Bandung : Pt Rosda Karya
- Husdarta H.J.S. (2013). Model Pembelajaran Langsung Dalam Pendidikan Jasmani Dan Kesehatan. Bandung : Alfabeta
- Jean, Peaget. (2006). Teori Perkembangan Kognitif. Yogyakarta : Kanisius
- Khan, Yahya. (2010). Pendidikan Karakter Berbasis Potensi Diri. Jakarta : Pelangipublishing
- Mutohir Cholik (1992). Uu Sistem Keolahragaan Nasional, Penerbit: Sunda Kelapa Pustaka
- Muhajir. (2016). Pendidikan Jasmani, Olahraga Dan Kesehatan. Jakarta : Kemendikbud
- Prastowo, Andi. (2011). Metode Penelitian Kualitatif Dalam Perspektif Rancangan Penelitian. Jakarta : Ar-Ruzz Media
- Rohaeti, E., Lfx, E. W., & Padmaningrum, R.T. (2009). Pengembangan Lembar Kerja Siswa (Lks) Mata Pelajaran Sains Kimia Untuk Smp. Jurnal Inovasi Pendidikan, 10(1).
- S. Nasution. (2003). Berbagai Pendekatan Dalam Proses Belajar & Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara
- Saptono. (2011). Dimensi-Dimensi Pendidikan Karakter. Jakarta : Erlangga
- Sari, Y., & Pujianto, D. (2018). Pengaruh Metode Bermain Terhadap Hasil Belajar Senam Lantai Roll Belakang Pada Siswa Kelas Viii Smp Negeri 4 Bengkulu. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 2(1), 75-80.
- Sudjijono. (2006).Pengantar Statistik Pendidikan.Jakarta : Pt Raja Grafindo Persada
- Sugihartono, T., Sutisyana, A., & Sugiyanto, S. (2020). Produktivitas Lembar Kerja Peserta Didik (Lkpd) Pjok Dengan Penerapan Model Projek Base Learning Pada Prodi Penjas Fkip Unib. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 4(1), 63-72.
- Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R & D. Bandung : Alfabeta
- Sukintaka. (2004). Teori Pendidikan Jasmani.
- Bandung : Nuansa Cendekia Trianto. (2009).Mendesain Model
- Pembelajaran Invatif Progresif. Jakarta : Kencana Prenada Group.
- Utama, Bandi. (2011). Pembentukan Karakter Anak Melalui Aktivitas Bermain Dalam Pendidikan Jasmani. Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia. No 1 Vol 8. Hlm 2
- Widjajanti, Endang. (2008). Pelatihan Penyusunan Lks Mata Pelajaran Kimia Berdasarkan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Bagi Guru Smk/Mak. Makalah. Yogyakarta: Fmipa Uny.
- Wijayanti, Frieda. (2014). Pengembangan Lks Ipa Berbasis Multiple Intelligence Pada Tema Energi Dan Kesehatan Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa. Skripsi Fmipa Unnes : Tidak Diterbitkan
- Zuriah, Nurul. (2007). Pendidikan Moral Dan Budi Pekerti Dalam Perspektif Perubahan. Jakarta : bumi aksara
References
Akmal, A., Sugihartono, T., & Ilahi, B. R. (2018). ANALISIS MUATAN MATERI SENAM PADA BAHAN AJAR PJOK SEKOLAH DASAR NEGERI DI KOTA BENGKULU. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 2(1), 11-15.
Arikunto, S. (2012). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumiaksara.
Canggih, H. M., & Sugihartono, T. (2018). PERBEDAAN HASIL LATIHAN SENAM POCO-POCO OLAHRAGA MENGGUNAKAN METODE KONVENSIONAL DAN INSTRUKSIONAL SISWA LAKI-LAKI DAN PEREMPUAN DI SDN 75 KOTA BENGKULU. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 2(2), 202-214.
Dalton,Willian & Hari Amirullah Rachman.(2014). Modifikasi Model Pembelajaran Sport Education Berbasis Kejuaraan Untuk Guru Pjok Smp. Jurnal Keolahragaan. No 1 Vol 2.
Depdiknas, U. U. R. I. N., & No, R. I. (2003). Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Depdiknas.
Depdiknas.(2006). Panduan Pengembangan Bahan Ajar. Jakarta: Direktorat Pembinaan Sekolah Menengah Atas.
Depdiknas, (2008). Pengembangan Bahan Ajar Dan Media. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
Desmita.(2009). Psikologi Perkembangan Peserta Didik. Bandung : Pt Remaja Rosda Karya
Fajrida, Yunila. (2015) Lembar Kerja Peserta Didik (Lkpd). Diakses Di Http://Yafajridabiologiuir.Blogspot.Co.Id/2 015/11/Lembaran-Kerja-Peserta-Didik-Lkpd.Html . Pada Tanggal 28 Januari 2020
Hidayat, Sholeh.(2013). Pengembangan Kurikulum Baru. Bandung : Pt Rosda Karya
Husdarta H.J.S. (2013). Model Pembelajaran Langsung Dalam Pendidikan Jasmani Dan Kesehatan. Bandung : Alfabeta
Jean, Peaget. (2006). Teori Perkembangan Kognitif. Yogyakarta : Kanisius
Khan, Yahya. (2010). Pendidikan Karakter Berbasis Potensi Diri. Jakarta : Pelangipublishing
Mutohir Cholik (1992). Uu Sistem Keolahragaan Nasional, Penerbit: Sunda Kelapa Pustaka
Muhajir. (2016). Pendidikan Jasmani, Olahraga Dan Kesehatan. Jakarta : Kemendikbud
Prastowo, Andi. (2011). Metode Penelitian Kualitatif Dalam Perspektif Rancangan Penelitian. Jakarta : Ar-Ruzz Media
Rohaeti, E., Lfx, E. W., & Padmaningrum, R.T. (2009). Pengembangan Lembar Kerja Siswa (Lks) Mata Pelajaran Sains Kimia Untuk Smp. Jurnal Inovasi Pendidikan, 10(1).
S. Nasution. (2003). Berbagai Pendekatan Dalam Proses Belajar & Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara
Saptono. (2011). Dimensi-Dimensi Pendidikan Karakter. Jakarta : Erlangga
Sari, Y., & Pujianto, D. (2018). Pengaruh Metode Bermain Terhadap Hasil Belajar Senam Lantai Roll Belakang Pada Siswa Kelas Viii Smp Negeri 4 Bengkulu. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 2(1), 75-80.
Sudjijono. (2006).Pengantar Statistik Pendidikan.Jakarta : Pt Raja Grafindo Persada
Sugihartono, T., Sutisyana, A., & Sugiyanto, S. (2020). Produktivitas Lembar Kerja Peserta Didik (Lkpd) Pjok Dengan Penerapan Model Projek Base Learning Pada Prodi Penjas Fkip Unib. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 4(1), 63-72.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R & D. Bandung : Alfabeta
Sukintaka. (2004). Teori Pendidikan Jasmani.
Bandung : Nuansa Cendekia Trianto. (2009).Mendesain Model
Pembelajaran Invatif Progresif. Jakarta : Kencana Prenada Group.
Utama, Bandi. (2011). Pembentukan Karakter Anak Melalui Aktivitas Bermain Dalam Pendidikan Jasmani. Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia. No 1 Vol 8. Hlm 2
Widjajanti, Endang. (2008). Pelatihan Penyusunan Lks Mata Pelajaran Kimia Berdasarkan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Bagi Guru Smk/Mak. Makalah. Yogyakarta: Fmipa Uny.
Wijayanti, Frieda. (2014). Pengembangan Lks Ipa Berbasis Multiple Intelligence Pada Tema Energi Dan Kesehatan Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa. Skripsi Fmipa Unnes : Tidak Diterbitkan
Zuriah, Nurul. (2007). Pendidikan Moral Dan Budi Pekerti Dalam Perspektif Perubahan. Jakarta : bumi aksara