Main Article Content
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah penggunaan teknik bermain dalam pembelajaran PJOK dapat meningkatkan gerak gerak gerak dasar siswa kelas III. Peneliti menggunakan pendekatan Penelitian Tindakan Kelas (PTK) dalam penelitian ini. 25 anak SDN 38 Kota Bengkulu kelas III A menjadi subjek penelitian. Penelitian ini dilaksanakan dalam dua siklus, dengan masing-masing siklus terdiri dari empat tahap sebagai berikut: (1) perencanaan; (2) implementasi; (3) pengamatan; dan (4) refleksi. Pada kegiatan awal, pengamatan terhadap proses belajar mengajar dengan menggunakan teknik bermain untuk pembelajaran PJOK menghasilkan hasil rata-rata untuk pra siklus sebesar 55.11%, siklus I sebesar 60.77%, dan siklus II sebesar 87.55%. Kesimpulan dari penelitian ini ialah, menerapkan metode bermain dalam pembelajaran PJOK dapat meningkatkan kemampuan gerak dasar lokomotor siswa
Article Details
Copyright (c) 2023 Heriska Febriani, Arwin, Andika Prabowo

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
• Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA)
SPORT GYMNASTICS : Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani. Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
you are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material
for any purpose, even commercially.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.