Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
An author who publishes in the Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah agrees to the following terms:
Author retains the copyright and grants the Journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R.(Eds.). (2017). Kerangka Landasan untuk Pembelajaran, Pengajaran, dan Asesmen: Revisi Taksonomi Pendidikan Bloom. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
- Arikunto, S. (2002). Metodologi Penelitian Suatu Pendekatan Proposal . Jakarta: PT. Rineka Cipta.
- Depdiknas. (2005). Permendiknas No. 11 Tahun 2005 Tentang Buku Teks Pelajaran. Jakarta: Depdiknas
- Depdiknas. (2006). Permendiknas No. 22 Tahun 2006 Tentang Standar Isi. Jakarta: Depdiknas
- Indonesia, Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan. (2017). Matematika : edisi revisi. Jakarta : Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan
- Jaya, S., Maizora, S., & Muchlis, E. E. (2019). Pengambangan LKPD dengan Pendekatan Saintifik di SMA Negeri 4 Kota Bengkulu. Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah (JP2MS), 3 No. 3, 286.
- Lestari, K. E. & Yudhanegara, M. R. (2017). Penelitian Pendidikan Matematika. Bandung : PT Refika Aditama
- Margono. (2004). Metode Penelitian Pendidikan. Jakarta: PT. Rineka Cipta.
- Permendikbud. (2014). Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia Nomor 59 Tahun 2014 Tentang Kurikulum 2013 Sekolah Menengah Atas/ Madrasah Aliyah. Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan
- Purwantika , F., Yensy B, N. A., & Agustinsa, R. (2020). Perbedaan Proses Belajar Matematika Siswa yang Menggunakan Model Pembelajaran Kooperatif Think Pair Share (TPS) Dengan Pembelajaran Ekspositori. Jurnal Penelitian Pembelajaran (JP2MS), 4 No. 1, 1.
- Susanti, N. Y., Trapsilasiwi, D & Kurniati, D. (2015). Analisis Tingkat Kognitif Uji Kompetensi pada Buku Sekolah Elektronik (BSE) Matematika SMP/Mts kelas VII Kurikulum 2013 Berdasarkan Taksonomi Bloom. Kreano, (Online), Vol 6, No. 1, 65-73
- Utami, F. R., Susanta, A., & Yensy, A. N. (2017). Pengaruh Pembelajaran dengan Teknik Quick On The Draw terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas VIII SMP. Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika(JP2MS), 1 No. 2, 182.
References
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R.(Eds.). (2017). Kerangka Landasan untuk Pembelajaran, Pengajaran, dan Asesmen: Revisi Taksonomi Pendidikan Bloom. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Arikunto, S. (2002). Metodologi Penelitian Suatu Pendekatan Proposal . Jakarta: PT. Rineka Cipta.
Depdiknas. (2005). Permendiknas No. 11 Tahun 2005 Tentang Buku Teks Pelajaran. Jakarta: Depdiknas
Depdiknas. (2006). Permendiknas No. 22 Tahun 2006 Tentang Standar Isi. Jakarta: Depdiknas
Indonesia, Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan. (2017). Matematika : edisi revisi. Jakarta : Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan
Jaya, S., Maizora, S., & Muchlis, E. E. (2019). Pengambangan LKPD dengan Pendekatan Saintifik di SMA Negeri 4 Kota Bengkulu. Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah (JP2MS), 3 No. 3, 286.
Lestari, K. E. & Yudhanegara, M. R. (2017). Penelitian Pendidikan Matematika. Bandung : PT Refika Aditama
Margono. (2004). Metode Penelitian Pendidikan. Jakarta: PT. Rineka Cipta.
Permendikbud. (2014). Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia Nomor 59 Tahun 2014 Tentang Kurikulum 2013 Sekolah Menengah Atas/ Madrasah Aliyah. Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan
Purwantika , F., Yensy B, N. A., & Agustinsa, R. (2020). Perbedaan Proses Belajar Matematika Siswa yang Menggunakan Model Pembelajaran Kooperatif Think Pair Share (TPS) Dengan Pembelajaran Ekspositori. Jurnal Penelitian Pembelajaran (JP2MS), 4 No. 1, 1.
Susanti, N. Y., Trapsilasiwi, D & Kurniati, D. (2015). Analisis Tingkat Kognitif Uji Kompetensi pada Buku Sekolah Elektronik (BSE) Matematika SMP/Mts kelas VII Kurikulum 2013 Berdasarkan Taksonomi Bloom. Kreano, (Online), Vol 6, No. 1, 65-73
Utami, F. R., Susanta, A., & Yensy, A. N. (2017). Pengaruh Pembelajaran dengan Teknik Quick On The Draw terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas VIII SMP. Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika(JP2MS), 1 No. 2, 182.