Main Article Content

Abstract

The purpose of this research is to identify the most influential factors including cultural factors, social factors, personal factors and psychological factors on the investor's decision to trade on the IDX. This research is descriptive research, with the study population is Bengkulu community investors who transact on the IDX with the sampling technique used accidental sampling. The data analysis technique used is the validity and reliability test and multiple linear regression analysis. The results of this study are cultural, social, personal and psychological factors partially or simultaneously a positive and significant effect on investors' decisions to trade on the IDX. Psychological factors are the most dominant factors influencing investors' decisions to trade on the IDX.

Keywords

Cultural Factors Social Factors Personal Factors Psychological Factors Investor Decisions.

Article Details

How to Cite
Novrianda, H., Shar, A., & Nugroho, D. S. (2020). ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KEPUTUSAN INVESTOR UNTUK BERTRANSAKSI DI BEI (Studi Pada Masyarakat Bengkulu). The Manager Review, 2(1), 1–14. https://doi.org/10.33369/tmr.v2i1.11643

References

  1. Anoraga, P. (2007). Pengantar Bisnis (Pengelolaan Bisnis Dalam Era Globalisasi). Jakarta: Rieneka Cipta.
  2. Fahmi, I. (2014). Manajemen Strategis: teori dan aplikasi. Bandung: Alfabeta.
  3. Firmansyah, E. (2010). Metamorfods Bursa Efek. Jakarta: Bursa Efek Indonesia.
  4. Ghozali. (2013). Aplikasi Analisis multivariate dengan program SPSS. Cetakan kelima, Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
  5. Halim, A. (2005). Analisis Investasi. Edisi 2, Jakarta: Salemba Empat.
  6. Kotler, P. (2015). Marketing Management. Elevent Edition. New Jersey: Prentice Hall.
  7. Kotler, P., dan Keller, K. L. (2008). Manajemen Pemasaran. Edisi 13 Jilid 1, Jakarta: Erlangga.
  8. Kotler, P., dan Gary Armstrong. (2008). Principles of Marketing. 14th Ed, New Jersey: Prentice Hall.
  9. Lamb, C., Hair., Joseph, F., dan McDaniel, C. (2001). Pemasaran. Jakarta: Salemba Empat.
  10. Machfoedz, M. (2005). Pengantar Pemasaran Modern. Yogyakarta: Akademi Manajemen Perusahaan YKPN.
  11. Martono, N. (2016) Metode Penelitian Kuantitatif: Analisis Isi data Sekunder. Jakarta: Rajawali Pers.
  12. Mengenal Manfaat Pasar Modal Di Galeri Investasi BEI Https://Economy.Okezone.Com/Read/2017/03/17/278/1645543/Mengenal-Manfaat-Pasar-Modal-Di-Galeri-Investasi-Bei.
  13. Mulyadi, N. (2013) Prilaku Konsumen dalam Perspektif Kewirausahaan. Bandung: Alfabeta CV.
  14. Primahua. (2005). Faktor-Faktor yang Berpengaruh Terhadap Perilaku Mahasiswa dalam Memilih Jurusan Ekonomi Pembangunan Fakultas Ekomoni pada Universitas Kristen Maluku di Ambon. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, Vol. 2, No. 1.
  15. Robbins, S. P. dan Coulter, M. (2010) Manajemen. Edisi Kesepuluh, Jakarta: penerbit Erlangga.
  16. Septyanto, D. (2013). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Investor Individu Dalam Pengambilan Keputusan Investasi Di Bursa Efek Indonesia (BEI). Jurnal Ekonomi, Vol. 4, No.2.
  17. Sriwardiningsih. (2006). Pengaruh Perilaku Pembelian Mahasiswa Terhadap Proses keputusan pembelian Komputer NoteBook di Lingkungan Mahasiswa Binus International. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, Vol.11, No.1.
  18. Sunariya. (2015). Pengantar Pengetahuan Pasar Modal. Yogyakarta: UUP AMP YKPM.
  19. Tandelilin, E. (2010). Portofolio dan Investasi. Yogyakarta (ID): Kanisius.
  20. Thamrin, A., dan Tantri, F. (2014). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
  21. Tjiptono. F. (2007). Pemasaran Jasa. Malang: Bayumedia Publishing.
  22. www.BisnisBengkulu.com, Per Agustus 2018, BEI Bengkulu Catat Jumlah Investor Saham Mencapai 2.775 SID.
  23. www.Antaranews.com, Investor pasar modal di Bengkulu berkembang pesat.