Main Article Content

Abstract

The purposes of this research are to determine the factors related to consumer perception on Syngenta products; to analyse relation between farmer perceptionon Syngenta product and purchasing behavior; and to examine the most product used by consumer.The research is done intentionally to 96 respondents. Two method analyses use in this study, i.e., a descriptive analysis and Rank Kendall correlation (t). The study finds that family income and farmer views significantly correlate to the consumer perception on Syngenta products, whereas the farm area and farmer experience are not. This study also concludes that consumer perception Syngenta product is not related tothe purchasing behavior. According to respondents,they often use herbicide of gramoxone.

 

Keywords

Syngenta Product Consumers Perception Consumer Behavior

Article Details

How to Cite
Priyono, B. S., Arianti, N. N., & H. Siahaan, T. M. (2010). ANALISIS PERILAKU KONSUMEN PRODUK SYNGENTA: KASUS DI KECAMATAN KETAHUN KABUPATEN BENGKULU UTARA. Jurnal AGRISEP: Kajian Masalah Sosial Ekonomi Pertanian Dan Agribisnis, 9(2), 120–129. https://doi.org/10.31186/jagrisep.9.2.120-129

References

  1. Briggs, Henry F. 2000. Buku Informasi produk Syngenta. Syngenta. Jakarta.
  2. Dewi, NI dan Iwanuddin., 2002. Kajian Sosial Ekonomi Budaya dan Persepsi Masyarakat Sekitar Danau Tempe. http://puslitsosekhut.web.id/
  3. Harta, Melly. 2005. Sikap dan Perilaku Konsumen Terhadap Produk Minuman Sirup Kalamansi Bukit Bengkulu di Kota Bengkulu.Skripsi Jurusan Sosial Ekonomi Pertanian. Fakultas Pertanian. Universitas Bengkulu. Bengkulu. (Tidak dipublikasikan).
  4. Hawkins, dan van den Ban. 1999. Penyuluhan Pertanian. Cetakan ke-13. Penerbit Kanisius. Yogyakarta.
  5. Irawan, 2002. Tanggapan Petani Terhadap Peran Penyuluh Pertanian Lapangan dalam Pelaksanaan Program Peningkatan Indeks Pertanaman Tahun 2001 di Desa Rawa Makmur Kota Bengkulu. Skripsi Jurusan Sosial Ekonomi Pertanian.
  6. Fakultas Pertanian. Universitas Bengkulu. Bengkulu. (Tidak
  7. dipublikasikan).
  8. Kartasapoetra. 1998. Hama Tanaman Pangan dan Perkebunan. Bumi Aksara. Jakarta
  9. Lihenda. 2007. Adopsi Teknologi Usahatani Stroberi di Kec. Selupu Rejang Kab.Rejang
  10. Lebong. Skripsi Jurusan Sosial Ekonomi Pertanian. Fakultas Pertanian. Universitas Bengkulu. Bengkulu. (Tidak dipublikasikan).
  11. Septiani, Efty. 2007. Analisis Faktor-faktor yang Mempengaruhi Keputusan Konsumen Memilih Produk Syngenta atau non Syngenta (Kasus di Retailer ArgaMakamur). Skripsi Jurusan Sosial Ekonomi Pertanian. Fakultas Pertanian. Universitas Bengkulu. Bengkulu. (Tidak dipublikasikan).

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>