Main Article Content

Abstract

This research  aims to improvetheLearning Achievement ofeconomic subjects of the XIIIP SstudentsinSMANegeri1Gumay TalangLahat   throughthe developmentof Accounting  E-Module withthe subjectof the researchare two economic techersand  Studentsof XIIIPS are 30 students,  Studentsof  XIIIPS2 are 30 students  as the experimental class, students of   XIIIPS3  are 30 students asthe controlclass.The objectof  the research  is  theE-Module Accounting.  The result sof the data analysis  sho wthat:a)ThedevelopedE-ModuleofAccounting isappropriate toimprove student achievementin economic subjectsinthe XII grade social studiesat SMA Negeri1Gumay TalangLahat,b)TheE-Moduleof Accountingdeveloped  is  ateaching material    very effectivewayto  improve student achievement in class XIIIPSat GumayTalang Lahat SeniorHigh School

Keywords

E-Module Accounting Learning Achievement

Article Details

How to Cite
Dirmansah, D., & Sahono, B. (2021). DEVELOPMENT OF E - ACCOUNTING MODULE TO IMPROVE STUDENT’S LEARNING ACHIEVEMENT. Diadik: Jurnal Ilmiah Teknologi Pendidikan, 9(2), 112–121. https://doi.org/10.33369/diadik.v9i2.17439

References

  1. Arikunto, Suharsimi.2013. Dasar- dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta : Bumu Aksara.
  2. Asyhar, Rayandra. 2012. Kreatif Mengembangkan Media Pembelajaran ( Silabus , RPP, PHB, Bahan Ajar ). PT. Bumi Aksara, Yogyakarta.
  3. Depdiknas. (2008). Panduan Pengembangan Bahan Ajar. Jakarta: Direktorat Jendral Pendidikan Dasar dan Menengah.
  4. Direktorat Jendral Penjamin Mutu Pendidikan dan Tenaga Kependidikan. 2008. Penulisan Modul. Gaya Media. Jakarta.
  5. Direktorat Pembina Sekolah Menengah Atas , Direktorat Jendral Pendidikan Dasar dan Menengah Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan, 2017. Panduan Praktis Penyusunan E- Modul.Jakarta.
  6. Emzir. 2014. Metodelogi Penelitian Pendidikan . PT Raja Grafindo Persada . Jakarta
  7. Borg.W.R. & Gall, M.D. (1983) Educational Research: An Introduction. New York: Longman.
  8. Mulyasa. 2006 . Kurikulum Yang Disempurnakan. PT. Remaja Rosdakarya. Bandung
  9. Richey, R.C. & Klein, (2014) Dessign and Development Research London: Lawrence
  10. Sugiyono. 2006. Metode Penelitian Kombinasi. Alfa Beta ; Bandung.
  11. Syah, Muhibbin. 2007. Psikologi Belajar. PT. Raja Grafindo Persada; Jakarta.
  12. Tejo Nurseto. (2011). Membuat Media Pembelajaran yang Menarik. Jurnal Ekonomi dan Pendidikan. Volume: 8. Nomor 1: 19-35.