Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Kurniawati, I,H., 2015. Penerapan Metode Outdoor Study Untuk Meningkatkan
- Aktivitas dan Hasil Belajar IPA Siswa Kelas IV SD Negeri 01 Taji Tahun Ajaran 2014/2015. 2 (9)
- Latsari, A,P., 2013. Penerpan Metode Pembelajaran Out Door untuk meningkatkan Aktivitas dan Hasil Belajar IPS Siswa Kelas IV SDN 03 Selong Tahun 2012/2013.
- Rosyid, Z, dkk., 2019, Prestasi Belajar. Malang: Literasi Nusantara.
- Sardiman, A.M., 2010, Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT Grafindo Persada.
- Slameto. 2015. Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
- Sudjana, N., 2016, Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar, Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
- Trianto. 2011. Panduan Lenngkap Penelitian Tindakan Kelas [Classroom Action Research]. Jakarta: Prestasi Pustakaraya.
- Vera, A., 2012. Metode Mengajar Anak di Luar Kelas (Outdoor Study). Yogyakarta: DIVA Press.
- Widiasworo, E., 2017. Strategi & Metode Mengajar Siswa di Luar Kelas (Outdoor Learning) Secara Aktif, Kreatif, Inspiratif, & Komunikatif. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media
- Winarni, E,W., 2018. Teori dan Praktek Penelitian Kuantitatif Kualitatif Penelitian
- Tindakan Kelas (PTK) Research and Development (R&D). Jakarta: Bumi Aksara
References
Kurniawati, I,H., 2015. Penerapan Metode Outdoor Study Untuk Meningkatkan
Aktivitas dan Hasil Belajar IPA Siswa Kelas IV SD Negeri 01 Taji Tahun Ajaran 2014/2015. 2 (9)
Latsari, A,P., 2013. Penerpan Metode Pembelajaran Out Door untuk meningkatkan Aktivitas dan Hasil Belajar IPS Siswa Kelas IV SDN 03 Selong Tahun 2012/2013.
Rosyid, Z, dkk., 2019, Prestasi Belajar. Malang: Literasi Nusantara.
Sardiman, A.M., 2010, Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT Grafindo Persada.
Slameto. 2015. Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Sudjana, N., 2016, Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar, Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Trianto. 2011. Panduan Lenngkap Penelitian Tindakan Kelas [Classroom Action Research]. Jakarta: Prestasi Pustakaraya.
Vera, A., 2012. Metode Mengajar Anak di Luar Kelas (Outdoor Study). Yogyakarta: DIVA Press.
Widiasworo, E., 2017. Strategi & Metode Mengajar Siswa di Luar Kelas (Outdoor Learning) Secara Aktif, Kreatif, Inspiratif, & Komunikatif. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media
Winarni, E,W., 2018. Teori dan Praktek Penelitian Kuantitatif Kualitatif Penelitian
Tindakan Kelas (PTK) Research and Development (R&D). Jakarta: Bumi Aksara