Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Abidin, Y., (2014). Desain Sistem Pembelajaran dalam Konteks Kurikulum 2013. Bandung: PT Refika Aditama.
- Ahmadi, I, K., & Amri, S., (2014). Pengembangan & Model pembeljaran Tematik Integratif. Jakarta: Prestasi Pustaka.
- Asmani, J, M., (2011). 7 Tips Aplikasi PAKEM. Jakarta: Diva Press.
- Habibati., (2017). Strategi Belajar Mengajar. Banda Aceh: Syaiah Kuala University Press.
- Jauhar, M., (2011). Implementasi PAIKEM dari Behavioristik sampai Konstruktivistik. Jakarta: Prestasi Pustakarya.
- Marwiyah, dkk., (2018). Perencanaan Pembelajaran Kontemporer Berbasis Penerapan Kurikulum 2013. Yogyakarta: CV. Budi Utama.
- Nofrion., (2016). Komunikasi Pendidikan. Jakarta: Kencana.
- Oktaria, S., (2020). Model-model Pembelajaran. Yogyakarata: CV. Budi Utama.
- Sarinah., (2015). Pengantar Kurikulum. Yogyakarta: CV. Budi Utama.
- Setiawan, D, F., (2018). Prosedur Evaluasi Dalam Pembelajaran. Yogyakarta: CV. Budi Utama.
- Purwanti, P., 2018. 10 Kriteria dalam Menentukan Media Pembelajaran Yang Tepat. (https://pakarkomunikasi.com/kriteria-dalam-menentukan-media-pembelajaran)
- Soim, Ibnu. 2012. Perumusan Indikator Dan Tujuan Pembelajaran. (http:// Perumusan Indikator Dan Tujuan Pembelajaran.soim.html)
- Suci, dkk., 2020 . Administrasi Kegiatan Belajar. (http://books.google.co.id/)
References
Abidin, Y., (2014). Desain Sistem Pembelajaran dalam Konteks Kurikulum 2013. Bandung: PT Refika Aditama.
Ahmadi, I, K., & Amri, S., (2014). Pengembangan & Model pembeljaran Tematik Integratif. Jakarta: Prestasi Pustaka.
Asmani, J, M., (2011). 7 Tips Aplikasi PAKEM. Jakarta: Diva Press.
Habibati., (2017). Strategi Belajar Mengajar. Banda Aceh: Syaiah Kuala University Press.
Jauhar, M., (2011). Implementasi PAIKEM dari Behavioristik sampai Konstruktivistik. Jakarta: Prestasi Pustakarya.
Marwiyah, dkk., (2018). Perencanaan Pembelajaran Kontemporer Berbasis Penerapan Kurikulum 2013. Yogyakarta: CV. Budi Utama.
Nofrion., (2016). Komunikasi Pendidikan. Jakarta: Kencana.
Oktaria, S., (2020). Model-model Pembelajaran. Yogyakarata: CV. Budi Utama.
Sarinah., (2015). Pengantar Kurikulum. Yogyakarta: CV. Budi Utama.
Setiawan, D, F., (2018). Prosedur Evaluasi Dalam Pembelajaran. Yogyakarta: CV. Budi Utama.
Purwanti, P., 2018. 10 Kriteria dalam Menentukan Media Pembelajaran Yang Tepat. (https://pakarkomunikasi.com/kriteria-dalam-menentukan-media-pembelajaran)
Soim, Ibnu. 2012. Perumusan Indikator Dan Tujuan Pembelajaran. (http:// Perumusan Indikator Dan Tujuan Pembelajaran.soim.html)
Suci, dkk., 2020 . Administrasi Kegiatan Belajar. (http://books.google.co.id/)