Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Anitah, S., W, et al. 2010. Strategi Pembelajaran di SD. Jakarta: Universitas Terbuka.
- Arikunto, S. 2010. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
- Djamarah, S., B. & Zain, A. 2014. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
- Ghufron, A. 2011. Pengelolaan Kelas Terpadu. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
- Harianto. 2001. Hasil Belajar Mengajar. Yogyakarta: Ombak.
- Husna, Ria. 2013. Pengaruh Iklim Kelas dan Minat Belajar terhadap Hasil Belajar Siswa pada Pelajaran Matemaatika pada SD. [http://jurnal.untan.ac.id%2Findex.php%2Fjpdpb%2Farticle%2Fdownload%2F3307%2F3318&ei=PLK4UmoO8yUuASUioDYCQ&usg=AQjCNHRjWmd1_4_TJ75MFBlI_NYVKULGg&bvm=bv.70138588,d.c2E] diakses oleh Yolanda Maulidah 15 Januari 2017.
- Karso. 2004. Pendidikan Matematika 1. Jakarta: Universitas Terbuka
- Kompri. 2014. Manajemen Sekolah : Teori dan Praktik. Bandung: Alfabeta.
- Muhsetyo, G., dkk. 2007. Pembelajaran Matematika SD. Jakarta: Universitas Terbuka.
- Mulyani. 2001. Pengelolaan Kelas (Classrom Manajemen). Yogyakarta: Ombak.
- Priansah, D., Juni. 2014. Kinerja dan Profesionalisme Guru. Bandung: Alfabeta.
- Sudjana, N. 2009. Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.
- Sugiyono. 2014. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
- Susanto, A. 2013. Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Kencana.
- Wasliman, I. 2007. Problematika Pendidikan Dasar. Bandung: Remaja Rosdakarya
- Winarni, E., W. 2011. Penelitian Pendidikan. Bengkulu: Unit Penerbitan FKIP Unib.
References
Anitah, S., W, et al. 2010. Strategi Pembelajaran di SD. Jakarta: Universitas Terbuka.
Arikunto, S. 2010. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Djamarah, S., B. & Zain, A. 2014. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Ghufron, A. 2011. Pengelolaan Kelas Terpadu. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Harianto. 2001. Hasil Belajar Mengajar. Yogyakarta: Ombak.
Husna, Ria. 2013. Pengaruh Iklim Kelas dan Minat Belajar terhadap Hasil Belajar Siswa pada Pelajaran Matemaatika pada SD. [http://jurnal.untan.ac.id%2Findex.php%2Fjpdpb%2Farticle%2Fdownload%2F3307%2F3318&ei=PLK4UmoO8yUuASUioDYCQ&usg=AQjCNHRjWmd1_4_TJ75MFBlI_NYVKULGg&bvm=bv.70138588,d.c2E] diakses oleh Yolanda Maulidah 15 Januari 2017.
Karso. 2004. Pendidikan Matematika 1. Jakarta: Universitas Terbuka
Kompri. 2014. Manajemen Sekolah : Teori dan Praktik. Bandung: Alfabeta.
Muhsetyo, G., dkk. 2007. Pembelajaran Matematika SD. Jakarta: Universitas Terbuka.
Mulyani. 2001. Pengelolaan Kelas (Classrom Manajemen). Yogyakarta: Ombak.
Priansah, D., Juni. 2014. Kinerja dan Profesionalisme Guru. Bandung: Alfabeta.
Sudjana, N. 2009. Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Sugiyono. 2014. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Susanto, A. 2013. Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Kencana.
Wasliman, I. 2007. Problematika Pendidikan Dasar. Bandung: Remaja Rosdakarya
Winarni, E., W. 2011. Penelitian Pendidikan. Bengkulu: Unit Penerbitan FKIP Unib.