Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Atmajaya, D. 2017. Implementasi Augmented Reality untuk Pembelajaran Interaktif, ILKOM Jurnal Ilmiah. Volume 9 Nomor 2. halaman 227-232.
- Kamelia, L. 2015. Perkembangan Teknologi Augmented Reality sebagai Media Pembelajaran Interaktif pada Mata Kuliah Kimia Dasar. Jurnal ISTEK, Volume IX No. 1. halaman 238.
- Maulana, A. & Kusuma, W. 2014. Aplikasi Augmented Reality sebagai Media Pembelajaran Tata Surya, Prosiding Seminar Ilmiah Nasional Komputer dan Sistem Intelijen (KOMMIT 2014). Vol. 8 Oktober 2014. halaman 53.
- Muhsetyo, G, dkk. 2009. Pembelajaran Matematika SD. Jakarta: Universitas Terbuka.
- Mustaqim, I & Kurniawan, N. 2017. Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Augmented Reality, Jurnal Edukasi Elektro. Vol. 1 No. 1. halaman 36-48.
- Mustika, dkk., 2015, Implementasi Augmented Reality Sebagai Media Pembelajaran Interaktif. Citec Journal. Vol. 2 No. 4. halaman 227-291.
- Slameto. 2010. Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT Rineka Cipta.
- Susanto, A. 2013. Teori Belajar dan Pembelajaran Di Sekolah Dasar. Jakarta: Kencana.
- Wardani, S. & Sari, M., W. 2016. Pemanfaatan Teknologi Augmented Reality untuk Media Pembelajaran Pengenalan Objek Geometri Berbasis Web. Jurnal Teknologi Technoscientia. Vol. 8 No. 2. halaman 187.
References
Atmajaya, D. 2017. Implementasi Augmented Reality untuk Pembelajaran Interaktif, ILKOM Jurnal Ilmiah. Volume 9 Nomor 2. halaman 227-232.
Kamelia, L. 2015. Perkembangan Teknologi Augmented Reality sebagai Media Pembelajaran Interaktif pada Mata Kuliah Kimia Dasar. Jurnal ISTEK, Volume IX No. 1. halaman 238.
Maulana, A. & Kusuma, W. 2014. Aplikasi Augmented Reality sebagai Media Pembelajaran Tata Surya, Prosiding Seminar Ilmiah Nasional Komputer dan Sistem Intelijen (KOMMIT 2014). Vol. 8 Oktober 2014. halaman 53.
Muhsetyo, G, dkk. 2009. Pembelajaran Matematika SD. Jakarta: Universitas Terbuka.
Mustaqim, I & Kurniawan, N. 2017. Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Augmented Reality, Jurnal Edukasi Elektro. Vol. 1 No. 1. halaman 36-48.
Mustika, dkk., 2015, Implementasi Augmented Reality Sebagai Media Pembelajaran Interaktif. Citec Journal. Vol. 2 No. 4. halaman 227-291.
Slameto. 2010. Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Susanto, A. 2013. Teori Belajar dan Pembelajaran Di Sekolah Dasar. Jakarta: Kencana.
Wardani, S. & Sari, M., W. 2016. Pemanfaatan Teknologi Augmented Reality untuk Media Pembelajaran Pengenalan Objek Geometri Berbasis Web. Jurnal Teknologi Technoscientia. Vol. 8 No. 2. halaman 187.