Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Akhadiah, S. dkk. (2012). Pembinaan Kemampuan Menulis Bahasa Indonesia. Jakarta: Erlangga.
- Amrolani, A., Muslihah, N. N., & Noermanzah, N. (2014). Peningkatan Kemampuan Menulis Karangan Deskripsi melalui Teknik Imajinasi Siswa Kelas IV SD Negeri 51 Lubuklinggau. Jurnal Perspektif Pendidikan, 8(1), 1-15, https://www.ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/JPP/article/view/447
- Arikunto, S. (2010). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
- Djiwandono, S. (2008). Tes Bahasa Pegangan bagi Pengajar Bahasa. Jakarta: Indeks.
- Kurniawan, H. (2014). Pembelajaran Menulis Kreatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.
- Martalena, M. (2016). Kajian Historis Kumpulan Puisi Tirani dan Benteng Karya Taufiq Ismail. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 2(1), 33–42. doi:10.33369/diksa.v2i1.3224
- Mulyasa, E. (2011). Menjadi Guru Profesional: Menciptakan Pembelajaran yang Kreatif dan Menyenangkan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
- Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. Dalam Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
- Noermanzah, N., Rais, M. N., & Muslihah, N. N. (2013). Perbandingan Penerapan Strategi Critical Incident dengan Strategi Mind Mapping dalam Pembelajaran Menulis Puisi Siswa Kelas VIII SMP Negeri L Sidoharjo. Jurnal Perspektif Pendidikan, 7(2), 14-28, https://ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/JPP/article/view/367
- Nurgiyantoro, B. (2012). Penelitian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra. Yogyakarta: BPFE.
- Rusman. (2010). Model-Model Pembelajaran Mengembangkan Profesionalisme Guru. Bandung: Rajagrafindo Persada.
- Sudijono, A. (2009). Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: Rajawali Pers.
- Suparno. (2010). Keterampilan Dasar Menulis. Jakarta: UT.
- Suwandi, S. (2010). Penelitian Tindakan Kelas (PTK) dan Penulisan Karya Ilmiah. Surakarta: Yuma Pustaka.
- Tarigan, H. G. (2008). Membaca sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa Bandung.
- Trianto, (2007). Model-Model Pembelajaran Inovatif Berorientasi Kontruktivistik. Prestasi Pustaka: Jakarta.
- Wardoyo, S. M. (2013). Teknik Menulis Puisi. Yogyakarta: Graha Ilmu.
- Yahmo, Y. (2015). Peningkatan Kemampuan Apresiasi Puisi dengan Teknik Deklamasi pada Siswa Kelas V SD Negeri 41 Bengkulu Selatan. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 1(1), 52–58. doi:10.33369/diksa.v1i1.3143
References
Akhadiah, S. dkk. (2012). Pembinaan Kemampuan Menulis Bahasa Indonesia. Jakarta: Erlangga.
Amrolani, A., Muslihah, N. N., & Noermanzah, N. (2014). Peningkatan Kemampuan Menulis Karangan Deskripsi melalui Teknik Imajinasi Siswa Kelas IV SD Negeri 51 Lubuklinggau. Jurnal Perspektif Pendidikan, 8(1), 1-15, https://www.ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/JPP/article/view/447
Arikunto, S. (2010). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Djiwandono, S. (2008). Tes Bahasa Pegangan bagi Pengajar Bahasa. Jakarta: Indeks.
Kurniawan, H. (2014). Pembelajaran Menulis Kreatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Martalena, M. (2016). Kajian Historis Kumpulan Puisi Tirani dan Benteng Karya Taufiq Ismail. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 2(1), 33–42. doi:10.33369/diksa.v2i1.3224
Mulyasa, E. (2011). Menjadi Guru Profesional: Menciptakan Pembelajaran yang Kreatif dan Menyenangkan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. Dalam Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
Noermanzah, N., Rais, M. N., & Muslihah, N. N. (2013). Perbandingan Penerapan Strategi Critical Incident dengan Strategi Mind Mapping dalam Pembelajaran Menulis Puisi Siswa Kelas VIII SMP Negeri L Sidoharjo. Jurnal Perspektif Pendidikan, 7(2), 14-28, https://ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/JPP/article/view/367
Nurgiyantoro, B. (2012). Penelitian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra. Yogyakarta: BPFE.
Rusman. (2010). Model-Model Pembelajaran Mengembangkan Profesionalisme Guru. Bandung: Rajagrafindo Persada.
Sudijono, A. (2009). Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: Rajawali Pers.
Suparno. (2010). Keterampilan Dasar Menulis. Jakarta: UT.
Suwandi, S. (2010). Penelitian Tindakan Kelas (PTK) dan Penulisan Karya Ilmiah. Surakarta: Yuma Pustaka.
Tarigan, H. G. (2008). Membaca sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa Bandung.
Trianto, (2007). Model-Model Pembelajaran Inovatif Berorientasi Kontruktivistik. Prestasi Pustaka: Jakarta.
Wardoyo, S. M. (2013). Teknik Menulis Puisi. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Yahmo, Y. (2015). Peningkatan Kemampuan Apresiasi Puisi dengan Teknik Deklamasi pada Siswa Kelas V SD Negeri 41 Bengkulu Selatan. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 1(1), 52–58. doi:10.33369/diksa.v1i1.3143