Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Bakhtiar, S. (2015). Merancang Pembelajaran Gerak Dasar Anak. In Merancang Pembelajaran Gerak Dasar Anak. http://repository.unp.ac.id/65/
- Darmalaksana, W., Hambali, R. Y. A., Masrur, A., & Muhlas. (2020). Analisis Pembelajaran Online Masa WFH Pandemic Covid-19 sebagai Tantangan Pemimpin Digital Abad 21. Karya Tulis Ilmiah (KTI) Masa Work From Home (WFH) Covid-19 UIN Sunan Gunung Djati Bandung Tahun 2020, 1(1), 1–12.
- Dimara, F. H. (2010). Bentuk dan Implementasi Nilai Pendidikan Karakter dalam Cerita Mitos Manarmakeri Suku Biak Numfor Provinsi Papua (Vol. 6285354656, pp. 33–56).
- Estrada, E., Pujianto, D., & Arwin, A. (2019). Persepsi Kepala Sekolah Terhadap Kinerja Guru Pjok Sekolah Menengah Atas Negeri Di Kota Bngkulu. Kinestetik, 3(2), 198–207. https://doi.org/10.33369/jk.v3i2.8915
- Gulo, w. (2013). Metodologi Penelitian.
- Hartono, R., Pujianto, D., & Arwin, A. (2019). Persepsi Guru Penjas Terhadap Kompetensi Mahasiswa Magang 2 Prodi Penjas Fkip Unib Di Smp Negeri Kota Bengkulu Tahun 2018. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 3(2), 165-173.
- Hanaf, 2011. Subjek dan objek penelitian.
- Irwanto. 2020. Model Pembelajaran Daring Sebagai Alternatif Proses Kegiatan Belajar Pendidikan Jasmani di Tengah Pandemi Covid-19 halaman 191
- Jayul, A., & Irwanto, E. (2020). Model Pembelajaran Daring Sebagai Alternatif Proses Kegiatan Belajar Pendidikan Jasmani di Tengah Pandemi Covid-19 Achmad. Jurnal Pendidikan Kesehatan Rekreasi, 6(2), 190–199.
- Nopiyanto Dkk. (2019) . Filsafat Pendidikan Jasmani Dan Olahraga. Bengkulu: Zara Abadi.
- Pardosi, T. I., Syafrial, S., & Bogy, R. I. Studi Analisis Pencapaian Prestasi Atlet Bulutangkis Di Klub Pbsi Kota Bengkulu (Doctoral dissertation, Universitas Bengkulu).
- Parmo, P., Sugihartono, T., & Pujianto, D. (2014). Hubungan Tingkat Kebugaran Jasmani Dengan Prestasi Belajar Siswa Sma Negeri 1 Ujan Mas Kecamatan Ujan Mas Kabupaten Kepahiang. Repository.Unib.Ac.Id.
- Pujianto, D dan Insanistyo, B (2013). Dasar-Dasar Penelitian Pendidikan Jasmani. Bengkulu. FKIP Universitas Bengkulu.
- Prof. dr. sugiyono. (2013). Prof. dr. sugiyono, metode penelitian kuantitatif kualitatif dan r&d.
- Winarni, Endang Widi. 2018. Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, PTK dan R&D. Bumi Aksara: Jakarta, halaman 192
References
Bakhtiar, S. (2015). Merancang Pembelajaran Gerak Dasar Anak. In Merancang Pembelajaran Gerak Dasar Anak. http://repository.unp.ac.id/65/
Darmalaksana, W., Hambali, R. Y. A., Masrur, A., & Muhlas. (2020). Analisis Pembelajaran Online Masa WFH Pandemic Covid-19 sebagai Tantangan Pemimpin Digital Abad 21. Karya Tulis Ilmiah (KTI) Masa Work From Home (WFH) Covid-19 UIN Sunan Gunung Djati Bandung Tahun 2020, 1(1), 1–12.
Dimara, F. H. (2010). Bentuk dan Implementasi Nilai Pendidikan Karakter dalam Cerita Mitos Manarmakeri Suku Biak Numfor Provinsi Papua (Vol. 6285354656, pp. 33–56).
Estrada, E., Pujianto, D., & Arwin, A. (2019). Persepsi Kepala Sekolah Terhadap Kinerja Guru Pjok Sekolah Menengah Atas Negeri Di Kota Bngkulu. Kinestetik, 3(2), 198–207. https://doi.org/10.33369/jk.v3i2.8915
Gulo, w. (2013). Metodologi Penelitian.
Hartono, R., Pujianto, D., & Arwin, A. (2019). Persepsi Guru Penjas Terhadap Kompetensi Mahasiswa Magang 2 Prodi Penjas Fkip Unib Di Smp Negeri Kota Bengkulu Tahun 2018. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 3(2), 165-173.
Hanaf, 2011. Subjek dan objek penelitian.
Irwanto. 2020. Model Pembelajaran Daring Sebagai Alternatif Proses Kegiatan Belajar Pendidikan Jasmani di Tengah Pandemi Covid-19 halaman 191
Jayul, A., & Irwanto, E. (2020). Model Pembelajaran Daring Sebagai Alternatif Proses Kegiatan Belajar Pendidikan Jasmani di Tengah Pandemi Covid-19 Achmad. Jurnal Pendidikan Kesehatan Rekreasi, 6(2), 190–199.
Nopiyanto Dkk. (2019) . Filsafat Pendidikan Jasmani Dan Olahraga. Bengkulu: Zara Abadi.
Pardosi, T. I., Syafrial, S., & Bogy, R. I. Studi Analisis Pencapaian Prestasi Atlet Bulutangkis Di Klub Pbsi Kota Bengkulu (Doctoral dissertation, Universitas Bengkulu).
Parmo, P., Sugihartono, T., & Pujianto, D. (2014). Hubungan Tingkat Kebugaran Jasmani Dengan Prestasi Belajar Siswa Sma Negeri 1 Ujan Mas Kecamatan Ujan Mas Kabupaten Kepahiang. Repository.Unib.Ac.Id.
Pujianto, D dan Insanistyo, B (2013). Dasar-Dasar Penelitian Pendidikan Jasmani. Bengkulu. FKIP Universitas Bengkulu.
Prof. dr. sugiyono. (2013). Prof. dr. sugiyono, metode penelitian kuantitatif kualitatif dan r&d.
Winarni, Endang Widi. 2018. Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, PTK dan R&D. Bumi Aksara: Jakarta, halaman 192