Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Fajari, A. M.;& Suhendi, H. (2017). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Jigsaw Menggunakan Media Karet Ban Untuk Meningkatkan Keterampilan Gerak Kaki Tendangan Sabit Dalam Pembelajaran Pencak Silat. Journal of Teaching Physical Education In Elementary School, 1(1), 75-84.
- Fitriyani, N. (2019). Pengembangan Media. Jurnal Tunas Bangsa, 6(1), 104-114.
- Ginanjar, A.;& Ramadhan, R. (2021). Pengaruh Model Pembelajaran Direct Instruction Terhadap Teknik Dasar Tendangan Depan Pencak Silat Siswa Madrasah Tsanawiyah. Jurnal Kependidikan Jasmani dan Olahraga, 2(1), 1-8.
- Hadi, S. (2017). Efektivitas Penggunaan Video Sebagai Media. Prosiding TEP & PDs.
- Hausal, H., Lubis, J., & Puspitorini, W. (2018). Model Latihan Teknik Dasar Serangan Tungkai Pencak Silat Berbasis Media Belajar. Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Adaptif, 1(02), 58-63.
- Halbatullah, K., Astra, I. B., & Suwiwa, I. G. (2019). Pengembangan Model Latihan Fleksibilitas Tingkat lanjut Dalam pembelajaran Pencak Silat. Jurnal Ika, 17(2), 136-149.
- Iswana, B., & Siswantoyo, S. (2013). Model latihan keterampilan gerak pencak silat anak usia 9-12 tahun. Jurnal Keolahragaan, 1(1), 26-36.
- Jasmani;& Kusuma, I. A. (2021). Implementasi Meningkatkan Hasil Pembelajaran Teknik Dasar Pencak Silat Melalui Model Pembelajaran Move Colour Pada Siswa Putra Kelas 4 Dan 5 Sd It Abu Jafar Tahun Ajaran 2020/2021. PROFICIO: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2), 1-4.
- Kriswanto, E. S. (2008). Model Pembelajaran dan Prinsip Bermain Pencak Silat untuk Anak Prasekolah. Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia, 5(1).
- Mudianti, N. P.;Astra, I. K.;& Suwiwa, I. G. (2018). Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Project Based Learning Dengan Berbantuan Media Kartu Bergambar Terhadap Hasil Belajar Teknik Dasar Tendangan Pencak Silat. E_Journal Pendidikan Jasmani, Kesehatan dan Rekreasi, 8(2), 1-9.
- Prathami, I. A.; Suwiwa, I. G.;& Astra, I. K. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Project Based Learning Berbantuan Media Kartu Bergambar Terhadap Hasil Belajar Teknik Dasar Kuda-Kuda Pencak Silat. E_Journal Pendidikan Jasmani, Kesehatan dan Rekreasi, 8(2), 1-8.
- Putu Ryan Dharma Putra;Artanayasa, I. W.;& Spyanawati, N. L. (2017). Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Student Teams Achievement Division Berbantuan Media Gambar Terhadap Hasil Belajar Passing Sepakbola. E_Journal Pendidikan Jasmani, Kesehatan dan Rekreasi, 8(2), 1-9.
- Septiadi, A., & Widiastuti, H. (2019). Model Latihan Speed Endurance Berbasis Senam Pencak Silat Untuk Usia Remaja. Journal Sport Area, 4(2), 285-293.
- Suriantika, I. K.;Rai, I. W.;& Suwiwa, I. G. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Numbered Head Together (Nht) Terhadap Hasil Belajar Teknik Dasar Pukulan Pencak Silat. Jurnal Pendidikan Jasmani Olahraga Dan Kesehatan, 7(1), 37-44.
- Susilo, S. V. (2020). Penggunaan Media. Jurnal Cakrawala Pendas, 6(2), 108-115.
- Wahyudi, A. N.;Qurtubi, A. Z.;& Prayoga, A. S. (2021). Pengembangan Model Pembelajaran Dengan Multimedia Dalam Pembelajaran Pencak Silat di Masa Pandemi. Indonesia Journal of Learning Education and Counseling, 3(2), 156-163.
References
Fajari, A. M.;& Suhendi, H. (2017). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Jigsaw Menggunakan Media Karet Ban Untuk Meningkatkan Keterampilan Gerak Kaki Tendangan Sabit Dalam Pembelajaran Pencak Silat. Journal of Teaching Physical Education In Elementary School, 1(1), 75-84.
Fitriyani, N. (2019). Pengembangan Media. Jurnal Tunas Bangsa, 6(1), 104-114.
Ginanjar, A.;& Ramadhan, R. (2021). Pengaruh Model Pembelajaran Direct Instruction Terhadap Teknik Dasar Tendangan Depan Pencak Silat Siswa Madrasah Tsanawiyah. Jurnal Kependidikan Jasmani dan Olahraga, 2(1), 1-8.
Hadi, S. (2017). Efektivitas Penggunaan Video Sebagai Media. Prosiding TEP & PDs.
Hausal, H., Lubis, J., & Puspitorini, W. (2018). Model Latihan Teknik Dasar Serangan Tungkai Pencak Silat Berbasis Media Belajar. Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Adaptif, 1(02), 58-63.
Halbatullah, K., Astra, I. B., & Suwiwa, I. G. (2019). Pengembangan Model Latihan Fleksibilitas Tingkat lanjut Dalam pembelajaran Pencak Silat. Jurnal Ika, 17(2), 136-149.
Iswana, B., & Siswantoyo, S. (2013). Model latihan keterampilan gerak pencak silat anak usia 9-12 tahun. Jurnal Keolahragaan, 1(1), 26-36.
Jasmani;& Kusuma, I. A. (2021). Implementasi Meningkatkan Hasil Pembelajaran Teknik Dasar Pencak Silat Melalui Model Pembelajaran Move Colour Pada Siswa Putra Kelas 4 Dan 5 Sd It Abu Jafar Tahun Ajaran 2020/2021. PROFICIO: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2), 1-4.
Kriswanto, E. S. (2008). Model Pembelajaran dan Prinsip Bermain Pencak Silat untuk Anak Prasekolah. Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia, 5(1).
Mudianti, N. P.;Astra, I. K.;& Suwiwa, I. G. (2018). Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Project Based Learning Dengan Berbantuan Media Kartu Bergambar Terhadap Hasil Belajar Teknik Dasar Tendangan Pencak Silat. E_Journal Pendidikan Jasmani, Kesehatan dan Rekreasi, 8(2), 1-9.
Prathami, I. A.; Suwiwa, I. G.;& Astra, I. K. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Project Based Learning Berbantuan Media Kartu Bergambar Terhadap Hasil Belajar Teknik Dasar Kuda-Kuda Pencak Silat. E_Journal Pendidikan Jasmani, Kesehatan dan Rekreasi, 8(2), 1-8.
Putu Ryan Dharma Putra;Artanayasa, I. W.;& Spyanawati, N. L. (2017). Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Student Teams Achievement Division Berbantuan Media Gambar Terhadap Hasil Belajar Passing Sepakbola. E_Journal Pendidikan Jasmani, Kesehatan dan Rekreasi, 8(2), 1-9.
Septiadi, A., & Widiastuti, H. (2019). Model Latihan Speed Endurance Berbasis Senam Pencak Silat Untuk Usia Remaja. Journal Sport Area, 4(2), 285-293.
Suriantika, I. K.;Rai, I. W.;& Suwiwa, I. G. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Numbered Head Together (Nht) Terhadap Hasil Belajar Teknik Dasar Pukulan Pencak Silat. Jurnal Pendidikan Jasmani Olahraga Dan Kesehatan, 7(1), 37-44.
Susilo, S. V. (2020). Penggunaan Media. Jurnal Cakrawala Pendas, 6(2), 108-115.
Wahyudi, A. N.;Qurtubi, A. Z.;& Prayoga, A. S. (2021). Pengembangan Model Pembelajaran Dengan Multimedia Dalam Pembelajaran Pencak Silat di Masa Pandemi. Indonesia Journal of Learning Education and Counseling, 3(2), 156-163.