Main Article Content

Abstract

This qualitative study described in depth and comprehensive management of quality improvement of personnel performance in the field of manpower development in the Office of Education and Culture of Bengkulu Province. The subjects were principals, vice principals, and employees of school aministrasion. Data collection techniques used interview, observation and documentation. Data were analyzed using qualitative analysis technique. The results to ensure that every high schools in Bengkulu both state and private are managed based on national standards of education.

Article Details

References

  1. Adininta, T. A. (2012). Pentingnya perencanaan sebagais alah satu fungsi manajemen. http://adieth12.blogspot.co.id/2012/04/pentingnya-perencanaan-sebagai-salah.html
  2. Arikunto, S. (1995). Manajemen Penelitian. Jakarta: Raja Grafindo Persada
  3. Badan Akreditasi Nasional (2014). Pedoman Akreditasi “Akreditasi Bermutu Untuk Pendidikan Bermutu”. Jakarta: Badan Akreditasi Nasional Sekolah/Madrasah.
  4. Badan Akreditasi Nasional. (2014) http://bansm.or.id/. Sekapur Sirih Ketua BAN S/M
  5. Badan Akreditasi Nasional Sekolah/Madrasah (2015). Prosedur Operasional Standar. Pelaksanaan Akreditasi Sekolah/Madrasah. Jakarta; BAN Sekolah Madrasah.
  6. Badan Akreditasi Provinsi Sekolah Madrasah (BAP-SM) Provinsi Bengkulu (2015). Laporan Akhir Operasional dan Pelaksanaan Akreditasi BAP-SM Provinsi Bengkulu. Bengkulu: BAP SM.
  7. Bogdan, R. C. & Sari K. B. (1982). Qualitative for Educational An Introduction to Theory and Methods. Boston Allya and Bacon, Inc
  8. Dedi, S. (2004). Otonomi Pendidikan. Makalah Seminar Pascasarjana UPI Bandung Tahun 2004.
  9. Kafarisa, R. F., & Kristiawan, M. (2018). Kelas Komunitas Menunjang Terciptanya Karakter Komunikatif Peserta Didik Homeschooling Palembang. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 3(1).
  10. Kementerian Pendidikan Nasional (2011). Kajian Analisis Sistem Akreditasi Sekolah/Madrasah. Dalam Rangka Reformasi Birokrasi Internal.Jakarta: Penerbit Kemendiknas RI.
  11. Khadhafi. (2010). pengaruh akreditasi sekolah dan persepsi guru mengenai supervisi kepala sekolah terhadap prestasi belajar siswa. http:// download. portalgaruda. org/article.php?article= 136405&val=5662&title. http: www. Ekonomizone.com. Fungsi Pengorganisasian dalam Manajemen.
  12. Lyndhia. (2010). Akreditasi-sekolah-dan-permasalahannya. http://lyndha-permatasari.blogspot.co.id/2010/01/.html
  13. Moleong, L. J. (2006). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
  14. Miles, M. B. & Huberman, A. M., (1994). Qualitative Data Analysis (2nd ed.).Sage Publications, Thousand Oaks.
  15. Sasongko, R. N. (2015). Pedoman Penulisan Karya Ilmiah. MAMP, FKIP Unib
  16. Sasongko, R. N. dan Sahono, Bambang, 2016. Desain, Inovasi Manajemen Sekolah. Jakarta: Kany Publisher
  17. Sriwahyuni, E., & Kristiawan, M. (2019). Strategi Kepala Sekolah Dalam Mengimplementasikan Standar Nasional Pendidikan (SNP) Pada SMK Negeri 2 Bukittinggi. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 4(1).
  18. Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan Rdan D. Bandung: Alfabeta.
  19. Sukmadinata, N. S. (2010). Metode Penelitian Pendidikan. Cetakan Keenam. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
  20. Supriyanto. (2013) Pengelolaan Akreditasi Sekolah (Studi Situs Sd Negeri 2 Mranti Kecamatan Purworejo Kabupaten Purworejo). Program Studi Magister Pendidikan Universitas Muhammadiyah Surakartahttps://mimiftahuljannahgandol.wordpress.com/2013/09/29/memahami-tujuan-dan-manfaat-akreditasi-sekolahmadrasah/
  21. Zakaria. (2016). Menuju Sekolah yang Berdaya Saing di Era Mea. Artikel Ilmiah di Proceding Seminar Nasional Pendidikan. Program Studi Administrasi Pendidikan FKIP Universitas Bengkulu Bekerja sama dengan Asosiasi Pengelola Program Studi Manajemen/Administrasi Pendidikan Indonesia (APMAPI)