Main Article Content

Abstract

This research described the role of administration staff in curriculum administration at SMK Negeri 3 Seluma. Descriptive qualitative method was used in this study. The result of the research showed that the role of administration staff of SMK Negeri 3 Seluma in curriculum administration in planning, implementing, and evaluating aspects have been relevant with Permendikbud No. 24 Tahun 2008 about the standard of school administration staff.

Article Details

References

  1. Asrori (2012). Evaluasi Kurikulum dan Tantangannya. Makalah Seminar Nasional Pendidikan di FKIP Universitas Plangkaraya Tahun 2012.
  2. Danim, S. (2002). Menjadi Peneliti Kualitatif: Rancangan metodologi, Presentasi, dan Publikasi hasil Penelitian Untuk Mahasiswa dan Peneliti pemula pada Bidang Ilmu-ilmu Sosial, Pendidikan, dan Homantora. Bandung: Pustaka Setia.
  3. Kristiawan, M., & Asvio, N. (2018). Pengelolaan Administrasi Madrasah Tsanawiyah Negeri Dalam Meningkatkan Kualitas Pendidikan Madrasah. Kelola: Jurnal Manajemen Pendidikan, 5(1), 86-95.
  4. Nasution, S. (1995). Azas-Azas Kurikulum. Jakarta: Bumi Aksara.
  5. Peraturan Pemerintah No. 24 Tahun 2008 Tentang Standar Tenaga Administrasi Sekolah/Madrasah. Jakarta: Menteri Pendidikan Nasional
  6. Rohiat. (1998). Manajemen Sekolah. Bengkulu: Refika Aditama.
  7. Sasongko, R. N. (2016). Desain Inovasi Manajemen Sekolah. Bengkulu: Shany Publisher.
  8. Subagio. (2004). Metodologi Penelitian: Dalam Teori dan Praktek. Jakarta: Rhenika Cipta.
  9. Surakhmad, W. (1980). Pengantar Penelitian llmiah. Bandung, Tarsito
  10. Suryosubroto. (2005). Administrasi Pendidikan di Sekolah. Yogyakarta: Jurusan Administrasi Pendidikan FIP IKUP Yogyakarta.
  11. Tim Edukasi (2014). Peran Kepala Sekolah dalam Pelaksanaan Administrasi Kurikulum.