Main Article Content

Abstract

Abstract

This study aims to reveal the relationship of principal instructional leadership and self efficacy with the performance of teaching teachers of public junior high school  in Pinang Raya District. The research method that will be used in the preparation of this thesis is survey research with quantitative approach. The survey research is to explain the casual relationship and hypothesis testers. Collection data using questionnaires, which have completed scores on each item. While the data analysis techniques used to test the hypothesis is a simple linear correlation analysis technique and multiple correlation. Based on the results of the study, the conclusions can be drawn from the results of this study is the teacher's teaching performance can be improved by improving principal instructional leadership performance and self efficacy

 

Keywords:    Teacher’s Teaching performance (Y) , Principal  Instructional Leadership (X1)  and  Self-efficacy (X2)

Article Details

References

  1. Anonim. Peraturan Pemerintah No. 74 Tahun 2008 Tentang Guru
  2. Ferdawaty.D. 2007, Hubungan antara Efikasi diri dan efektivitas Kepemimpinan dengan toleransi terhadap stress pada Guru SD Donorejo Pacitan .(http:/www.eprints.ums.ac.id/7998 Diakses 19 Agustus 2017)
  3. Hidayat,Nugraha.2015. Hubungan Efikasi Diri dan Iklim Organisasi terhadap Kinerja Staf Tenaga Kependidikan Universitas muhammadiyah Surakarta (http:/www.ums.ac.id/37540/depan. Diakses 19 Agustus 2017).
  4. Komalasari. 2011. Hubungan antara Efikasi Diri dan Kematangan Karier pada Mahasiswa. (http:/www.digilib.uin.ac.id./117100. Diakses 19 Agustus 2017)
  5. Kusuma Wardani Dewi. 2015. Kepemimpinan Pembelajaran Kepala Sekolah untuk Meningkatkan Profesional Guru Menghadapi Masyarakat Ekonomi ASEAN. (http:/www.jurnal.resepsitory.upi.edu. Diakses 28 September 2017).
  6. Ma’mun, M. 2015. Pengaruh Kepemimpinan Instruksional dan Supervisi Pembelajaran Terhadap Efikasi Mengajar Guru SMA Negeri Di KOMDA Majenan dan Sidareja Kabupaten Cilacap. Universitas Pendidikan Indonesia/repository.upi.edu/perpustakaan.upi.edu
  7. Mulyasa.2004. Menjadi Kepala Sekolah Profesional dalam Konteks menyukseskan MBS dan KBK. Bandung: Remaja Rosda Karya.
  8. Putra, M. R. E., Prananosa, A. G., & Marianita, M. (2018). Manajemen Tenaga Pendidik SDIT Mutiara Cendekia Lubuklinggau. Journal Of Administration and Educational Management (ALIGNMENT), 1(1), 38–47. doi:10.31539/alignment.v1i1.276
  9. Rachmawati, J.D.W. 2013. Jurnal Pengaruh Kompetensi dan Independensi Terhadap Kualitas Audit.
  10. Sadar, 2013. Hubungan Persepsi Gaya Kepemimpinan Kepala Sekolah dan Efikasi Diri dengan Kinerja Guru. (http:/www.ums.ac.id/37540/pdf. Diakses 13 Mei 2017)
  11. Sulistyawati.2012. Pengaruh Kepemimpinan Transformasional, Konflik dan Efikasi Diridari (http:/www.jurnal.lib.unnes.ac.id/articl Diakses 28 Juli 2017)
  12. Sumaryana, Yayan (2014), Pengaruh Kepemimpinan Kepala Sekolah dan Motivasi berprestasi Guru terhadap KinerjaMengajar Guru (http:/www.repository.upi.edu.ac.id /7998/2/depan.pdf. Diakses 8 September 2017)