Main Article Content

Abstract

Abstract: The purpose of the study is to describe the ability of PAUD Witri I Bengkulu City in the preparation of planning in teaching (RPPH) curriculum 2013. Types of the research used in the research si descriptive quantitative. The population in the study were PAUD Terpadu Witri I teachers Bengkulu City, the sample of the study was the total sample or sample population of all teachers (13 people) PAUD Terpadu Witri I teachers Bengkulu City, because the population less than one hundred. The results of the research are; the preparation of planning in teaching (RPPH) complied by PAUD Terpadu Witri I teachers Bengkulu City curriculum 2013 Is on the category Good enaough, but there are some things that are still lacking. Supporting advice is; there are some things that need improvement in the activities of planning in teaching (RPPH) curriculum 2013, should by fully referring to the curriculum 2013, especially in the application of scientific learning approach.
Keywords: Teaching tools, curriculum 2013

Article Details

How to Cite
Nasirun, H., & Yulidesni, Y. (2019). THE EVALUATION STUDY OF THE TEACHER ABILITY TO TEACHING PLANNING TOOLS ACCORDING TO CURRICULUM 2013 IN PAUD TERPADU WITRI I BENGKULU CITY. TRIADIK, 16(1). https://doi.org/10.33369/triadik.v16i1.4684

References

  1. Dewi, Rosmala; (2005); Berbagai Masalah Anak Taman Kanak-Kanak; Depdiknas, Jakarta
  2. Djamarah, Syaiful Bahri.(2010). Guru dan Anak Didik Dalam Interaksi Edukatif. Jakarta: Rineka Cipta.
  3. Djamarah, Syaiful Bahri dan Aswan Zain. (2010). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
  4. Gulo, W.; (2002); Metodologi Penelitian, Grasindo, Jakarta.
  5. Hamalik, Oemar. (2010). Perencanaan Pengajaran Berdasarkan Pendekatan Sistem. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
  6. Hamiyah, Nur dan Mohammad Jauhar. (2014). Strategi Belajar-Mengajar Di Kelas. Jakarta: Prestasi Pustaka.
  7. Hartati, Sofia; (2009); How To Be a Good Teacher and To Be a Good Mother; Enno Media; Jakarta.
  8. Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. (2015). Kerangka Dasar dan Struktur Kurikulum 2013 Pendidikan Anak Usia Dini, Dir.Pembinaan AUD, Dirjen PAUD dan Pendidikan Masyarakat, Jakarta.
  9. -------, (2015), Kurikulum Pendidikan Anak Usia Dini, Apa, Mengapan dan Bagaimana, Penyusunan Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini
  10. --------,(2015), Penyusunan Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini, Dir.Pembinaan AUD, Dirjen PAUD dan Pendidikan Masyarakat, Jakarta.
  11. ---------, (2015). Penyusunan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) Pendidikan Anak Usia Dini, Dir.Pembinaan AUD, Dirjen PAUD dan Pendidikan Masyarakat, Jakarta.
  12. ---------, (2015), Pengelolaan Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini, Penyusunan Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini
  13. ---------, (2015), Pengelolaan Kelas Pendidikan Anak Usia Dini, Penyusunan Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini
  14. --------, (2015). Penilaian Pembelajaran Anak Usia Dini, Dir.Pembinaan AUD, Dirjen PAUD dan Pendidikan Masyarakat, Jakarta.
  15. Moeslichatun, R.; (2004); Metode Pengajaran di Taman Kanak-Kanak; Rineka Cipta, Jakarta.
  16. Pakasi, Ny. S, (1981). Pelajaran Sains di Taman Kanak-Kanak dan Kelas I, II, III SD. Jakarta: Bhratara Karya Aksara.
  17. Peraturan Pemerintah No.19 Tahun (2005), tentang Standar Nasional Pendidikan, Jakarta.
  18. Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan (Permendikbud) No. 146 Tahun (2014) tentang Kurikulum 2013 Pendidikan Anak Usia Dini, Jakarta.
  19. Roestiyah, N.K. (2008). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta : Rineka Cipta.
  20. Suyanto, Slamet; (2005); Pembelajaran Untuk Anak TK; Depdiknas, Jakarta.