Main Article Content
Abstract
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Daftar Pustaka
- Amri, dkk. 2011. Implementasi karakter dalam pembelajaran. Jakarta: PT Pustaka
- Baharuddin. 2010. Pendidikan dan Psikologi Perkembangan. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media
- Clark, P.,&Kirk,E.(2000). Efektifitas Sistem Full Day School. Jurnal Manageen Pendidikan. Vol 13, No 1: hal 24-33
- Darmadi, Hamid. (2014). Metode penelitian pendidikan sosial. Bandung: Alfabet
- Leasa, Marleny & Batlolona, John Rafafy. “Full Day School Dalam Pembentukan Karakter Siswa SMK N 13 Kota Malang”. Jurnal Ilmu Sosial dan Humaniora. Vol. 6 (1): hal: 73-82
- Lickona, T. (2013). Educating for Character: Mendidik Untuk Membentuk Karakter (Terjemahan). Jakarta: Bumi Aksara
- Lynch, M.(2014). Full Day School Dalam Diskusi Media Sosial. Jurnal Pendidikan edukasi sains. Vol 49 (2): hal 329-347
- Notoatmodjo, Soekidjo. (2005). Metodologi Penelitian Kesehatan. Jakarta: PT Rineka Cipta
- Rizky & Umbu, Tagelar (2019). Penggunaan Layanan Bimbingan Kelompok Dalam Meningkatkan Kepedulian Sosial Siswa Kelas XI Bahasa SMA Kristen Satya Wacana Salatiga Tahun 2018/2019. Jurnal Psikologi Konseling Vol. 15 No. 2, Desember 2019
- Yusuf. 2017. Full Day School: Proses implementasi model keunggulan sekolah untuk pendidikan yang baik. Jurnal Global Citizen. Vol 1, Nomor 1, April 2017
- Zubaedi. 2011. Desain Pendidikan Karakter: Konsepsi dan Aplikasinya dalam Lembaga Pendidikan. Jakarta: Kencana
References
Daftar Pustaka
Amri, dkk. 2011. Implementasi karakter dalam pembelajaran. Jakarta: PT Pustaka
Baharuddin. 2010. Pendidikan dan Psikologi Perkembangan. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media
Clark, P.,&Kirk,E.(2000). Efektifitas Sistem Full Day School. Jurnal Manageen Pendidikan. Vol 13, No 1: hal 24-33
Darmadi, Hamid. (2014). Metode penelitian pendidikan sosial. Bandung: Alfabet
Leasa, Marleny & Batlolona, John Rafafy. “Full Day School Dalam Pembentukan Karakter Siswa SMK N 13 Kota Malang”. Jurnal Ilmu Sosial dan Humaniora. Vol. 6 (1): hal: 73-82
Lickona, T. (2013). Educating for Character: Mendidik Untuk Membentuk Karakter (Terjemahan). Jakarta: Bumi Aksara
Lynch, M.(2014). Full Day School Dalam Diskusi Media Sosial. Jurnal Pendidikan edukasi sains. Vol 49 (2): hal 329-347
Notoatmodjo, Soekidjo. (2005). Metodologi Penelitian Kesehatan. Jakarta: PT Rineka Cipta
Rizky & Umbu, Tagelar (2019). Penggunaan Layanan Bimbingan Kelompok Dalam Meningkatkan Kepedulian Sosial Siswa Kelas XI Bahasa SMA Kristen Satya Wacana Salatiga Tahun 2018/2019. Jurnal Psikologi Konseling Vol. 15 No. 2, Desember 2019
Yusuf. 2017. Full Day School: Proses implementasi model keunggulan sekolah untuk pendidikan yang baik. Jurnal Global Citizen. Vol 1, Nomor 1, April 2017
Zubaedi. 2011. Desain Pendidikan Karakter: Konsepsi dan Aplikasinya dalam Lembaga Pendidikan. Jakarta: Kencana