Main Article Content
Abstract
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Choeriyah, M. (2011). Upaya Meningkatkan Hubungan Sosial antar Teman Sebaya
- Melalui Layanan Bimbingan Kelompok pada Siswa Kelas VIII SMP Islam
- Wonopringgo Pekalongan. 1–230.
- Fajar, E. N., Hidayati, A., & Maynawati, A. F. R. N. (2019). Pengaruh Layanan
- Bimbingan Kelompok Teknik Sosiodrama Terhadap Self Disclosure. Edudikara:
- Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 4(2), 1–10.
- Fatnar, Virgia ningrum, & Anam, C. (2014). Kemampuan Interaksi Sosial Antara Remaja
- Yang Tinggal Di Pondok Pesantren Dengan Yang Tinggal Bersama Keluarga. Jurnal
- Fakultas Psikologi, 2(2), 71–75.
- Fauziah, A. Y., & Pradipta, R. F. (2018). Implementasi Metode Sosiodrama dalam
- Mengasah Pelafalan Kalimat Anak Tunarungu Kelas XI. Jurnal ORTOPEDAGOGIA,
- (2), 82–86.
- Hanafi, H. (2020). Pola Kelompok Sosial Siswa (D. K. & N. R. Fatoni (ed.); p. 138).
- Bildung
- Khalilah, E. (2018). Layanan dan Bimbingan Konseling Pribadi Sosial dalam
- Meningkatkan Keterampilan Hubungan Sosial Siswa. Journal Of Islamic Guidance
- and Counseling, 1(1), 57.
- Mulyanto, I. W. (2019). efektifitas teknik sosiodrama dalam bimbingan kelompok
- terhadap peningkatan percaya diri siswa. Sosioedukasi: Jurnal Ilmiah Ilmu
- Pendidikan Dan Sosial, 8(1), 9–19.
- Prayitno. (1995). layanan bimbingan dan konseling kelompok. Ghalia Indonesia.
- Sanjaya, A., & Rusdi, I. (2012). Chemical and Enzymatic Oxidation Of 4-Methylcatechol
- In The Presence And Absen Hubungan Interaksi Sosial Dengan Kesepian Pada
- Lansia. Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/Protein Structure and Molecular, 26–
- Siyoto, S., & Sodik, A. (2015). Dasar Metodologi Penelitian Dr. Sandu Siyoto, SKM,
- M.Kes M. Ali Sodik, M.A. 1.
- Sugiyono. (2010). Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta
- Supardi. (2017). Statistik Penelitian Pendidikan. PT Rajagrafindo Persada. Depok
- Umar, H. 2013. Metode Penelitian untuk Skripsi dan Tesis Bisnis Edisi Kedua. Jakarta:
- Rajawali Pers
- Undang-undang Republik Indonesia Nomor 20 tahun. (2003). Undang-undang republik
- Indonesia nomor 20 tahun 2003 tentang sistem pendidikan nasional. In Undangundang republik Indonesia nomor 20 tahun 2003 tentang sistem pendidikan nasional.
References
Choeriyah, M. (2011). Upaya Meningkatkan Hubungan Sosial antar Teman Sebaya
Melalui Layanan Bimbingan Kelompok pada Siswa Kelas VIII SMP Islam
Wonopringgo Pekalongan. 1–230.
Fajar, E. N., Hidayati, A., & Maynawati, A. F. R. N. (2019). Pengaruh Layanan
Bimbingan Kelompok Teknik Sosiodrama Terhadap Self Disclosure. Edudikara:
Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 4(2), 1–10.
Fatnar, Virgia ningrum, & Anam, C. (2014). Kemampuan Interaksi Sosial Antara Remaja
Yang Tinggal Di Pondok Pesantren Dengan Yang Tinggal Bersama Keluarga. Jurnal
Fakultas Psikologi, 2(2), 71–75.
Fauziah, A. Y., & Pradipta, R. F. (2018). Implementasi Metode Sosiodrama dalam
Mengasah Pelafalan Kalimat Anak Tunarungu Kelas XI. Jurnal ORTOPEDAGOGIA,
(2), 82–86.
Hanafi, H. (2020). Pola Kelompok Sosial Siswa (D. K. & N. R. Fatoni (ed.); p. 138).
Bildung
Khalilah, E. (2018). Layanan dan Bimbingan Konseling Pribadi Sosial dalam
Meningkatkan Keterampilan Hubungan Sosial Siswa. Journal Of Islamic Guidance
and Counseling, 1(1), 57.
Mulyanto, I. W. (2019). efektifitas teknik sosiodrama dalam bimbingan kelompok
terhadap peningkatan percaya diri siswa. Sosioedukasi: Jurnal Ilmiah Ilmu
Pendidikan Dan Sosial, 8(1), 9–19.
Prayitno. (1995). layanan bimbingan dan konseling kelompok. Ghalia Indonesia.
Sanjaya, A., & Rusdi, I. (2012). Chemical and Enzymatic Oxidation Of 4-Methylcatechol
In The Presence And Absen Hubungan Interaksi Sosial Dengan Kesepian Pada
Lansia. Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/Protein Structure and Molecular, 26–
Siyoto, S., & Sodik, A. (2015). Dasar Metodologi Penelitian Dr. Sandu Siyoto, SKM,
M.Kes M. Ali Sodik, M.A. 1.
Sugiyono. (2010). Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta
Supardi. (2017). Statistik Penelitian Pendidikan. PT Rajagrafindo Persada. Depok
Umar, H. 2013. Metode Penelitian untuk Skripsi dan Tesis Bisnis Edisi Kedua. Jakarta:
Rajawali Pers
Undang-undang Republik Indonesia Nomor 20 tahun. (2003). Undang-undang republik
Indonesia nomor 20 tahun 2003 tentang sistem pendidikan nasional. In Undangundang republik Indonesia nomor 20 tahun 2003 tentang sistem pendidikan nasional.