Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
• Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA)
AMPLITUDO: Jurnal Ilmu dan Pembelajaran Fisika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Hanafiah dan Suhana, C. (2009). Konsep Strategi Pembelajaran.Bandung: Refika Adinata.
- ?2? Daryanto. (2014). Pendekatan Pembelajaran Saintifik.Yogyakarte: Gava Media.
- ?3? Zunanda, M. danSinulingga,K.(2015). “Pengaruh Model Pembelajaran Berbasis Masalah dan kemampuan Berfikir Kritis Terhadap Keterampilan Pemecahan Masalah Fisika Siswa SMK”.Jurnal Pendidikan Fisika. 4, (1), 63-70.
- ?4? Kemendikbud .(2014). Materi Pelatihan Implementasi Kurikulum 2013 Tahun Ajaran 2014. Jakarta: Kemendikbud.
- ?5? Abidin, Z. (2014). Desain Sistem Pembelajaran Dalam Konteks Kurikulum 2013. Bandung: Refika Aditama.
- ?6? Wulandari, B dan Surjono, H.D. (2013). Pengaruh Problem Based Learning Terhadap Hasil Belajar Ditinjau Dari Motivasi Belajar PLC Di SMK. Jurnal Pendidikan Vokasi . 3 (2), 178-191.
- ?7? Oktavia, M.(2016). Penerapan Model Problem Based Learning Untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah dan Minat Belajar Fisika Siswa Kelas X IPA Di SMAN 01 Lebong Sakti.
- ?8? Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta
- ?9? Sudjana, N. (2011). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosda karya.
- ?10? Sudjana, N. (2011). Statistik Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
- ?11? Destianingsih, E, Pasaribu, A dan Ismet. Pengaruh Model Problem Based Learning Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa Pada Pembelajaran Fisika Kelas XI Di SMA Negeri 1 Lubuk Tanjung. Jurnal Inovasi dan Pembelajaran Fisika. 1-6.
References
Hanafiah dan Suhana, C. (2009). Konsep Strategi Pembelajaran.Bandung: Refika Adinata.
?2? Daryanto. (2014). Pendekatan Pembelajaran Saintifik.Yogyakarte: Gava Media.
?3? Zunanda, M. danSinulingga,K.(2015). “Pengaruh Model Pembelajaran Berbasis Masalah dan kemampuan Berfikir Kritis Terhadap Keterampilan Pemecahan Masalah Fisika Siswa SMK”.Jurnal Pendidikan Fisika. 4, (1), 63-70.
?4? Kemendikbud .(2014). Materi Pelatihan Implementasi Kurikulum 2013 Tahun Ajaran 2014. Jakarta: Kemendikbud.
?5? Abidin, Z. (2014). Desain Sistem Pembelajaran Dalam Konteks Kurikulum 2013. Bandung: Refika Aditama.
?6? Wulandari, B dan Surjono, H.D. (2013). Pengaruh Problem Based Learning Terhadap Hasil Belajar Ditinjau Dari Motivasi Belajar PLC Di SMK. Jurnal Pendidikan Vokasi . 3 (2), 178-191.
?7? Oktavia, M.(2016). Penerapan Model Problem Based Learning Untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah dan Minat Belajar Fisika Siswa Kelas X IPA Di SMAN 01 Lebong Sakti.
?8? Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta
?9? Sudjana, N. (2011). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosda karya.
?10? Sudjana, N. (2011). Statistik Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
?11? Destianingsih, E, Pasaribu, A dan Ismet. Pengaruh Model Problem Based Learning Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa Pada Pembelajaran Fisika Kelas XI Di SMA Negeri 1 Lubuk Tanjung. Jurnal Inovasi dan Pembelajaran Fisika. 1-6.