Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
• Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA)
AMPLITUDO: Jurnal Ilmu dan Pembelajaran Fisika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Trianto. (2010). Model Pembelajaran Terpadu. Jakarta: PT Bumi Aksara.
- Retnaningsih, S.N.(2015).Upaya Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar siswa dengan Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL) Pada Mata pelajaran fisika kelas Xi Bahasan posisi kecepatan dan percepatan pada gerak dalam bidang Di SMA Negeri 1 Wedi Klaten. Skripsi Universitas Sanata Dharma. https://repository.usd.ac.id/4704/2/081424041_full.pdf. diakses tanggal 23 Januari 2017.
- Hasanudin, M. (2016). Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Masalah (Problem Based Learning) Dengan Pendekatan Saintifik Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Pada Konsep Fluida Statis Di Kelas X MIA SMAN 3 Kota Begkulu. Skripsi. FKIP Universitas Bengkulu. Tidak diterbitkan.
- Arikunto, Suharsimi., Suharjono., & Supardi. (2014). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: PT Bumi Aksara.
- Riduwan & Sunarto. (2013). Pengantar Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta
- Susetyo, B. (2012). Statistika untuk Analisis Data Penelitian. Bandung: PT Refika Aditama
- Trianto. (2009). Mendesain Model Pembelajaran inovaif-progresif. Jakarta: Kencana.
- Abidin, Yunus. 2014. Desain Pembelajaran Dalam Konteks Kurikulum 2013. Bandung: PT. Refika Aditama
- Rusman. (2013). Mendesain Model Pembelajaran inovaif-progresif. Jakarta: kencana Prenada Media Grup
References
Trianto. (2010). Model Pembelajaran Terpadu. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Retnaningsih, S.N.(2015).Upaya Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar siswa dengan Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL) Pada Mata pelajaran fisika kelas Xi Bahasan posisi kecepatan dan percepatan pada gerak dalam bidang Di SMA Negeri 1 Wedi Klaten. Skripsi Universitas Sanata Dharma. https://repository.usd.ac.id/4704/2/081424041_full.pdf. diakses tanggal 23 Januari 2017.
Hasanudin, M. (2016). Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Masalah (Problem Based Learning) Dengan Pendekatan Saintifik Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Pada Konsep Fluida Statis Di Kelas X MIA SMAN 3 Kota Begkulu. Skripsi. FKIP Universitas Bengkulu. Tidak diterbitkan.
Arikunto, Suharsimi., Suharjono., & Supardi. (2014). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Riduwan & Sunarto. (2013). Pengantar Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta
Susetyo, B. (2012). Statistika untuk Analisis Data Penelitian. Bandung: PT Refika Aditama
Trianto. (2009). Mendesain Model Pembelajaran inovaif-progresif. Jakarta: Kencana.
Abidin, Yunus. 2014. Desain Pembelajaran Dalam Konteks Kurikulum 2013. Bandung: PT. Refika Aditama
Rusman. (2013). Mendesain Model Pembelajaran inovaif-progresif. Jakarta: kencana Prenada Media Grup