Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
• Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA)
AMPLITUDO: Jurnal Ilmu dan Pembelajaran Fisika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Rusman. (2013). Model-Model Pembelajaran Mengembangkan Profesionalisme Guru. Jakarta: Rajawali Press.
- Hasanudin, M. (2016). Penerapan Model Berbasis Masalah (Problem Based Learning Model) dengan Pendekatan Saintifik untuk Meningkatkan Hasil Belajar pada Konsep Fluida Statis di Kelas X MIA 1 SMAN 3 Kota Bengkulu. Skripsi FKIP UNIB (tidak dipublikasikan).
- Putri, D.P. (2014).Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Masalah (Problem Based Learning) Terhadap hasil Belajar Fisika dan Sikap Ilmiah Siswa di SMP N 11 Kota Bengkulu. Skripsi FKIP UNIB (tidak dipublikasikan)
- Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta
- Sanjaya,Wina. (2007). Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana.
- Hasanah, H. (2016). Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Masalah (Problem Based Learning Model) dengan pendekatan Saintifik untuk Meningkatkan Hasil Belajar dan Keterampilan Proses Sains Siswa MAN 1 Kota Bengkulu” . Skripsi FKIP UNIB (tidak dipublikasikan).
- Anwar, H. (2009). Penilaian Sikap Ilmiah dalam Pembelajaran Sain. Jurnal Pelangi Ilmu. 2 (5) 103-114.
- Maizora, Faiza. (2015). Penerapan Model Inkuiri Terbimbing Untuk meningkatkan Sikap Ilmiah dan hasil Belajar Fisika Siswa pada Konsep Kalor di Kelas VII 4 SMPN 03 Kota Bengkulu. Skripsi FKIP UNIB (tidak dipublikasikan).
References
Rusman. (2013). Model-Model Pembelajaran Mengembangkan Profesionalisme Guru. Jakarta: Rajawali Press.
Hasanudin, M. (2016). Penerapan Model Berbasis Masalah (Problem Based Learning Model) dengan Pendekatan Saintifik untuk Meningkatkan Hasil Belajar pada Konsep Fluida Statis di Kelas X MIA 1 SMAN 3 Kota Bengkulu. Skripsi FKIP UNIB (tidak dipublikasikan).
Putri, D.P. (2014).Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Masalah (Problem Based Learning) Terhadap hasil Belajar Fisika dan Sikap Ilmiah Siswa di SMP N 11 Kota Bengkulu. Skripsi FKIP UNIB (tidak dipublikasikan)
Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta
Sanjaya,Wina. (2007). Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana.
Hasanah, H. (2016). Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Masalah (Problem Based Learning Model) dengan pendekatan Saintifik untuk Meningkatkan Hasil Belajar dan Keterampilan Proses Sains Siswa MAN 1 Kota Bengkulu” . Skripsi FKIP UNIB (tidak dipublikasikan).
Anwar, H. (2009). Penilaian Sikap Ilmiah dalam Pembelajaran Sain. Jurnal Pelangi Ilmu. 2 (5) 103-114.
Maizora, Faiza. (2015). Penerapan Model Inkuiri Terbimbing Untuk meningkatkan Sikap Ilmiah dan hasil Belajar Fisika Siswa pada Konsep Kalor di Kelas VII 4 SMPN 03 Kota Bengkulu. Skripsi FKIP UNIB (tidak dipublikasikan).