Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
• Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA)
AMPLITUDO: Jurnal Ilmu dan Pembelajaran Fisika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Haryono. (2013). pembelajaran IPA yang menarik dan mengasyikkan. Yogyakrta: Amara Books.
- Haroqi. (2016). Upaya Meningkatkan Aktivitas dan Kemmpuan Pemecahan Masalah Siswa Dengan Menggunakan Problem Based Learning Model Pada Konsep Cahaya di Kelas VIII SMP Negeri 03 padang jaya. Bengkulu: Tidak Diterbitkan.
- Trianto. (2014). Model Pembelajaran Terpadu. Jakarta: Bumi Aksara.
- Wena, M. (2013). Strategi pembelajaran Inovatif Kontemporer. Jakarta: Bumi Aksara.
- Arikunto, S., & dkk. (2013). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
- Sudjana, N. D. (2013). Penelitian Hasil Proses Belajar mengajar. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
- Dwi, D. (2013). Pengaruh Startegi Problem Based Learning Berbasis ICT Terhadap Pemahaman Konsep dan Kemampuan Pemecahan Masalah Fisika. Jurnal pendidikan Fisika Indonesia, 8-17.
- Slameto. 2010. Belajar dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi. Jakarta: Rineka Cipta
- Widodo. (2013). Peningkatan Aktivitas Belajar Dan Hasil Belajar Siswa Dengan Metode Problem Based Learning Pada Siswa Kelas VII.A MTs Negeri Donomulyo Kulon Progo Tahun Pelajaran 2012/2013. Jurnal Fisika Indonesia, 32-35.
- Juniarti, E. (2014). Penerapan Model Problem Based Learning (PBL) Utuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah fiska Pada Materi Fluida Di Kelas XI IPA2 SMA N 5 Kota Bengkulu”Skripsi. Bengkulu: Tidak diterbitkan.
References
Haryono. (2013). pembelajaran IPA yang menarik dan mengasyikkan. Yogyakrta: Amara Books.
Haroqi. (2016). Upaya Meningkatkan Aktivitas dan Kemmpuan Pemecahan Masalah Siswa Dengan Menggunakan Problem Based Learning Model Pada Konsep Cahaya di Kelas VIII SMP Negeri 03 padang jaya. Bengkulu: Tidak Diterbitkan.
Trianto. (2014). Model Pembelajaran Terpadu. Jakarta: Bumi Aksara.
Wena, M. (2013). Strategi pembelajaran Inovatif Kontemporer. Jakarta: Bumi Aksara.
Arikunto, S., & dkk. (2013). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Sudjana, N. D. (2013). Penelitian Hasil Proses Belajar mengajar. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Dwi, D. (2013). Pengaruh Startegi Problem Based Learning Berbasis ICT Terhadap Pemahaman Konsep dan Kemampuan Pemecahan Masalah Fisika. Jurnal pendidikan Fisika Indonesia, 8-17.
Slameto. 2010. Belajar dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi. Jakarta: Rineka Cipta
Widodo. (2013). Peningkatan Aktivitas Belajar Dan Hasil Belajar Siswa Dengan Metode Problem Based Learning Pada Siswa Kelas VII.A MTs Negeri Donomulyo Kulon Progo Tahun Pelajaran 2012/2013. Jurnal Fisika Indonesia, 32-35.
Juniarti, E. (2014). Penerapan Model Problem Based Learning (PBL) Utuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah fiska Pada Materi Fluida Di Kelas XI IPA2 SMA N 5 Kota Bengkulu”Skripsi. Bengkulu: Tidak diterbitkan.