Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Abidin, Y. (2014). Desain Sistem Pembelajaran dalam Konteks Kurikulum 2013. Bandung: PT. Refika Aditama.
- Akbar, Sa’dun. (2013). Instrumen perangkat pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya
- Daryanto dan Karim, S. (2017). Pembelajaran Abad 21. Yogyakarta: Gava Media.
- Fathurrohman, M. (2015). Model-Model Pembelajaran Inovatif. Yogyakarta: Ar-Ruz Media.
- Hartini, Ayu., (2017), Pengembangan Perangkat Pembelajaran Model Project Based Learning untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikr Kritis Siswa Sekolah Dasar, Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sekolah Dasar, Vol. 1, No. 2, hal: 7-16.
- Hidayah, Nurul., (2015), Pembelajaran Tematik Integratif di Sekolah Dasar, Pendidikan dan Pembelajaran Dasar, Vol. 2, No. 1, hal: 34-49.
- Kadir, A., Asrohah, H. (2014), Pembelajaran Tematik. Jakarta: Rajawali Pers.
- Karjiyati, V., & Neza Agusdianita, (2017), Pengembangan Model Project Based Learning dalam Pembelajaran Tematik Menggunakan Pendekatan Saintifik Untuk Mengembangkan Sikap Peduli Lingkungan dan Kreativitas Bagi Siswa SD, Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, Vol. 10, No. 2.
- Kemdikbud. (2014). Materi pelatihan guru implementasi kurikulum 2013. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan
- Kemdiknas. (2010). Pengembangan Pendidikan Budaya dan Karakter Bangsa. Badan Penelitian dan Pengembangan: Pusat Kurikulum.
- Muri, Lidia., Marzuki, & Rosnita, (2018), Pengembangan Bahan Ajar Ilmu Pengetahuan Alam Project Based Learning di Sekolah Dasar Negeri Pontianak. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa, Vol. 7, No. 4, hal: 1-9
- Oktavia, Yanti., (2014), Usaha Kepala Sekolah dalam Meningkatka Kreativitas Guru dalam Pembelajaran Di Sekolah Dasar, Jurnal Administrasi Pendidikan, Vol 2, No. 1, Hal: 808-831.
- Rusman. (2016). Pembelajaran Tematik Terpadu Teori, Praktik dan Penilaian Jakarta: Rajawali Pers
- Sani, Ridwan Abdullah. (2014), Pembelajaran Saintifik untuk Implementasi Kurikulu 2013. Jakarta: PT Bumi Aksara.
- Satrianawati. (2017). Metode Pembelajaran utuk Keterampilan Abad 21.
- Solekhah, Siti., (2014), Implementasi Pembelajaran Tematik di SD Muhammadiyah Program Khusus Surakarta, Jurnal Ilmiah Pendidikan Sos Ant, Vol. 4, No. 1.
- Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitati, dan R& D. Bandung: Alfabeta
- Surya, Andita Putri, Stefanus C. Relmasira., Agustina Tyas Asri Hardini. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Projrct Based Learning (PjBL) untuk menungkatkan Hasil Belajar dan Kreativitas Siswa Kelas III SD Negeri Sidorejo Lor 01 Salatiga. Jurnal Pesona Dasar. Aceh: Universitas Syiah Kuala. Vol. 6, No. 1, hal: 41-54.
- Tinenti, Y., R. (2018). Model Pembelajaran berbasis proyek (PBP). Yogyakarta: Deepublish.
- Wiarsih, Nur., (2013), Project Based Learning untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Peserta Didik, Ar-Risalah, Vol. xi, No. 1, hal: 78-86.
- Winarni, E., W. (2011). Penelitian Pendidikan, Bengkulu: FKIP UNIB Press
- Winarni, E., W. (2018). Pendekatan Ilmiah dalam Pembelajaran Kreatif dan Inovatif. Bengkulu: Unit Penerbitan FKIP UNIB
- Winarni, E., W. (2018). Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, PTK, R&D. Jakarta: Bumi Aksara.
References
Abidin, Y. (2014). Desain Sistem Pembelajaran dalam Konteks Kurikulum 2013. Bandung: PT. Refika Aditama.
Akbar, Sa’dun. (2013). Instrumen perangkat pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya
Daryanto dan Karim, S. (2017). Pembelajaran Abad 21. Yogyakarta: Gava Media.
Fathurrohman, M. (2015). Model-Model Pembelajaran Inovatif. Yogyakarta: Ar-Ruz Media.
Hartini, Ayu., (2017), Pengembangan Perangkat Pembelajaran Model Project Based Learning untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikr Kritis Siswa Sekolah Dasar, Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sekolah Dasar, Vol. 1, No. 2, hal: 7-16.
Hidayah, Nurul., (2015), Pembelajaran Tematik Integratif di Sekolah Dasar, Pendidikan dan Pembelajaran Dasar, Vol. 2, No. 1, hal: 34-49.
Kadir, A., Asrohah, H. (2014), Pembelajaran Tematik. Jakarta: Rajawali Pers.
Karjiyati, V., & Neza Agusdianita, (2017), Pengembangan Model Project Based Learning dalam Pembelajaran Tematik Menggunakan Pendekatan Saintifik Untuk Mengembangkan Sikap Peduli Lingkungan dan Kreativitas Bagi Siswa SD, Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, Vol. 10, No. 2.
Kemdikbud. (2014). Materi pelatihan guru implementasi kurikulum 2013. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan
Kemdiknas. (2010). Pengembangan Pendidikan Budaya dan Karakter Bangsa. Badan Penelitian dan Pengembangan: Pusat Kurikulum.
Muri, Lidia., Marzuki, & Rosnita, (2018), Pengembangan Bahan Ajar Ilmu Pengetahuan Alam Project Based Learning di Sekolah Dasar Negeri Pontianak. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa, Vol. 7, No. 4, hal: 1-9
Oktavia, Yanti., (2014), Usaha Kepala Sekolah dalam Meningkatka Kreativitas Guru dalam Pembelajaran Di Sekolah Dasar, Jurnal Administrasi Pendidikan, Vol 2, No. 1, Hal: 808-831.
Rusman. (2016). Pembelajaran Tematik Terpadu Teori, Praktik dan Penilaian Jakarta: Rajawali Pers
Sani, Ridwan Abdullah. (2014), Pembelajaran Saintifik untuk Implementasi Kurikulu 2013. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Satrianawati. (2017). Metode Pembelajaran utuk Keterampilan Abad 21.
Solekhah, Siti., (2014), Implementasi Pembelajaran Tematik di SD Muhammadiyah Program Khusus Surakarta, Jurnal Ilmiah Pendidikan Sos Ant, Vol. 4, No. 1.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitati, dan R& D. Bandung: Alfabeta
Surya, Andita Putri, Stefanus C. Relmasira., Agustina Tyas Asri Hardini. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Projrct Based Learning (PjBL) untuk menungkatkan Hasil Belajar dan Kreativitas Siswa Kelas III SD Negeri Sidorejo Lor 01 Salatiga. Jurnal Pesona Dasar. Aceh: Universitas Syiah Kuala. Vol. 6, No. 1, hal: 41-54.
Tinenti, Y., R. (2018). Model Pembelajaran berbasis proyek (PBP). Yogyakarta: Deepublish.
Wiarsih, Nur., (2013), Project Based Learning untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Peserta Didik, Ar-Risalah, Vol. xi, No. 1, hal: 78-86.
Winarni, E., W. (2011). Penelitian Pendidikan, Bengkulu: FKIP UNIB Press
Winarni, E., W. (2018). Pendekatan Ilmiah dalam Pembelajaran Kreatif dan Inovatif. Bengkulu: Unit Penerbitan FKIP UNIB
Winarni, E., W. (2018). Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, PTK, R&D. Jakarta: Bumi Aksara.