Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Astuti, Mahyuni, (2016), Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Make a Match pada Materi Sifat-Sifat Bangun Ruang untuk Meningkatkan Respon dan Prestasi Belajar Siswa Kelas V SDN Penambong, Jurnal Kependidikan, e-ISSN: 2442-7667, 15 (2).
- Hidayah, Nurul, (2015), Pembelajaran Tematik Integratif di Sekolah Dasar, Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Dasar, 2 (1) Juni 2015p-ISSN 2355-1925.
- Hidayat, Isnu (2019), 50 Strategi Pembelajaran Populer. Yogyakarta: Diva Press.
- Muklis, Mohamad, (2012), Pembelajaran Tematik, Jurnal FENOMENA, IV (1), 2012.
- Rahayu & Tri H.S, (2018), Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Make a Match untuk Meningkatkan Aktivitas dan Hasil Belajar Siswa Kelas III pada Tema Harga Diri di SD Plalangan 02 Jember, Jurnal Ilmu Pendidikan Dasar, 6 (1) Januari 2018.
- Shoimin, Aris, (2014), 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013. Yogyakarta: AR-RUZZ MEDIA.
- Suini Ni W, (2019), Penerapan Metode Make a Match dalam meningkatkan Prestasi Belajar PKn pada Siswa Kelas V SDN 2 Pitera, Jurnal Ilmu-ilmu Pendidikan, e-ISSN 2623-1697, 17 (2) Desember 2019.
- Taufiq, Agus dkk., (2012), Pendidikan Anak di SD. Tangerang Selatan: Universitas Terbuka.
References
Astuti, Mahyuni, (2016), Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Make a Match pada Materi Sifat-Sifat Bangun Ruang untuk Meningkatkan Respon dan Prestasi Belajar Siswa Kelas V SDN Penambong, Jurnal Kependidikan, e-ISSN: 2442-7667, 15 (2).
Hidayah, Nurul, (2015), Pembelajaran Tematik Integratif di Sekolah Dasar, Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Dasar, 2 (1) Juni 2015p-ISSN 2355-1925.
Hidayat, Isnu (2019), 50 Strategi Pembelajaran Populer. Yogyakarta: Diva Press.
Muklis, Mohamad, (2012), Pembelajaran Tematik, Jurnal FENOMENA, IV (1), 2012.
Rahayu & Tri H.S, (2018), Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Make a Match untuk Meningkatkan Aktivitas dan Hasil Belajar Siswa Kelas III pada Tema Harga Diri di SD Plalangan 02 Jember, Jurnal Ilmu Pendidikan Dasar, 6 (1) Januari 2018.
Shoimin, Aris, (2014), 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013. Yogyakarta: AR-RUZZ MEDIA.
Suini Ni W, (2019), Penerapan Metode Make a Match dalam meningkatkan Prestasi Belajar PKn pada Siswa Kelas V SDN 2 Pitera, Jurnal Ilmu-ilmu Pendidikan, e-ISSN 2623-1697, 17 (2) Desember 2019.
Taufiq, Agus dkk., (2012), Pendidikan Anak di SD. Tangerang Selatan: Universitas Terbuka.