Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Arikunto, S., 2010, Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik, Jakarta: Rineka Cipta.
- Basuki, I. A., 2016, Kemampuan Membaca Pemahaman Siswa Kelas IV SD Berdasarkan Tes Internasional dan Tes Lokal. Bahasa dan Seni: Jurnal Bahasa, Sastra, Seni dan Pengjarannya, Vol. 39, No. 2, Hal: 202-212.
- Dalman, H., 2017, Keterampilan Membaca, Jakarta: Rajawali Pers.
- Fatmasari, R. K, & Fitriyah, H., 2018, Keterampilan Membaca, Bangkalan: STKIP PGRI Bangkalan.
- Harahap, E. O., 2019, Hubungan antara Kemampuan Memahami Isi Bacaan dengan Hasil Belajar Pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Siswa Kelas IV SD Negeri 067690 Medan Johor Tahun Pelajaran 2017/2018. Komunikologi:Jurnal Pengembangan Ilmu Komunikasi dan Sosial, Vol.03, No. 01, Hal. 53-58.
- Nurgiyantoro, B., 2016, Penilaian Pembelajaran Bahasa Berbasisi Kompetensi, Yogyakarta: BPFE.
- Martono, N., 2014, Metode Penelitian Kuantitatif, Depok: Rajagrafindo Persada.
- Mullis, I. V. S., et al., 2012, PIRLS 2011 International Result In Reading. Boston: TIMSS & PIRLS International Study Center.
- OECD, 2019, PISA 2018 (Volume I: What Students Know and Can Do). Paris: OECD Publishing.
- Praditha, M. A., Kusmariatni, N., & Japa, I. G. N., 2017, Hubungan Antara Kemampuan Membaca Pemahaman Dengan Menyelesaikan Soal Cerita Matematika Siswa Kelas IV. E-Journal PGSD Universitas Pendidikan Ganesha, vol. 5, No. 2, Hal:1-10.
- Rahim, F., 2019, Pengajaran Membaca di Sekolah Dasar, Jakarta: Bumi Aksara.
- Sugiyono, 2019, Metode Penelitian Pendidikan, Bandung: Alfabeta.
- Susanti, L., 2019, Prestasi Belajar, Malang: Literasi Nusantara
- Tama, I. A. & Purnomo, 2018, Hubungan Kemampuan Membaca Pemahaman dan Motivasi Belajar dengan Hasil Belajar IPS Kelas IV. Joyful Learning Journal, Vol. 7, No. 3, Hal: 58-63.
- Winarni, E., 2011, Penelitian Pendidikan, Bengkulu: FKIP UNIB
References
Arikunto, S., 2010, Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik, Jakarta: Rineka Cipta.
Basuki, I. A., 2016, Kemampuan Membaca Pemahaman Siswa Kelas IV SD Berdasarkan Tes Internasional dan Tes Lokal. Bahasa dan Seni: Jurnal Bahasa, Sastra, Seni dan Pengjarannya, Vol. 39, No. 2, Hal: 202-212.
Dalman, H., 2017, Keterampilan Membaca, Jakarta: Rajawali Pers.
Fatmasari, R. K, & Fitriyah, H., 2018, Keterampilan Membaca, Bangkalan: STKIP PGRI Bangkalan.
Harahap, E. O., 2019, Hubungan antara Kemampuan Memahami Isi Bacaan dengan Hasil Belajar Pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Siswa Kelas IV SD Negeri 067690 Medan Johor Tahun Pelajaran 2017/2018. Komunikologi:Jurnal Pengembangan Ilmu Komunikasi dan Sosial, Vol.03, No. 01, Hal. 53-58.
Nurgiyantoro, B., 2016, Penilaian Pembelajaran Bahasa Berbasisi Kompetensi, Yogyakarta: BPFE.
Martono, N., 2014, Metode Penelitian Kuantitatif, Depok: Rajagrafindo Persada.
Mullis, I. V. S., et al., 2012, PIRLS 2011 International Result In Reading. Boston: TIMSS & PIRLS International Study Center.
OECD, 2019, PISA 2018 (Volume I: What Students Know and Can Do). Paris: OECD Publishing.
Praditha, M. A., Kusmariatni, N., & Japa, I. G. N., 2017, Hubungan Antara Kemampuan Membaca Pemahaman Dengan Menyelesaikan Soal Cerita Matematika Siswa Kelas IV. E-Journal PGSD Universitas Pendidikan Ganesha, vol. 5, No. 2, Hal:1-10.
Rahim, F., 2019, Pengajaran Membaca di Sekolah Dasar, Jakarta: Bumi Aksara.
Sugiyono, 2019, Metode Penelitian Pendidikan, Bandung: Alfabeta.
Susanti, L., 2019, Prestasi Belajar, Malang: Literasi Nusantara
Tama, I. A. & Purnomo, 2018, Hubungan Kemampuan Membaca Pemahaman dan Motivasi Belajar dengan Hasil Belajar IPS Kelas IV. Joyful Learning Journal, Vol. 7, No. 3, Hal: 58-63.
Winarni, E., 2011, Penelitian Pendidikan, Bengkulu: FKIP UNIB