Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Andewi, K. (2019). Mengenal Seni Tari. Semarang: Mutiara Aksara.
- Anggraini, F., Yuliasma, dan Zora, I. (2018). Upaya Guru dalam Meningkatkan Kreativitas Siswa dalam Ekstrakurikuler Seni Tari di SMP Negeri 15 Padang. E-Jurnal Sendratasik, 6(2), 73-80.
- Apriani, A. 2017. Penerapan Tari Kreatif Dengan Eksplorasi Imagery Lingkungan Hidup Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan, 1(2), 1-12.
- Hayati, N.L.D., Muhammad, J., & Totok, S.F. (2016). Kesenian Silakupang Grup Srimpi: Proses Kreativitas Karya dan Pembelajaran di Kabupaten Pemalang. Journal of Arts Education, 5(1), 55-62.
- Kemendikbud. (2013). Lampiran III Permendikbud No. 81A Tahun 2013 Tentang Implementasi Kurikulum. Jakarta: Kemendikbud.
- Lestari, D.J., & Putra, A.P. (2019). Tari Walijamaliha sebagai Stimulus Kreativitas dalam Menciptakan Gerak Tari. JPKS (Jurnal Pendidikan dan Kajian Seni, 4(1), 90-100.
- Meisatresna, S.T.A. (2016). “Kreativitas Gerak Tari Anak dalam Kegiatan Ekstrakurikuler di SD Negeri Kebondalem 2 Kabupaten Pemalang”. Skripsi. FKIP, PGSD, Universitas Negeri Semarang, Semarang.
- Muryanto. (2019). Mengenal Seni Tari Indonesia. Jawa Tengah: ALPRIN.
- Prabowo, C. (2019). Fungsi Ekstrakurikuler Karawitan di Sekolah Dasar Negeri Sendangguwo 01 Semarang. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 3(4), 544-545.
- Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D. Bandung: ALFABETA.
- Sutini, A. (2012). Pembelajaran Tari Bagi Anak Usia Dini. Dosen PGPAUD UPI Kampus Cibiru, 1-14.
- Ulfa, L.U. (2019). “Hubungan Aktivitas Ekstrakurikuler Tari dengan Kepercayaan Diri Siswa”. Skripsi. FKIP, PGSD, Universitas Muhammadiyah, Magelang.
- Wisra, O., & Farida, M. 2020. Pembelajaran Seni Tari terhadap Perkembangan Fisik Motorik Anak Usia Dini. Jurnal.ensiklopediaku.org, 2(2), 20-27.
- Yanti, N., Rabiatul, A., & Harpani, M. (2016). Pelaksanaan Kegiatan Ekstrakurikuler dalam Rangka Pengembangan Nilai-nilai Karakter Siswa untuk Menjadi Warga Negara yang Baik di SMA Korpri Banjarmasin. Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan, 6(11), 963-970.
- Yeniningsih, T.K. (2018). Pendidikan Seni Tari. Banda Aceh: Syiah Kuala University Press.
References
Andewi, K. (2019). Mengenal Seni Tari. Semarang: Mutiara Aksara.
Anggraini, F., Yuliasma, dan Zora, I. (2018). Upaya Guru dalam Meningkatkan Kreativitas Siswa dalam Ekstrakurikuler Seni Tari di SMP Negeri 15 Padang. E-Jurnal Sendratasik, 6(2), 73-80.
Apriani, A. 2017. Penerapan Tari Kreatif Dengan Eksplorasi Imagery Lingkungan Hidup Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan, 1(2), 1-12.
Hayati, N.L.D., Muhammad, J., & Totok, S.F. (2016). Kesenian Silakupang Grup Srimpi: Proses Kreativitas Karya dan Pembelajaran di Kabupaten Pemalang. Journal of Arts Education, 5(1), 55-62.
Kemendikbud. (2013). Lampiran III Permendikbud No. 81A Tahun 2013 Tentang Implementasi Kurikulum. Jakarta: Kemendikbud.
Lestari, D.J., & Putra, A.P. (2019). Tari Walijamaliha sebagai Stimulus Kreativitas dalam Menciptakan Gerak Tari. JPKS (Jurnal Pendidikan dan Kajian Seni, 4(1), 90-100.
Meisatresna, S.T.A. (2016). “Kreativitas Gerak Tari Anak dalam Kegiatan Ekstrakurikuler di SD Negeri Kebondalem 2 Kabupaten Pemalang”. Skripsi. FKIP, PGSD, Universitas Negeri Semarang, Semarang.
Muryanto. (2019). Mengenal Seni Tari Indonesia. Jawa Tengah: ALPRIN.
Prabowo, C. (2019). Fungsi Ekstrakurikuler Karawitan di Sekolah Dasar Negeri Sendangguwo 01 Semarang. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 3(4), 544-545.
Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D. Bandung: ALFABETA.
Sutini, A. (2012). Pembelajaran Tari Bagi Anak Usia Dini. Dosen PGPAUD UPI Kampus Cibiru, 1-14.
Ulfa, L.U. (2019). “Hubungan Aktivitas Ekstrakurikuler Tari dengan Kepercayaan Diri Siswa”. Skripsi. FKIP, PGSD, Universitas Muhammadiyah, Magelang.
Wisra, O., & Farida, M. 2020. Pembelajaran Seni Tari terhadap Perkembangan Fisik Motorik Anak Usia Dini. Jurnal.ensiklopediaku.org, 2(2), 20-27.
Yanti, N., Rabiatul, A., & Harpani, M. (2016). Pelaksanaan Kegiatan Ekstrakurikuler dalam Rangka Pengembangan Nilai-nilai Karakter Siswa untuk Menjadi Warga Negara yang Baik di SMA Korpri Banjarmasin. Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan, 6(11), 963-970.
Yeniningsih, T.K. (2018). Pendidikan Seni Tari. Banda Aceh: Syiah Kuala University Press.