Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Alfianto, F., Florentinus, T. K., Utomo, U. (2015). Pengembangan Instrument Penilaian Apresiasi Seni Music Materi Seni Budaya Sekolah Menengah Pertama. Journal Of Educations Research And Evaluation, 4 (2), 82-90.
- Aminuddin. (2009). Apresiasi dan Ekspresi Seni Rupa. Bandung: PT. Putri Pustaka.
- Apriliani, S.P. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Buku Cerita Bergambar Untuk Meningkatkan Minat Membaca Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Besicedu,4(4), 994-1003.
- Bounty, B. F. (2015). “Pembelajaran Kreasi Paper Quilling Pada Siswa Kelas X MIA 3 SMA Negeri 2 Surakarta”. Skripsi. FKIP, Pendidikana Seni Rupa, Universitas Sebelas Maret, Surakarta.
- Edwita & Murni, E. S. (2018). Pendidikan Seni Rupa Sekolah Dasar. Jakarta: LPPM Universitas Negeri Jakarta.
- Kustanto, T. (2014). “Studi Deskriptif Pembuatan Karya Kreatif 3D (Paper Quilling) Pada Mata Pelajaran Seni Budaya dan Prakarya Kelas V B SD Negeri 20 Kota Bengkulu”. Skripsi. FKIP, PGSD, Universitas Bengkulu, Bengkulu.
- Nurjanah, E., & Hakim, D. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Materi Mencerna (Menyimak Cerita Anak) Berbasis Cerita Anak Majalah Bobo. Jurnal Bidang Pendidikan Dasar (JBPD), 2(1), 69-83.
- Pemerintah Indonesia. (2003). Undang-Undang No 20 Tahun 2003 Pasal 37 Ayat 1 tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Sekertariat Negara.
- Salam, S., Sukarman., Hasnawati., Muhaemin, Muh. (2020). Pengetahuan Dasar Seni Rupa. Semarang: UNM.
- Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta
- Suryahadi, A Agung. (2008). Seni Rupa Menjadi Sensitif, Kreatif, Apresiatif dan Produktif. Jakarta: Direktorat Pembinaan Sekolah Menengah Kejuruan.
- Trisnani, N. (2020). Modul Pembelajaran Seni Rupa. IKIP PGRI, Wates.
References
Alfianto, F., Florentinus, T. K., Utomo, U. (2015). Pengembangan Instrument Penilaian Apresiasi Seni Music Materi Seni Budaya Sekolah Menengah Pertama. Journal Of Educations Research And Evaluation, 4 (2), 82-90.
Aminuddin. (2009). Apresiasi dan Ekspresi Seni Rupa. Bandung: PT. Putri Pustaka.
Apriliani, S.P. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Buku Cerita Bergambar Untuk Meningkatkan Minat Membaca Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Besicedu,4(4), 994-1003.
Bounty, B. F. (2015). “Pembelajaran Kreasi Paper Quilling Pada Siswa Kelas X MIA 3 SMA Negeri 2 Surakarta”. Skripsi. FKIP, Pendidikana Seni Rupa, Universitas Sebelas Maret, Surakarta.
Edwita & Murni, E. S. (2018). Pendidikan Seni Rupa Sekolah Dasar. Jakarta: LPPM Universitas Negeri Jakarta.
Kustanto, T. (2014). “Studi Deskriptif Pembuatan Karya Kreatif 3D (Paper Quilling) Pada Mata Pelajaran Seni Budaya dan Prakarya Kelas V B SD Negeri 20 Kota Bengkulu”. Skripsi. FKIP, PGSD, Universitas Bengkulu, Bengkulu.
Nurjanah, E., & Hakim, D. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Materi Mencerna (Menyimak Cerita Anak) Berbasis Cerita Anak Majalah Bobo. Jurnal Bidang Pendidikan Dasar (JBPD), 2(1), 69-83.
Pemerintah Indonesia. (2003). Undang-Undang No 20 Tahun 2003 Pasal 37 Ayat 1 tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Sekertariat Negara.
Salam, S., Sukarman., Hasnawati., Muhaemin, Muh. (2020). Pengetahuan Dasar Seni Rupa. Semarang: UNM.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta
Suryahadi, A Agung. (2008). Seni Rupa Menjadi Sensitif, Kreatif, Apresiatif dan Produktif. Jakarta: Direktorat Pembinaan Sekolah Menengah Kejuruan.
Trisnani, N. (2020). Modul Pembelajaran Seni Rupa. IKIP PGRI, Wates.