Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Fernandes, R. (2019). Relevansi Kurikulum 2013 dengan Kebutuhan Peserta Didik di
- Era Revolusi 4.0. Jurnal Socius: Journal of Sociology Research and
- Education, 6(2), 70-80.
- Kristyowati, R., & Purwanto, A. (2019). Pembelajaran Literasi Sains melalui
- Pemanfaatan Lingkungan. Scholaria: Jurnal Pendidikan dan
- Kebudayaan, 9(2), 183-191.
- Marisa, S., Irwandi, D., & Muslim, B. (2020). Analisis Buku Teks Kimia Sekolah
- Menengah Atas (SMA) Negeri Kelas XI Berdasarkan Indikator Literasi
- Sains. Jurnal Riset Pendidikan Kimia (JRPK), 10(2), 120-131.
- McHugh, M. L., (2012). InterRater Realibility : The Kappa Statistic.
- BiochemiaMedica, 22 (3), 276-282.
- Narut, Y. F & Supardi, K. (2019). Literasi Sains Peserta Didik dalam Pembelajaran
- IPA di Indonesia. JIPD (Jurnal Inovasi Pendidikan Dasar), 3(1), 61-69.
- Rahayu, A.H. (2014). Analisis Penyajian Panduan Pembelajaran Literasi Sains
- dalam Buku Tematik Terpadu Kelas IV Kurikulum 2013. Mimbar Sekolah
- Dasar, 1(2), 266-233.
- Retno, A. T. P., Saputro, S., & Ulfa, M. (2017). Kajian Aspek Literasi Sains pada
- Buku Ajar Kimia SMA Kelas XI di Kabupaten Brebes. In Prosiding SNPS
- (Seminar Nasional Pendidikan Sains), 112-123.
- Sa’adah & Umiyatus, S., (2018). Analisis Kesesuaian antara Buku Teks Siswa
- Tematik Terpadu Kelas V SD/MI Tema Sehat Itu Penting Terbitan
- Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan dengan Kurikulum 2013 ( Studi
- di SDN Cipocok Jaya 1 Kota Serang). Diploma atau S1 Thesis, Universitas
- Islam Negeri “ Sultan Maulana Hasanuddin”.
- Winarni, E. W,. (2018 b). Pendekatan Ilmiah dalam Pembelajaran Kreatif dan
- Inovatif. Bengkulu FKIP UNIB.
- Yuliati, Y. (2017). Literasi Sains dalam Pembelajaran IPA. Jurnal Cakrawala
- Pendas, 3(2), 21-28
References
Fernandes, R. (2019). Relevansi Kurikulum 2013 dengan Kebutuhan Peserta Didik di
Era Revolusi 4.0. Jurnal Socius: Journal of Sociology Research and
Education, 6(2), 70-80.
Kristyowati, R., & Purwanto, A. (2019). Pembelajaran Literasi Sains melalui
Pemanfaatan Lingkungan. Scholaria: Jurnal Pendidikan dan
Kebudayaan, 9(2), 183-191.
Marisa, S., Irwandi, D., & Muslim, B. (2020). Analisis Buku Teks Kimia Sekolah
Menengah Atas (SMA) Negeri Kelas XI Berdasarkan Indikator Literasi
Sains. Jurnal Riset Pendidikan Kimia (JRPK), 10(2), 120-131.
McHugh, M. L., (2012). InterRater Realibility : The Kappa Statistic.
BiochemiaMedica, 22 (3), 276-282.
Narut, Y. F & Supardi, K. (2019). Literasi Sains Peserta Didik dalam Pembelajaran
IPA di Indonesia. JIPD (Jurnal Inovasi Pendidikan Dasar), 3(1), 61-69.
Rahayu, A.H. (2014). Analisis Penyajian Panduan Pembelajaran Literasi Sains
dalam Buku Tematik Terpadu Kelas IV Kurikulum 2013. Mimbar Sekolah
Dasar, 1(2), 266-233.
Retno, A. T. P., Saputro, S., & Ulfa, M. (2017). Kajian Aspek Literasi Sains pada
Buku Ajar Kimia SMA Kelas XI di Kabupaten Brebes. In Prosiding SNPS
(Seminar Nasional Pendidikan Sains), 112-123.
Sa’adah & Umiyatus, S., (2018). Analisis Kesesuaian antara Buku Teks Siswa
Tematik Terpadu Kelas V SD/MI Tema Sehat Itu Penting Terbitan
Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan dengan Kurikulum 2013 ( Studi
di SDN Cipocok Jaya 1 Kota Serang). Diploma atau S1 Thesis, Universitas
Islam Negeri “ Sultan Maulana Hasanuddin”.
Winarni, E. W,. (2018 b). Pendekatan Ilmiah dalam Pembelajaran Kreatif dan
Inovatif. Bengkulu FKIP UNIB.
Yuliati, Y. (2017). Literasi Sains dalam Pembelajaran IPA. Jurnal Cakrawala
Pendas, 3(2), 21-28