Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Agustin, D.A., (2020). Mengajarkan SAINS Dengan Permainan. Bandung: Penerbit
- Tata Akbar
- Akbar, S., (2013). Instrument Perangkat Pembelajaran. Bandung: PT Remaja
- Rosdakarya.
- Arina, H., dkk., (2019).Peningkatan Keterampilan Berpikir Kritis Siswa Melalui
- Pendekatan Pembelajaran Berbasis Riset. Jurnal Pendidikan. Vol 1. No 1,
- hal 17-24.
- Awalludin., (2017). Pengembangan Buku Teks Sintaksis Bahasa Indonesia.
- Effendi, N.F., (2019). Pendidikan dalam Keperawatan. Jakarta: Salemba Medika.
- Hayani, I., (2019). Metode Pembelajaran Abad 21. Jakarta: Rumah Belajar
- Matematika Indonesia.
- Hosnan, M., (2014). Pendekatan Saintek dan Kontekstual Dalam Pembelajaran Abad
- Penerbit Ghalia Indonesia: Jakarta.
- Ibda, F., (2015). Perkembangan Kognitif Teori Jean Piaget, Intelektualita, Vol 3,
- No. 1, Hal 37-47.
- Nuraini, H.I.M., (2015). Implementasi Kurikulum 2013 pada Pembelajaran Menulis
- Teks Eksposisi (Studi Kasus di Kelas X SMK N 1 Kaeanganyar). Jurnal
- Basastra, vol 3. No 1, hal 1-17.
- Palayaswati, I., Dkk (2018). Pengembangan Modul Ipa Terpadu Berbasis Inkuiri
- Terbimbing Untuk Meningkatkan Keterampilan Proses Sains Siswa Smp
- Dengan Tema Air Limbah Rumah Tangga. Jurnal Pendidikan. Vol 1. No 1,
- hal 1-9.
- Prastowo, A., (2016). Panduan Kreatif Membuat Modul Inovatif. Diva Press:
- Jogyakarta.
- Rahajeng,N., (2018). Kemampuan Berpikir Kritis dan Hasil Belajar Siswa Kelas IV
- Pada Pembelajaran IPA Melalui Metode Eksperimen di SDN Tegalrejo 2,
- vol 3. No 1, hal 7-17.
- Susanto, A., (2019). Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta:
- Prenadamedia Group.
- Wahyuni, S., (2015). Pengembangan Modul IPA untuk Meningkatkan Kemampuan
- Berpikir Kritis Peserta Didik SMP. Jurnal Pendidikan Fisika, vol 6, No. 1.
- Hal 300-305
References
Agustin, D.A., (2020). Mengajarkan SAINS Dengan Permainan. Bandung: Penerbit
Tata Akbar
Akbar, S., (2013). Instrument Perangkat Pembelajaran. Bandung: PT Remaja
Rosdakarya.
Arina, H., dkk., (2019).Peningkatan Keterampilan Berpikir Kritis Siswa Melalui
Pendekatan Pembelajaran Berbasis Riset. Jurnal Pendidikan. Vol 1. No 1,
hal 17-24.
Awalludin., (2017). Pengembangan Buku Teks Sintaksis Bahasa Indonesia.
Effendi, N.F., (2019). Pendidikan dalam Keperawatan. Jakarta: Salemba Medika.
Hayani, I., (2019). Metode Pembelajaran Abad 21. Jakarta: Rumah Belajar
Matematika Indonesia.
Hosnan, M., (2014). Pendekatan Saintek dan Kontekstual Dalam Pembelajaran Abad
Penerbit Ghalia Indonesia: Jakarta.
Ibda, F., (2015). Perkembangan Kognitif Teori Jean Piaget, Intelektualita, Vol 3,
No. 1, Hal 37-47.
Nuraini, H.I.M., (2015). Implementasi Kurikulum 2013 pada Pembelajaran Menulis
Teks Eksposisi (Studi Kasus di Kelas X SMK N 1 Kaeanganyar). Jurnal
Basastra, vol 3. No 1, hal 1-17.
Palayaswati, I., Dkk (2018). Pengembangan Modul Ipa Terpadu Berbasis Inkuiri
Terbimbing Untuk Meningkatkan Keterampilan Proses Sains Siswa Smp
Dengan Tema Air Limbah Rumah Tangga. Jurnal Pendidikan. Vol 1. No 1,
hal 1-9.
Prastowo, A., (2016). Panduan Kreatif Membuat Modul Inovatif. Diva Press:
Jogyakarta.
Rahajeng,N., (2018). Kemampuan Berpikir Kritis dan Hasil Belajar Siswa Kelas IV
Pada Pembelajaran IPA Melalui Metode Eksperimen di SDN Tegalrejo 2,
vol 3. No 1, hal 7-17.
Susanto, A., (2019). Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta:
Prenadamedia Group.
Wahyuni, S., (2015). Pengembangan Modul IPA untuk Meningkatkan Kemampuan
Berpikir Kritis Peserta Didik SMP. Jurnal Pendidikan Fisika, vol 6, No. 1.
Hal 300-305