Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Anam, K., (2015) Pembelajaran Berbasis Inkuiri Metode Dan
- Aplikasinya,Yogyakarta: Pustaka pelajar.
- Akbar, (2017), Instrumen Perangkat Pembelajaran, Bandung: PT remaja
- Rosdakarya.
- Arikunto, S., (2012), Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan, Jakarta: Bumi Aksara.
- Awalludin, (2017), Pengembangan Buku Teks Sintaks Bahasa Indonesia,
- Yogyakarta: Deepublish.
- Kadir & Asrohah., (2015), Pembelajaran Tematik,Jakarta: PT Raja Grafindo
- Persada.
- Kemendikbud, (2016) Permendikbud No. 22 tentang Standar Proses Pendidikan
- Dasar dan Menengah. Jakarta: Kemendikbud.
- Prastowo, A., (2014), Pengembangan Bahan Ajar Tematik, Jakarta: Kencana
- Prenamedia Group.
- Rusman, (2014), Model-model Pembelajaran Mengembangkan Profesionalisme Guru,
- Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
- Rusman, (2016), Pembelajaran Tematik Terpadu, Teori, Praktik dan Penilaian,
- Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
- Shoimin, A., (2014), 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013,
- Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
- Sugiyono, (2012), Metode Penelitian Kombinasi (Mixed Methods), Bandung: Alfabeta.
- Sugiyono, (2018), Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D, Bandung:
- Alfabeta.
- Sumantri, (2015).Strategi pembelajaran.Jakarta : Rajawali Prress.
- Suyanti, (2010), Strategi Pembelajaran Kimia, Yogyakarta: Graha Ilmu.
- Trianto, (2011), Mendesain Model Pembelajaran Inovatif Progresif Konsep
- Landasan, dan Implementasinya pada Kurikulum Tingkat Satuan
- Pendidikan (KTSP), Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
- Trianto, (2017), Model Pembelajaran Terpadu Konsep, Strategi, dan
- Implementasinya dalam Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP),
- Jakarta: Bumi Aksara.
- Wijayama, B., (2019), Pengembangan Perangkat Pembelajaran IPA Bervisi Sets
- dengan Pendekatan SAVI, Semarang: Qahar Publisher.
- Winarni, E, W., (2018), Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif, Kualitatif,
- Penelitian Tindakan Kelas (PTK), Research and Development (R&D),
- Jakarta: Bumi Aksara.
References
Anam, K., (2015) Pembelajaran Berbasis Inkuiri Metode Dan
Aplikasinya,Yogyakarta: Pustaka pelajar.
Akbar, (2017), Instrumen Perangkat Pembelajaran, Bandung: PT remaja
Rosdakarya.
Arikunto, S., (2012), Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan, Jakarta: Bumi Aksara.
Awalludin, (2017), Pengembangan Buku Teks Sintaks Bahasa Indonesia,
Yogyakarta: Deepublish.
Kadir & Asrohah., (2015), Pembelajaran Tematik,Jakarta: PT Raja Grafindo
Persada.
Kemendikbud, (2016) Permendikbud No. 22 tentang Standar Proses Pendidikan
Dasar dan Menengah. Jakarta: Kemendikbud.
Prastowo, A., (2014), Pengembangan Bahan Ajar Tematik, Jakarta: Kencana
Prenamedia Group.
Rusman, (2014), Model-model Pembelajaran Mengembangkan Profesionalisme Guru,
Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Rusman, (2016), Pembelajaran Tematik Terpadu, Teori, Praktik dan Penilaian,
Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Shoimin, A., (2014), 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013,
Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Sugiyono, (2012), Metode Penelitian Kombinasi (Mixed Methods), Bandung: Alfabeta.
Sugiyono, (2018), Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D, Bandung:
Alfabeta.
Sumantri, (2015).Strategi pembelajaran.Jakarta : Rajawali Prress.
Suyanti, (2010), Strategi Pembelajaran Kimia, Yogyakarta: Graha Ilmu.
Trianto, (2011), Mendesain Model Pembelajaran Inovatif Progresif Konsep
Landasan, dan Implementasinya pada Kurikulum Tingkat Satuan
Pendidikan (KTSP), Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Trianto, (2017), Model Pembelajaran Terpadu Konsep, Strategi, dan
Implementasinya dalam Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP),
Jakarta: Bumi Aksara.
Wijayama, B., (2019), Pengembangan Perangkat Pembelajaran IPA Bervisi Sets
dengan Pendekatan SAVI, Semarang: Qahar Publisher.
Winarni, E, W., (2018), Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif, Kualitatif,
Penelitian Tindakan Kelas (PTK), Research and Development (R&D),
Jakarta: Bumi Aksara.