Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Agusdianita, N., & Karjiyati, V. (2021, March). The Use of Ethnomathematics
- Learning Devices Based on Realistic Mathematics Education Models on
- Mathematics Literacy Mastery. In International Conference on Educational
- Sciences and Teacher Profession (ICETeP 2020) (pp. 317-324). Atlantis
- Press.
- Ariani. Y., Helsa. Y., & Ahmad. S., (2020). Model Pembelajaran Inovatif untuk
- Pembelajaran Matematika di Kelas IV Sekolah Dasar. Yogyakarta: CV Budi
- Utama
- Hadi, Sutarto. (2017). Pendidikan Matematika Realistik: Teori, Pengembangan dan
- Implementasinya. Jakarta : Rajawali Pers.
- Isrok’atun dan Rosmala. (2018). Model-Model Pembelajaran Matematika. Jakarta:
- Bumi Aksara.
- Kartikasari, N. (2020, November). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik
- (LKPD) Berbasis Pendekatan Realistic Mathematics Education (RME) Pada
- Materi Luas bangun Datar kelas IV SDN 3 Talok. In Prosiding Seminar
- Nasional PGSD UNIKAMA(Vol. 4, No. 1, pp. 409-416.
- Ningrum, G.k., Dadi, S., & Karjiyati, V. (2020). Pengembangan LKPD Pembelajaran
- Tematik di Kelas V Sekolah Dasar Bengkulu. JURIDIKDAS: Jurnal
- RisetPendidikan Dasar, 2020, 3(3), 373-380
- Permendikbud Nomor 35 Tahun 2018 tentang Perubahan Atas Peraturan Meteri
- Pendidikan Dan Kebudayaan Nomor 58 Tahun 2014 Tentang Kurikulum
- Sekolah Menengah Pertama/ Madrasah Tsanawiyah. Jakarta:
- Kemendikbud
- Permendiknas Nomor 22 Tahun 2016 Tentang Standar Proses untuk Satuan
- Pendidikan Dasar dan Menengah. Jakarta: Kemendiknas
- Prastowo, A., (2016). Paduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif: Menciptakan
- Metode Pembelajaran yang Menarik dan Menyenangkan. Diva Press:
- Jogjakarta .
- Schleicher, A. (2018). PISA 2018 Insights and Interpretations. OECD 2018.
- Susanto, Ahmad. (2019). Teori Belajar & Pembelajaran di Sekolah Dasar.
- Kencana: Jakarta.
- Ummah, S. K., (2021). Media Pembelajaran Matematika. Malang: UMM Press
- Wijaya, A. 2012. Pendidikan Matematika Realistik suatu Alternatif Pendekatan
- Pembelajaran Matematika. Yogyakarta: Graha Ilmu.
- Winarni, E.W. (2018). Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif Kualitatif. Bengkulu:
- Unit Penerbitan Fkip Unib
References
Agusdianita, N., & Karjiyati, V. (2021, March). The Use of Ethnomathematics
Learning Devices Based on Realistic Mathematics Education Models on
Mathematics Literacy Mastery. In International Conference on Educational
Sciences and Teacher Profession (ICETeP 2020) (pp. 317-324). Atlantis
Press.
Ariani. Y., Helsa. Y., & Ahmad. S., (2020). Model Pembelajaran Inovatif untuk
Pembelajaran Matematika di Kelas IV Sekolah Dasar. Yogyakarta: CV Budi
Utama
Hadi, Sutarto. (2017). Pendidikan Matematika Realistik: Teori, Pengembangan dan
Implementasinya. Jakarta : Rajawali Pers.
Isrok’atun dan Rosmala. (2018). Model-Model Pembelajaran Matematika. Jakarta:
Bumi Aksara.
Kartikasari, N. (2020, November). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik
(LKPD) Berbasis Pendekatan Realistic Mathematics Education (RME) Pada
Materi Luas bangun Datar kelas IV SDN 3 Talok. In Prosiding Seminar
Nasional PGSD UNIKAMA(Vol. 4, No. 1, pp. 409-416.
Ningrum, G.k., Dadi, S., & Karjiyati, V. (2020). Pengembangan LKPD Pembelajaran
Tematik di Kelas V Sekolah Dasar Bengkulu. JURIDIKDAS: Jurnal
RisetPendidikan Dasar, 2020, 3(3), 373-380
Permendikbud Nomor 35 Tahun 2018 tentang Perubahan Atas Peraturan Meteri
Pendidikan Dan Kebudayaan Nomor 58 Tahun 2014 Tentang Kurikulum
Sekolah Menengah Pertama/ Madrasah Tsanawiyah. Jakarta:
Kemendikbud
Permendiknas Nomor 22 Tahun 2016 Tentang Standar Proses untuk Satuan
Pendidikan Dasar dan Menengah. Jakarta: Kemendiknas
Prastowo, A., (2016). Paduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif: Menciptakan
Metode Pembelajaran yang Menarik dan Menyenangkan. Diva Press:
Jogjakarta .
Schleicher, A. (2018). PISA 2018 Insights and Interpretations. OECD 2018.
Susanto, Ahmad. (2019). Teori Belajar & Pembelajaran di Sekolah Dasar.
Kencana: Jakarta.
Ummah, S. K., (2021). Media Pembelajaran Matematika. Malang: UMM Press
Wijaya, A. 2012. Pendidikan Matematika Realistik suatu Alternatif Pendekatan
Pembelajaran Matematika. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Winarni, E.W. (2018). Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif Kualitatif. Bengkulu:
Unit Penerbitan Fkip Unib