Isi Artikel Utama
Abstrak
Rincian Artikel
Hak Cipta (c) 2023 JURIDIKDAS

Artikel ini berlisensiCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Arsyad, A., (2016), Media Pembelajaran Edisi Revisi. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada. .(2011), Media Pembelajaran. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
- Dalman, H., (2014), Keterampilan Menulis. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
- Musfiroh, T., (2010), Cerita untuk Perkembangan Anak. Yogyakarta: Navila.
- Nurgiyantoro, B., (2016), Penlaian Pembelajaran Bahasa (Edisi Kedua). Yogyakarta: BPFE.
- Sundayana, R., (2015), Media dan Alat Peraga dalam Pembelajaran Matematika. Bandung: Alfabeta.
- Susanto, A., (2013), Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Kencana .
- Winarni, E. W., (2011), Penelitian Pendidikan. Bengkulu: Unit Penerbitan FKIP Unib.
- Jamra., (2014), Penggunaan Media Gambar Seri dalam Meningkatkan Keterampilan Menulis Cerita Siswa di Kelas III SDN Inpres Tabing Kecamatan Peling Tengah, Jurnal Pendidikan, vol. 2, no. 3, Hal:33. http://jurnal.untad.ac.id/jurnal/index.php/JKTO/article/view/2922/2001. Diunduh pada tanggal 11 Oktober 2017.
- Permana, A., (2016), Pengaruh Penggunaan Media Gambar Berseri Terhadap Kemampuan Menulis Narasi Peserta Didik Sekolah Menengah Pertama. Jurnal Pendidikan. P-ISSN: 2407-506X. E-ISSN: 2502: 5201. Hal:90. http://journal.uinjkt.ac.id/index.php/dialektika/article/view/4184/pdf. Diunduh pada tanggal 11 Oktober 2017.
Referensi
Arsyad, A., (2016), Media Pembelajaran Edisi Revisi. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada. .(2011), Media Pembelajaran. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Dalman, H., (2014), Keterampilan Menulis. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Musfiroh, T., (2010), Cerita untuk Perkembangan Anak. Yogyakarta: Navila.
Nurgiyantoro, B., (2016), Penlaian Pembelajaran Bahasa (Edisi Kedua). Yogyakarta: BPFE.
Sundayana, R., (2015), Media dan Alat Peraga dalam Pembelajaran Matematika. Bandung: Alfabeta.
Susanto, A., (2013), Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Kencana .
Winarni, E. W., (2011), Penelitian Pendidikan. Bengkulu: Unit Penerbitan FKIP Unib.
Jamra., (2014), Penggunaan Media Gambar Seri dalam Meningkatkan Keterampilan Menulis Cerita Siswa di Kelas III SDN Inpres Tabing Kecamatan Peling Tengah, Jurnal Pendidikan, vol. 2, no. 3, Hal:33. http://jurnal.untad.ac.id/jurnal/index.php/JKTO/article/view/2922/2001. Diunduh pada tanggal 11 Oktober 2017.
Permana, A., (2016), Pengaruh Penggunaan Media Gambar Berseri Terhadap Kemampuan Menulis Narasi Peserta Didik Sekolah Menengah Pertama. Jurnal Pendidikan. P-ISSN: 2407-506X. E-ISSN: 2502: 5201. Hal:90. http://journal.uinjkt.ac.id/index.php/dialektika/article/view/4184/pdf. Diunduh pada tanggal 11 Oktober 2017.