Isi Artikel Utama
Abstrak
Rincian Artikel
Hak Cipta (c) 2023 JURIDIKDAS

Artikel ini berlisensiCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Abidin, 2014.Desain Sistem Pembelajaran dalam Konteks Kurikulum 2313.Bandung : PT Refika Aditama
- E. Kokasih.2014. Strategi Belajar Dan Pembelajaran Implementasi Kurikulum 2013.Bandung: Yarama Widya
- Fatimah, dkk .2018. Perbedaan Hasil Belajar IPA Menggunakan Model Discovey Learning dan Problem Basrs Learning Pada Siswa Kelas 3 SD. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, Vol 2, No 2, 2018.
- Hosnan.2014. Pendekatan Saintifik dan Kontekstual dalam Pembelajaran Abad 21.Jakarta : Ghalia Indonesia
- Kadir, Abd & Ashora. 2014. Pembelajaran Tematik.Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.
- Nanang H & Suhana. 2009. Konsep Strategi Pmbelajaran. Bandung: PT Rafika Aditama.
- OECD., (2015), “ PISSA 2015 Assesment and Analitycal Framwork: Matematics, Reading, Science, Problem Solving and Financial Literacy”. Paris Journla of OECD Publising, Hal:1-8.
- Pangastuti, dkk. 2019. Efektivitas Discovery Learning dan Problem Based Learnng Pada Pembelajaran Tematik Kelas Iv Ditinjau Dari Hasil Belajar Kognitif Siswa Di Sdn Karangduren 01. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar. Vol 3, No 1, 2019
- Putra, Sitiatava Rizema. 2013. Desain Belajar Mengajar Kreatif Berbasis Sains. Yogyakarta : Diva Press
- Rusman 2017.Belajar dan Pembelajarann Berorientasi stadar proses pendiidkan. Jakarta: Kencana
- Rusman. 2016. Model-model Pembelajan. Jakarta: Rajawali Press.
- Shoimin, A. 2014. 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013. Yogyakarta: AR-Ruzz Media.
- Sugiyono. 2016. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta
- Suprijono, A. 2009. Cooperative Learning. Surabaya: Pustaka Belajar.
- Suyono.2015. Implemenasi Belajar dan Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
- Winarni, E.W. 2012. Inovasi Dalam Pembelajaran IPA. Bengkulu : FKIP Unib
Referensi
Abidin, 2014.Desain Sistem Pembelajaran dalam Konteks Kurikulum 2313.Bandung : PT Refika Aditama
E. Kokasih.2014. Strategi Belajar Dan Pembelajaran Implementasi Kurikulum 2013.Bandung: Yarama Widya
Fatimah, dkk .2018. Perbedaan Hasil Belajar IPA Menggunakan Model Discovey Learning dan Problem Basrs Learning Pada Siswa Kelas 3 SD. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, Vol 2, No 2, 2018.
Hosnan.2014. Pendekatan Saintifik dan Kontekstual dalam Pembelajaran Abad 21.Jakarta : Ghalia Indonesia
Kadir, Abd & Ashora. 2014. Pembelajaran Tematik.Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.
Nanang H & Suhana. 2009. Konsep Strategi Pmbelajaran. Bandung: PT Rafika Aditama.
OECD., (2015), “ PISSA 2015 Assesment and Analitycal Framwork: Matematics, Reading, Science, Problem Solving and Financial Literacy”. Paris Journla of OECD Publising, Hal:1-8.
Pangastuti, dkk. 2019. Efektivitas Discovery Learning dan Problem Based Learnng Pada Pembelajaran Tematik Kelas Iv Ditinjau Dari Hasil Belajar Kognitif Siswa Di Sdn Karangduren 01. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar. Vol 3, No 1, 2019
Putra, Sitiatava Rizema. 2013. Desain Belajar Mengajar Kreatif Berbasis Sains. Yogyakarta : Diva Press
Rusman 2017.Belajar dan Pembelajarann Berorientasi stadar proses pendiidkan. Jakarta: Kencana
Rusman. 2016. Model-model Pembelajan. Jakarta: Rajawali Press.
Shoimin, A. 2014. 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013. Yogyakarta: AR-Ruzz Media.
Sugiyono. 2016. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta
Suprijono, A. 2009. Cooperative Learning. Surabaya: Pustaka Belajar.
Suyono.2015. Implemenasi Belajar dan Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
Winarni, E.W. 2012. Inovasi Dalam Pembelajaran IPA. Bengkulu : FKIP Unib