Isi Artikel Utama
Abstrak
Rincian Artikel
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Musfiroh, T. 2010. Cerita untuk Perkembangan Anak. Golo Umbulharjo. Yogyakarta, PT Navila.
- Musfiqun. 2012. Pengembangan media dan sumber pembelajara. Jakarta. PT. Prestasi Pustaka Publisher.
- Septianing, U. 2010. Pengaruh Media audio visual dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia pada keterampilan Menyimak Cerita Siswa kelas V SD di Kecamatan Pandak Bantul Daerah Istimewa Yogyakarta, Skripsi, Yogyakarta, FIP UNY.
- Sugiyono. 2014. Metode Penelitian Pendekatan Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
- Sugiyono. 2016. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
- Sugiyono. 2017. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, kualitatif, dan R & D).Bandung: Alfabeta.
- Tarigan. 2013. Menyimak sebagai suatu keterampilan berbahasa. Bandung, CV Angkasa
- Tarigan. H., G. 2008. Menyimak Sebagai Suatu keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
- Winarni, E., W. 2011. Penelitian Pendidikan. Bengkulu: FKIP UNIB.
- _______________2011. Bahan Ajar Statistik. Bengkulu: FKIP UNIB.
Referensi
Musfiroh, T. 2010. Cerita untuk Perkembangan Anak. Golo Umbulharjo. Yogyakarta, PT Navila.
Musfiqun. 2012. Pengembangan media dan sumber pembelajara. Jakarta. PT. Prestasi Pustaka Publisher.
Septianing, U. 2010. Pengaruh Media audio visual dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia pada keterampilan Menyimak Cerita Siswa kelas V SD di Kecamatan Pandak Bantul Daerah Istimewa Yogyakarta, Skripsi, Yogyakarta, FIP UNY.
Sugiyono. 2014. Metode Penelitian Pendekatan Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. 2016. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. 2017. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, kualitatif, dan R & D).Bandung: Alfabeta.
Tarigan. 2013. Menyimak sebagai suatu keterampilan berbahasa. Bandung, CV Angkasa
Tarigan. H., G. 2008. Menyimak Sebagai Suatu keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
Winarni, E., W. 2011. Penelitian Pendidikan. Bengkulu: FKIP UNIB.
_______________2011. Bahan Ajar Statistik. Bengkulu: FKIP UNIB.