Isi Artikel Utama
Abstrak
Rincian Artikel
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Darmalaksana, W., Hambali, R. Y. A., Masrur, A., & Muhlas. (2020). Analisis Pembelajaran Online Masa WFH Pandemic Covid-19 sebagai Tantangan Pemimpin Digital Abad 21. Karya Tulis Ilmiah (KTI) Masa Work From Home (WFH) Covid-19 UIN Sunan Gunung Djati Bandung Tahun 2020, 1(1), 1–12.
- Firman, F., & Rahayu, S. (2020). Pembelajaran Online di Tengah Pandemi Covid-19. Indonesian Journal of Educational Science (IJES), 2(2), 81–89. https://doi.org/10.31605/ijes.v2i2.659
- Gulo, w. (2013). Metodologi Penelitian.
- Hayes, C., Hardian, H., & Sumekar, T. (2017). Pengaruh Brain Training Terhadap Tingkat Inteligensia Pada Kelompok Usia Dewasa Muda. Diponegoro Medical Journal (Jurnal Kedokteran Diponegoro), 6(2), 402–416.
- Herliandry, L. D., Nurhasanah, N., Suban, M. E., & Kuswanto, H. (2020). Pembelajaran Pada Masa Pandemi Covid-19. JTP - Jurnal Teknologi Pendidikan, 22(1), 65–70. https://doi.org/10.21009/jtp.v22i1.15286
- Hermansah, B. (2018). Modifikasi Permainan Bola Tangan Terhadap Hasil Belajar Passing Dalam Pembelajaran Bola Tangan Mahasiswa. Wahana Didaktika, 16(1), 35–41.
- Jennah, R. (2013). Media Pembelajaran. In digilib.iain-palangkaraya.ac.id.
- Prof. dr. sugiyono. (2013). Prof. dr. sugiyono, metode penelitian kuantitatif kualitatif dan r&d.
- Rochmat Rahayu, T. S. & D. B. (2020). Implementasi Model Pembelajaran Pada Olahraga Permainan Bolatangan. PHYSICAL ACTIVITY JOURNAL, 1 Nomor 22.
- Rohani. (2019). Diktat Media Pembelajaran. Fakultas Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan Universitas Islam Negeri Sumatera Utara, 95.
- Suci, M. P. (2020). Efektivitas Pembelajaran Berbasis Daring Pada Mata Kuliah Insya’ Di Stai Ma’Arif Sarolangun. Pendidikan Bahasa Dan Sastra Arab, 1(2), 59–68.
- Susanto, E. (2017). Pengembangan tes keterampilan dasar olahraga bola tangan bagi mahasiswa. Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan, 21(1), 116–125. https://doi.org/10.21831/pep.v21i1.15784
- Triwijayanto, N. K. (2013). Model Pengembangan Permainan Bola Tangan “Kappar” Dalam Penjasorkes Pada Siswa Kelas V Sdn Muntung Kecamatan Candiroto Kabupaten Temanggung Tahun 2012. In Active - Journal of Physical Education, Sport, Health and Recreation (Vol. 2, Issue 5). https://doi.org/10.15294/active.v2i5.1222
- Widayati, A. (2014). Penelitian Tindakan Kelas. Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, 6(1). https://doi.org/10.21831/jpai.v6i1.1793
- Yaumi, M. (2017). Media Pembelajaran, pengertia, Fungsi dan Tujuan. Repositori.Uin-Alauddin, 4, 9–15.
Referensi
Darmalaksana, W., Hambali, R. Y. A., Masrur, A., & Muhlas. (2020). Analisis Pembelajaran Online Masa WFH Pandemic Covid-19 sebagai Tantangan Pemimpin Digital Abad 21. Karya Tulis Ilmiah (KTI) Masa Work From Home (WFH) Covid-19 UIN Sunan Gunung Djati Bandung Tahun 2020, 1(1), 1–12.
Firman, F., & Rahayu, S. (2020). Pembelajaran Online di Tengah Pandemi Covid-19. Indonesian Journal of Educational Science (IJES), 2(2), 81–89. https://doi.org/10.31605/ijes.v2i2.659
Gulo, w. (2013). Metodologi Penelitian.
Hayes, C., Hardian, H., & Sumekar, T. (2017). Pengaruh Brain Training Terhadap Tingkat Inteligensia Pada Kelompok Usia Dewasa Muda. Diponegoro Medical Journal (Jurnal Kedokteran Diponegoro), 6(2), 402–416.
Herliandry, L. D., Nurhasanah, N., Suban, M. E., & Kuswanto, H. (2020). Pembelajaran Pada Masa Pandemi Covid-19. JTP - Jurnal Teknologi Pendidikan, 22(1), 65–70. https://doi.org/10.21009/jtp.v22i1.15286
Hermansah, B. (2018). Modifikasi Permainan Bola Tangan Terhadap Hasil Belajar Passing Dalam Pembelajaran Bola Tangan Mahasiswa. Wahana Didaktika, 16(1), 35–41.
Jennah, R. (2013). Media Pembelajaran. In digilib.iain-palangkaraya.ac.id.
Prof. dr. sugiyono. (2013). Prof. dr. sugiyono, metode penelitian kuantitatif kualitatif dan r&d.
Rochmat Rahayu, T. S. & D. B. (2020). Implementasi Model Pembelajaran Pada Olahraga Permainan Bolatangan. PHYSICAL ACTIVITY JOURNAL, 1 Nomor 22.
Rohani. (2019). Diktat Media Pembelajaran. Fakultas Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan Universitas Islam Negeri Sumatera Utara, 95.
Suci, M. P. (2020). Efektivitas Pembelajaran Berbasis Daring Pada Mata Kuliah Insya’ Di Stai Ma’Arif Sarolangun. Pendidikan Bahasa Dan Sastra Arab, 1(2), 59–68.
Susanto, E. (2017). Pengembangan tes keterampilan dasar olahraga bola tangan bagi mahasiswa. Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan, 21(1), 116–125. https://doi.org/10.21831/pep.v21i1.15784
Triwijayanto, N. K. (2013). Model Pengembangan Permainan Bola Tangan “Kappar” Dalam Penjasorkes Pada Siswa Kelas V Sdn Muntung Kecamatan Candiroto Kabupaten Temanggung Tahun 2012. In Active - Journal of Physical Education, Sport, Health and Recreation (Vol. 2, Issue 5). https://doi.org/10.15294/active.v2i5.1222
Widayati, A. (2014). Penelitian Tindakan Kelas. Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, 6(1). https://doi.org/10.21831/jpai.v6i1.1793
Yaumi, M. (2017). Media Pembelajaran, pengertia, Fungsi dan Tujuan. Repositori.Uin-Alauddin, 4, 9–15.