Isi Artikel Utama
Abstrak
Kata Kunci
Rincian Artikel
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Al Munawarah, R. (2019). Sparkol Videoscribe Sebagai Media Pembelajaran. Jurnal Inspiratif Pendidikan, 8(2), 430-437.
- Aryanata, I. W. Y., Jampel, I. N., & Mahadewi, L. P. P. (2020). Media Video Pembelajaran Teknik Dasar Bermain Bola Voli Pada Pelajaran Penjaskes. Jurnal Penelitian dan Pengembangan Pendidikan, 4(2), 186-192.
- Aryanti, S., Victorian, A. R., & Bayu, W. I. (2021). Learning of Sepak Sila Technique Based Video For Sepak Takraw Course.
- Aryanti, S., & Hartati, S. (2020). Learning of Badminton Model through Animation Video on Physical Education Students.
- Azizah, A. N. (2018). Pengembangan media pembelajaran sparkol videoscribe dalam meningkatkan minat belajar siswa pada mata pelajaran ekonomi materi perdagangan internasional di sma batik 2 surakarta (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Surakarta).
- Jannah, M., Harijanto, A., & Yushardi, Y. (2019). Aplikasi Media Pembelajaran Fisika Berbasis Sparkol Videoscribe Pada Pokok Bahasan Suhu Dan Kalor Terhadap Hasil Belajar Siswa SMK. Jurnal Pembelajaran Fisika, 8(2), 65-72.
- Miles, M.B, Huberman, A.M, & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis, A Methods Sourcebook, Edition 3. USA: Sage Publications. Terjemahan Tjetjep Rohindi Rohidi, UI-Press.
- Pamungkas, A. S., Ihsanudin, I., Novaliyosi, N., & Yandari, I. A. V. (2018). Video pembelajaran berbasis sparkol videoscribe: Inovasi pada perkuliahan sejarah matematika. Prima: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(2), 127-135.
- Rahmawati, F., Soegimin. Soeparman, K. 2016. Pengembangan Perangkat Pembelajaran Fisika Model Inkuiri Terbimbing Berbantuan VideoScribe Pada Materi Kalor Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Sman 1 Kedungwaru. Jurnal Pendidikan Fisika. 5 (2).
- Rosnata, N. P. F. M. B., Agustiana, I. G. A. T., & Dibia, I. K. (2021). Innovative Learning Through Fun Thinkers Media Based On Fill The Blank Question. International Journal of Elementary Education, 5(3).
- Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
- Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
- Undang- undang RI No 3 Tahun 2005 Tentang Sistem Keolahragaan Nasional. Kementrian.Negara Pemuda dan Olahraga Republik Indonesia.
- Widayanti, E., & Aisyah, S. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Treffinger Berbantukan Software Sparkol Videoscribe Untuk Meningkatkan Pemahaman Matematis Siswa. Kalamatika: Jurnal Pendidikan Matematika, 4(2), 117-128.
- Yandari, V. A., Novaliyosi, Ihsanodin, Pamungkas, S. A. 2018. Video Pembelajaran Berbasis Sparkol VideoScribe Inovasi Pada Perkuliahan Sejarah Matematika. Jurnal Pendidikan Matematika. 2(2): 127-13.A
Referensi
Al Munawarah, R. (2019). Sparkol Videoscribe Sebagai Media Pembelajaran. Jurnal Inspiratif Pendidikan, 8(2), 430-437.
Aryanata, I. W. Y., Jampel, I. N., & Mahadewi, L. P. P. (2020). Media Video Pembelajaran Teknik Dasar Bermain Bola Voli Pada Pelajaran Penjaskes. Jurnal Penelitian dan Pengembangan Pendidikan, 4(2), 186-192.
Aryanti, S., Victorian, A. R., & Bayu, W. I. (2021). Learning of Sepak Sila Technique Based Video For Sepak Takraw Course.
Aryanti, S., & Hartati, S. (2020). Learning of Badminton Model through Animation Video on Physical Education Students.
Azizah, A. N. (2018). Pengembangan media pembelajaran sparkol videoscribe dalam meningkatkan minat belajar siswa pada mata pelajaran ekonomi materi perdagangan internasional di sma batik 2 surakarta (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Surakarta).
Jannah, M., Harijanto, A., & Yushardi, Y. (2019). Aplikasi Media Pembelajaran Fisika Berbasis Sparkol Videoscribe Pada Pokok Bahasan Suhu Dan Kalor Terhadap Hasil Belajar Siswa SMK. Jurnal Pembelajaran Fisika, 8(2), 65-72.
Miles, M.B, Huberman, A.M, & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis, A Methods Sourcebook, Edition 3. USA: Sage Publications. Terjemahan Tjetjep Rohindi Rohidi, UI-Press.
Pamungkas, A. S., Ihsanudin, I., Novaliyosi, N., & Yandari, I. A. V. (2018). Video pembelajaran berbasis sparkol videoscribe: Inovasi pada perkuliahan sejarah matematika. Prima: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(2), 127-135.
Rahmawati, F., Soegimin. Soeparman, K. 2016. Pengembangan Perangkat Pembelajaran Fisika Model Inkuiri Terbimbing Berbantuan VideoScribe Pada Materi Kalor Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Sman 1 Kedungwaru. Jurnal Pendidikan Fisika. 5 (2).
Rosnata, N. P. F. M. B., Agustiana, I. G. A. T., & Dibia, I. K. (2021). Innovative Learning Through Fun Thinkers Media Based On Fill The Blank Question. International Journal of Elementary Education, 5(3).
Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Undang- undang RI No 3 Tahun 2005 Tentang Sistem Keolahragaan Nasional. Kementrian.Negara Pemuda dan Olahraga Republik Indonesia.
Widayanti, E., & Aisyah, S. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Treffinger Berbantukan Software Sparkol Videoscribe Untuk Meningkatkan Pemahaman Matematis Siswa. Kalamatika: Jurnal Pendidikan Matematika, 4(2), 117-128.
Yandari, V. A., Novaliyosi, Ihsanodin, Pamungkas, S. A. 2018. Video Pembelajaran Berbasis Sparkol VideoScribe Inovasi Pada Perkuliahan Sejarah Matematika. Jurnal Pendidikan Matematika. 2(2): 127-13.A