Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Arifin, M. Z., & Setiawan, A. (2020). Strategi Belajar Dan Mengajar Guru Pada Abad 21. Indonesian Journal of Instructional Technology, 1(2).
- Ghiffary, M. (2020). Survei Ketersediaan Sarana dan Prasarana Penunjang Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan (PJOK) Tingkat SMP di Kecamatan Buleleng. Jurnal Ilmu Keolahragaan Undiksha, 8(1), 34–41.
- Gunawan, I. (2013). Pegembagn Pliksi Berbai Teknologi Dan Informsi Untuk Meningktka Kinerja Guru Penjas Sekolah Dasar Kecamatan Binjai Selatan. UNIMED.
- Imansyah, F. (2018). Minat Belajar Siswa Pada Pelajaran Penjas Orkes Terhadap Hasil Belajar Pelajaran Penjas Orkes Siswa Sma Negeri Se-Kecamatan Pengandonan. Prosiding Seminar Nasional Program Pascasarjana Universitas Pgri Palembang, Vol 5. No 5.
- Irawan, E., Shandi, S. A., & Salahudin, S. (2020). Manajemen Pembelajaran Guru Pendidikan Jasmani Sekolah Dasar di Kota Bima. JISIP (Jurnal Ilmu Sosial Dan Pendidikan), 4(3).
- Jihad, A. (2013). No Title. In Menjadi guru profesional: Strategi meningkatkan kualifikasi dan kualitas guru di era global. Penerbit Erlangga.
- Kartowagiran, B. (2011). Kinerja guru profesional (Guru pasca sertifikasi). Jurnal Cakrawala Pendidikan, 3(3).
- Librianty, N. (2020). Analisis Kemampuan Guru Dalam Pengelolaan Kelas Pada Mata Pelajaran Penjaskes Di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 4(1), 141–148.
- Listyarini, E. (2006). Kreativitas Guru Pendidikan Jasmani Dalam Pembelajaran Permainan Sepakbola Disekolah Menengah Pertama. Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia, 5(1).
- Nurmila, J. N. J. (2020). Analisa Sikap Guru Penjas Terhadap Penggunaan Teknologi Informasi dan Komunikasi dalam Pembelajaran Daring di Kecamatan Wonosalam. In Seminar Nasional Keindonesiaan (FPIPSKR), 200–205.
- Sugiyono. (2015). Metode Penelitian & Pengembangan Research And Development. Bandung: Alfabeta.
- Tri Irianto dan, & Arifin, R. dan M. F. (2020). The Relationship of Physical Activities and Student Learning Outcomes of Physical Education. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 5(2), 318–325. https://doi.org/https://doi.org/10.33369/jk.v5i2.16376
- Warni, H., Arifin, S., & Arifin, R. (2021). Karakteristik Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga Kesehatan (Pjok) Di Lingkungan Lahan Basah. In Prosiding Seminar Nasional Lingkungan Lahan Basah, 6/1.
- Warni, H., Arifin, S., & Arifin, R. (2020). Problematic Education Physical Students in the Wetlands. 1st South Borneo International Conference on Sport Science and Education (SBICSSE 2019), 8–10.
- Wicaksono, G. H. (2019). Kreativitas Guru Penjas Terhadap Proses Pembelajaran Penjas Di Sekolah Menengah Pertama Negeri Sekecamatan Kebumen Kabupaten Kebumen 2018. Jurnal Pendidikan Kesehatan Rekreasi, 5(2), 95–100.
- Widiastuti. (2011). Tes Dan Pengukuran Olahraga. PT. Bumi Timur Jaya.
References
Arifin, M. Z., & Setiawan, A. (2020). Strategi Belajar Dan Mengajar Guru Pada Abad 21. Indonesian Journal of Instructional Technology, 1(2).
Ghiffary, M. (2020). Survei Ketersediaan Sarana dan Prasarana Penunjang Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan (PJOK) Tingkat SMP di Kecamatan Buleleng. Jurnal Ilmu Keolahragaan Undiksha, 8(1), 34–41.
Gunawan, I. (2013). Pegembagn Pliksi Berbai Teknologi Dan Informsi Untuk Meningktka Kinerja Guru Penjas Sekolah Dasar Kecamatan Binjai Selatan. UNIMED.
Imansyah, F. (2018). Minat Belajar Siswa Pada Pelajaran Penjas Orkes Terhadap Hasil Belajar Pelajaran Penjas Orkes Siswa Sma Negeri Se-Kecamatan Pengandonan. Prosiding Seminar Nasional Program Pascasarjana Universitas Pgri Palembang, Vol 5. No 5.
Irawan, E., Shandi, S. A., & Salahudin, S. (2020). Manajemen Pembelajaran Guru Pendidikan Jasmani Sekolah Dasar di Kota Bima. JISIP (Jurnal Ilmu Sosial Dan Pendidikan), 4(3).
Jihad, A. (2013). No Title. In Menjadi guru profesional: Strategi meningkatkan kualifikasi dan kualitas guru di era global. Penerbit Erlangga.
Kartowagiran, B. (2011). Kinerja guru profesional (Guru pasca sertifikasi). Jurnal Cakrawala Pendidikan, 3(3).
Librianty, N. (2020). Analisis Kemampuan Guru Dalam Pengelolaan Kelas Pada Mata Pelajaran Penjaskes Di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 4(1), 141–148.
Listyarini, E. (2006). Kreativitas Guru Pendidikan Jasmani Dalam Pembelajaran Permainan Sepakbola Disekolah Menengah Pertama. Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia, 5(1).
Nurmila, J. N. J. (2020). Analisa Sikap Guru Penjas Terhadap Penggunaan Teknologi Informasi dan Komunikasi dalam Pembelajaran Daring di Kecamatan Wonosalam. In Seminar Nasional Keindonesiaan (FPIPSKR), 200–205.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian & Pengembangan Research And Development. Bandung: Alfabeta.
Tri Irianto dan, & Arifin, R. dan M. F. (2020). The Relationship of Physical Activities and Student Learning Outcomes of Physical Education. Kinestetik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 5(2), 318–325. https://doi.org/https://doi.org/10.33369/jk.v5i2.16376
Warni, H., Arifin, S., & Arifin, R. (2021). Karakteristik Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga Kesehatan (Pjok) Di Lingkungan Lahan Basah. In Prosiding Seminar Nasional Lingkungan Lahan Basah, 6/1.
Warni, H., Arifin, S., & Arifin, R. (2020). Problematic Education Physical Students in the Wetlands. 1st South Borneo International Conference on Sport Science and Education (SBICSSE 2019), 8–10.
Wicaksono, G. H. (2019). Kreativitas Guru Penjas Terhadap Proses Pembelajaran Penjas Di Sekolah Menengah Pertama Negeri Sekecamatan Kebumen Kabupaten Kebumen 2018. Jurnal Pendidikan Kesehatan Rekreasi, 5(2), 95–100.
Widiastuti. (2011). Tes Dan Pengukuran Olahraga. PT. Bumi Timur Jaya.