Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Anggraini. (2019). Kemampuan Menulis Puisi Dengan Tema Hidup Sehat Pada Siswa Kelas X Tata Boga SMKN 3 Kota Bengkulu. Bengkulu: Universitas Bengkulu. Jurnal Ilmiah Korpus, hal 363. Vol 3. No 2.
- Bunda, M. M., (2017) Kemampuan Menulis Puisi Bebas Siswa Kelas VII SMP Negeri 1 Pangsid Kabupaten Sidenreng Rappang. Makassar:Universitas Negeri Makassar. Jurnal Eprints, hal 17.
- Sayuti, S. A. (2008). Berkenalan Dengan Puisi. Yogyakarta: Gama Media.
- Sholikhati, N. I. (2019). Peribahasa Indonesia. Yogyakarta: Pusat Kajian Bahasa.
- Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan pendekatan kuantitatif, kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
- Sukino. (2010). Menulis Itu Mudah. Yogyakarta: Pustaka Populer LKiS Yogyakarta.
- Sulkifli, M. (2016). Kemampuan Menulis Puisi Siswa Kelas VIII SMP Negeri Satu Atap 3 Langgikima Kabupaten Konawe Utara. Jurnal Bastra, hal 10-11. Vol.1, No.1.
- Waluyo, H. J. (1987). Teori dan Apresiasi Puisi. Surakarta: Erlangga.
- Wirawan, A. K. (2018). Metode ATM (Amati, Tulis, Modifikasi) Untuk Pembelajaran Menulis Berwawasan Lingkungan. Jurnal Pendididikan Bahasa dan Sastra Indonesia, hal 1. Doi 10.21776/ub.hastawiyata.2018.002.01.04
References
Anggraini. (2019). Kemampuan Menulis Puisi Dengan Tema Hidup Sehat Pada Siswa Kelas X Tata Boga SMKN 3 Kota Bengkulu. Bengkulu: Universitas Bengkulu. Jurnal Ilmiah Korpus, hal 363. Vol 3. No 2.
Bunda, M. M., (2017) Kemampuan Menulis Puisi Bebas Siswa Kelas VII SMP Negeri 1 Pangsid Kabupaten Sidenreng Rappang. Makassar:Universitas Negeri Makassar. Jurnal Eprints, hal 17.
Sayuti, S. A. (2008). Berkenalan Dengan Puisi. Yogyakarta: Gama Media.
Sholikhati, N. I. (2019). Peribahasa Indonesia. Yogyakarta: Pusat Kajian Bahasa.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan pendekatan kuantitatif, kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sukino. (2010). Menulis Itu Mudah. Yogyakarta: Pustaka Populer LKiS Yogyakarta.
Sulkifli, M. (2016). Kemampuan Menulis Puisi Siswa Kelas VIII SMP Negeri Satu Atap 3 Langgikima Kabupaten Konawe Utara. Jurnal Bastra, hal 10-11. Vol.1, No.1.
Waluyo, H. J. (1987). Teori dan Apresiasi Puisi. Surakarta: Erlangga.
Wirawan, A. K. (2018). Metode ATM (Amati, Tulis, Modifikasi) Untuk Pembelajaran Menulis Berwawasan Lingkungan. Jurnal Pendididikan Bahasa dan Sastra Indonesia, hal 1. Doi 10.21776/ub.hastawiyata.2018.002.01.04