Main Article Content
Abstract
Tujuan penelitian ini untuk mengetahuhi kemampuan menulis teks ulasan siswa kelas VIII SMP Negeri 15 Kota Bengkulu. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dan metodenya deskriptif. Populasi penelitian ini semua siswa kelas VIII SMP Negeri 15 Kota Bengkulu berjumlah 166 siswa, tetapi sampel menggunakan purposive sampling maka terpilih kelas VIII D. Metode pengumpulan data menggunakan tes. Teknik analisis data menggunakan statistik sederhana. Hasil kemampuan menulis teks ulasan siswa kelas VIII SMP Negeri 15 Kota Bengkulu adalah 58,7 kategori cukup.
Article Details
Copyright (c) 2024 Feni Amelia Feni, Arono, M.Arifin

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Akhadiah, Sabarti, dkk. (1998). Pembinaan Kemampuan Menulis Bahasa Indonesia. Jakarta: Erlangga.
- Dalman. (2014). Keterampilan Menulis. Jakarta: Raja Grafindo Persada. Djuharni. (2001). Bahasa dan Sastra Indonesia 2. Jakarta: Depdiknas.
- Isnatun, Siti dan Umi Farida. (2013). Mahir Berbahasa Indonesia. Bogor: Yudhistira. Kosasih, E. (2014). Strategi Belajar dan Pembelajaran. Bandung: Yrama Widya.
- Mulyati. (2015). Terampil Berbahasa Indonesia. Jakarta: Prenamedia Group.
- Nurgiyantoro, Burhan. (2001). Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra Indonesia.Yogyakarta: BPFE.
- Sunarti dan Maryani. (2007). Bahasa dan Sastra Indonesia 2. Jakarta: Depdiknas.
- Tarigan, Henry Guntur (2008). Menulis Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
- Yustina. (2017). Bahasa Indonesia Kelas VIII SMP. Klaten: Intan Pariwara
References
Akhadiah, Sabarti, dkk. (1998). Pembinaan Kemampuan Menulis Bahasa Indonesia. Jakarta: Erlangga.
Dalman. (2014). Keterampilan Menulis. Jakarta: Raja Grafindo Persada. Djuharni. (2001). Bahasa dan Sastra Indonesia 2. Jakarta: Depdiknas.
Isnatun, Siti dan Umi Farida. (2013). Mahir Berbahasa Indonesia. Bogor: Yudhistira. Kosasih, E. (2014). Strategi Belajar dan Pembelajaran. Bandung: Yrama Widya.
Mulyati. (2015). Terampil Berbahasa Indonesia. Jakarta: Prenamedia Group.
Nurgiyantoro, Burhan. (2001). Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra Indonesia.Yogyakarta: BPFE.
Sunarti dan Maryani. (2007). Bahasa dan Sastra Indonesia 2. Jakarta: Depdiknas.
Tarigan, Henry Guntur (2008). Menulis Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
Yustina. (2017). Bahasa Indonesia Kelas VIII SMP. Klaten: Intan Pariwara