Main Article Content

Abstract

The development of the business world is currently experiencing significant developments. Massive digitalization is spreading in all aspects of human life, making the expertise to use a qualified digital device a must. With the emergence of new entrepreneurs, it is hoped that it will have a direct impact on improving people's welfare as well as accelerating economic progress and equity, increasing Indonesia's competitiveness through superior-based products and creative industries so as to create new jobs, as well as absorbing a large domestic market. on local products. In line with this, the community service collaboration team of the Management Study Program, Faculty of Economics, Universitas Muhammadiyah Semarang and Sekolah Wirausaha ‘Aisyiyah.

Keywords

UMKM Business Plan Network Marketing

Article Details

Author Biography

Zulkifli Nurul Haqq, Universitas Muhammadiyah Semarang, Indonesia

 

 

How to Cite
Zulkifli Nurul Haqq, & Annisa Fajri. (2023). Peningkatan Kapabilitas Business Plan, Network, dan Marketing Guna Akselerasi Bisnis UMKM Sekolah Wirausaha Aisyiyah. Kreativasi : Journal of Community Empowerment, 2(2), 142–148. https://doi.org/10.33369/kreativasi.v2i2.28191

References

  1. Asmos D., Duchon, D. (2000). Spirituality at work: a conceptualization and measure. Journal of Management Inquiry, 9(2), 134-145. [8]
  2. Buzan, Tony. 2008. Buku Pintar Mind Map. Jakarta : PT. Gramedia Pustaka Utama
  3. Fajri, A. (2023). Strategi Gapoktan Kendal dalam Menghadapi Era Industri 4.0 melalui Media Digital. Jurnal Lentera Widya, 4(2), 97-102.
  4. Febriyantoro, M.T., dan Arisandi, D. (2018). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil Dan Menengah Pada Era Masyarakat Ekonomi Asean. JMD: Jurnal Manajemen Dewantara, Vol 1 No 2, Desember 2018
  5. Irmawati D. Pemanfaatan E-Commerce Dalam Dunia Bisnis. Orasi Bisnis. 2011;VI(November):95-112.
  6. Naimah, R. N., Wardhana, M. W., Haryanto, R., dan Pebriyanto, A. (2020). Penerapan Digital Marketing sebagai Strategi Pemasaran UMKM. Jurnal Impact : Implementation and ActionVolume 2, Nomor 2, 2020
  7. Susanto, B., Hadianto, A., Chariri, F. N., Rochman, M., Syaukani, M.M., dan Daniswara, A. A. (2020). Penggunaan DigitalMarketinguntuk Memperluas Pasar dan Meningkatkan Daya Saing UMKM. Community Empowerment Vol.6 No.1, pp.42-47
  8. Sunardi N, AM N, Sarwani, Lesmana R, Hasbiayah W.Marketing Dan Manajemen Keuangan dalam Upaya Peningkatan Pendapatan UMKM yang Berdampak Pada Kesejahteraan Masyarakat di Tengah Pandemi Covid. J Abdi Masy Humanis. 2021;2(2):96-104. http://www.openjournal.unpam.ac.id/index.php/JAMH/article/view/10407
  9. Putri ND. Pendidikan Kewirausahaan Sebagai Tantangan Pendidikan Untuk Pengembangan Masyarat Indonesia. Sustain Compet Advant. Published online 2013. http://jp.feb.unsoed.ac.id/index.php/sca-1/article/view/247
  10. Pratama A, Oktavima Wisdaningrum, Magdalena Putri Nugrahani. Pendampingan dan Penerapan Teknologi Untuk Peningkatan Produktivitas Usaha Mikro Gula Semut. Din J Pengabdi Kpd Masy. 2020;4(2):275-284. doi:10.31849/dinamisia.v4i2.3490