Main Article Content

Abstract

 Women have a big role in the economy, especially during the pandemic covid-19. In this situation, many people can not stand in normal way for selling and buying. The others lost their jobs because the economy were not running well.  For this reason, it is necessary to carry out Community Service (PPM) by taking place in the Bentiring Village, Bengkulu City. Activities was carried out in November 2020 not only by providing training on making handicraft accessories but also facilitating them to sell it online using social media. The participants of this activity is representatives of housewives. Online marketing of handicraft accessories will help the community in increasing family income during the pandemic.

Keywords

Social Media Accessories Marketing

Article Details

How to Cite
Pasaribu, E., Ekaputri, R. A., Yusnida, Yefriza, Putri, N. T., & Septriani. (2023). Penggunaan Media Sosial Untuk Pemasaran Produk Kerajinan Tangan di Kelurahan Bentiring Kota Bengkulu. Kreativasi : Journal of Community Empowerment, 2(2), 230–241. https://doi.org/10.33369/kreativasi.v2i2.29810

References

  1. BPS Kabupaten Bengkulu Tengah. 2016. Kecamatan Muara Bangkahulu Dalam Angka. Bengkulu.
  2. BPS Kabupaten Bengkulu Tengah. 2018. Kecamatan Muara Bangkahulu Dalam Angka. Bengkulu.
  3. Kartajaya, Hermawan. 1996. Marketing Plus 2000 Siasat Memenangkan Persaingan Global. PT. Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
  4. Kartasasmita, Ginandjar., 1997., Pemberdayaan Masyarakat: Konsep Pembangunan yang Berakar Pada Masyarakat. www.ginandjar.com
  5. Kietzmann P, Hermkens K, McCarthy I, dan Silvestre B. 2011. Social Media? Get Serious! Understanding The Functional Building Block of Social Media. Business Horizon, 54(3), 241-251.
  6. Mantra, I.B. 2000. Demografi Umum. Pustaka Pelajar. Yogyakarta.
  7. Nurrokhman, Habib Amin., Pengertian, Tujuan dan Teori Kewirausahaan., www.kompasiana.com
  8. Romdonny, Jefry dan Rosmadi, Maskarto Lucky Nara. 2018. Peran Media Sosial dalam Mendukung Pemasaran Produk Organisasi Bisnis. Ikraith Ekonomika Vol 1 No 2 Bulan November 2018. Bandung: STIE STIMY Majalengka.
  9. Sumarno. 1984. Kontribusi Sikap Mental Wiraswasta untuk Berprestasi. PT. Era Swasta, Jakarta.
  10. Ulrich, Karl T., dan Steven D., Eppinger., 2001. Perancangan dan Pengembangan Produk. Edisi 1, Salemba Teknika, Jakarta.
  11. http://fasthabiqhulchoirotnurlayli.blog.perbanas.ac.id/2012/11/27/artikelpemasaran-membangun-hubungandengan-pelanggan-mengembangkandan-menentukan-harga-produk-danjasa Glori K. Wadrianto. Bisnis Cepat Kaya dari Budidaya Pepaya Calina (pepaya california). www. Kompas.com dan kuncibisnis.com
  12. Rini, E.Sulistya. 2013. Peran Pengembangan Produk Dalam Meningkatakan Penjualan. Jurnal Ekonom, Vol.16, No.1, Januari 2013.