Main Article Content

Abstract

In the context of Elementary School 116 Rejang Lebong, this program aims to encourage healthy gardening methods and good yard land utilization. The first step in the activity's implementation is a socializing exercise in the garden that involves planting real plants including gotu kola, aloe vera, ginger, cat whiskers, and lemongrass. Additionally, media preparation and land planting are done in the educational setting. Students are able to use yard land and comprehend the value of live pharmaceutical plants as a result of this project.

Keywords

Living Pharmacy Kampus Mengajar Student Healthy Garden

Article Details

How to Cite
Febriani, Z., Lestari, F., & Yanuarti, M. (2025). Taman Sehat dalam Kegiatan Kampus Mengajar di SD 116 Rejang Lebong. Kreativasi : Journal of Community Empowerment, 3(3), 83–91. https://doi.org/10.33369/kreativasi.v3i3.38313

References

    Ashadi, Dewi Nur, R., Ayu Wulandari, Y., & Musthapha, Z. (2022). Penyuluhan dan Pendampingan Pengelolaan Apotek Hidup Di Lingkungan RW 15 dan RW 18 Perum Duta Mekar Asri Desa Cileungsi Kidul, Kecamatan Cileungsi, Kabupaten Bogor, Jawa Barat. http://jurnal.umj.ac.id/index.php/semnaskat
    Bahri, Z., Arifin Jamal, R., Renasti, A., Purwaningsih, R., Prastika, A. H., Putri, A. P., Riau, U., Kunci, K., & Hidup, A. (2022). Pembuatan Apotek Hidup sebagai Upaya untuk Meningkatkan Kesehatan dan Menjaga Masyarakat Pasca Penyebaran Covid-19.
    Meidianto Asri, R., Ayu Erika, K., Puspitha, A. R., Alif Sya, M., Mahfud, ban, Nokhaidah Nurkhasanah, A., Elim, D., Syafika, N., Sukma, A., Akram, M., Studi Farmasi, P., Farmasi, F., Hasanuddin, U., Studi Ilmu Keperawatan, P., & Keperawatan, F. (2022). Edukasi dan Pengolahan Lahan untuk Penyediaan Apotek Hidup di Desa Belabori Kabupaten Gowa (Vol. 3, Issue 2).
    Mohamad Hanif, R., Nurhalifah, A., Sari Nur Utami, W., Dwi Puja, T., Julpiah, N., Wahyudin, M., Khoirunisa, A., Viqry Ipal Ariefa, A., & Nurfadilah, S. (2024). Peran Apotek Hidup Sebagai Media Untuk Mengurangi Konsumsi Obat Kimia. 1(11). https://ejournal.jurnalpengabdiansosial.com/index.php/jps
    Muhamad, T., & Anugrah, F. (2021). Implementasi Pelaksanaan Program Kampus Mengajar Angkatan 1 terdampak Pandemi COVID-19 (Studi Kasus SDS ABC Jakarta Utara). 3(3), 38–47.
    Nazhifah, Ginting, S. Z. D., & Adisri, N. D. (2022). Pemanfaatan Tanaman Apotik Hidup Pada Lahan Pekarangan di RT 04 RW 05 Kelurahan Air Putih Sebagai Obat-Obatan Herbal. I-Com: Indonesian Community Journal, 2(3), 516–522. https://doi.org/10.33379/icom.v2i3.1745
    Sri royani, Kresensia Stasiana Yunarti, & Sinta Fadhilah Majid. (2024). Penyuluhan dan Pelatihan Pembuatan Minuman Jahe Merah untuk Pemanfaatan Tanaman Obat Keluarga di Desa Linggasari.
    Syaiful Rizal. (2021). Sekolah Pekarangan “Pemanfaatan Pekarangan Sekolah sebagai Media dan Sumber Belajar di Masa Pandemi Covid-19.” https://edukasi.kompas.com/read/2013/05
    Widiansyah, A., & Fitriansyah, F. (2022). Implementasi Kampus Mengajar melalui Program Literasi dan Numerasi dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan di Sekolah Dasar. http://jurnal.umj.ac.id/index.php/semnaslit
    Zulfitria, & Syarah Nuur Rahmah Awalia. (2019). Penggunaan Taman Apotik Hidup sebagai Media Belajar Ilmu Pengetahuan Alam di Abad 21.