Main Article Content

Abstract

This qualitative study described how the leadership of the school principal on coaching students. The data were collected by observation, interview, and documentation. The results showed that the leadership of the school principal on coaching students is all ready well planned, even there are some lacks and needs improvement.

Article Details

References

  1. Arikunto, S. (2002). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan dan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta
  2. Departemen Pendidikan Nasional. (2003). Undang - undang RI Nomor 20 Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Depdiknas RI
  3. Departemen Pendidikan Nasional. (2008). Merentang Jalan Menuju Pelayanan Pendidikan Dasar dan Menengah Bermutu. Jakarta: Depdiknas RI
  4. Departemen Pendidikan Nasional. (2008). Permendagri Nomor 39 Tentang Pembinaan Kesiswaan. Jakarta: Depdiknas RI.
  5. Irmayani, H., Wardiah, D., & Kristiawan, M. (2018). The Strategy of SD Pusri In Improving Educational Quality. International Journal of Scientific & Technology Research, 7(7).
  6. Kristiawan, M. (2015). A Model of Educational Character in High School Al-Istiqamah Simpang Empat, West Pasaman, West Sumatera. Research Journal of Education, 1(2), 15-20.
  7. Kristiawan, M. (2016). Telaah Revolusi Mental dan Pendidikan Karakter dalam Pembentukkan Sumber Daya Manusia Indonesia Yang Pandai dan Berakhlak Mulia. Ta'dib, 18(1), 13-25.
  8. Kristiawan, M., Safitri, D., & Lestari, R. (2017). Manajemen Pendidikan. Yogyakarta: Deepublish.
  9. Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2007). Analisis Data Kualitatif, Buku sumber tentang metode-metode baru. Jakarta: Universitas Indonesia Press
  10. Moleong, L. J. (2005). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Penerbit PT Remaja Rosdakarya
  11. Mujtahid. (2011). Pengembangan Profesi Guru. Malang: UIN-Maliki Press
  12. Mulyasa. 2007. Implementasi Kurikulum. Bandung: Remaja Rosdakarya
  13. Sasongko, Rambat, Nur, dan Sahono. 2016. Desain Inovasi Manajemen Sekolah. Jakarta: Shany Publisher
  14. Sugiyono. 2005. Metode Penelitian Administrasi. Bandung: Alfabeta
  15. Wahjosumidjo. 2002. Kepemimpinan Kepala Sekolah Tinjauan Teoritik dan Permasalahannya. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada
  16. Wahjosumidjo. 2010. Kepemimpinan dan Motivasi. Jakarta: Grafindo
  17. Wahyudi. 2009. Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Organisasi Pembelajaran (Learning Organization). Bandung: Alfabeta
  18. Wulandari, Y., & Kristiawan, M. (2017). Strategi Sekolah dalam Penguatan Pendidikan Karakter Bagi Siswa dengan Memaksimalkan Peran Orang Tua. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 2(2).