Main Article Content

Abstract

This study aims to determine how the non permanent teachers perform at SMPN 12 Ketahun of North Bengkulu. This study used descriptive qualitative and evaluative method. From the result we can conclude that the non permanent teachers at SMPN 12 Ketahun have been able to show good performance. Non permanent teachers at SMPN 12 Ketahun have a complete teaching equipments, learning program, and able to manage a class well. The results also showed that the non permanent teachers performance in assesment is already good. Eight teachers can be categorized as excellent performance since the eight non permanent teachers have been able to compile a syllabus, make lesson plans, implement the learning activites and conduct learning evaluation.

Article Details

References

  1. Arikunto, S. 2006. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktis (Edisi Revisi VI). Jakarta: Rineka Cipta.
  2. Hamalik, Oemar. 2001. Dasar-Dasar Pengembangan Kurikulum. Bandung: Remaja Rosdakarya.
  3. Kunandar. 2007. Guru Profesional. Implementasi KTSP dan Sukses Sertifikasi. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
  4. Mangkunegara. 2002. Manajemen Sumber Daya Manusia. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
  5. Mulyasa. 2009. Menjadi Kepala Sekolah yang Profesional. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
  6. Prawirosentono Suryadi. 1999. Kebijakan Kinerja Karyawan. Yogyakarta : BPFE.
  7. Priansa Donni J. 2014. Kinerja dan Profesionalisme Guru. Bandung: CV. ALFABETA.
  8. Riduan. 2013. Metode dan Teknik Menyusun Proposal Penelitian. Bandung : CV. ALFABETA.
  9. Rohiat, 2013. Kepemimpinan Yang Ideal. Bengkulu : Unit Penerbitan FKIP Unib Kampus UNIB.
  10. Sanjaya, W. 2008. Teori dan Praktik Pengembangan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP). Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
  11. Siana, Aliman. 2014. Manajemen Perencanaan Sumber Daya Manusia Pendidikan. Bengkulu: Unit Penerbit FKIP UNIB.
  12. Siswanto Bedjo. 2005. Manajemen Tenaga Kerja, Bandung: Sinar Baru.
  13. Soemantri Manap. 2014. Perencanaan Pendidikan. Bogor: PT Penerbit IPB Press.
  14. Sujanto Bedjo. 2007. Manajemen Pendidikan Berbasis Sekolah. Jakarta: Sagung Seto.
  15. Suryadi, Ace dan Mulyana, Wiyana. 1993. Kerangka Konseptual Mutu Pendidikan dan Pembinaan Kemampuan Profesional Guru. Jakarta: Cardimas Metropole.
  16. Syaefudin Udin S. 2008. Inovasi Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
  17. Umar. 2002. Evaluasi Kinerja Perusahaan. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
  18. Winataputra. 1993. Proses Belajar Mengajar yang Efektif. Jakarta: Bina Karya.
  19. Yusuf Burhanuddin. 2014. Manajemen Sumber Daya Manusia di Lembaga Keuangan Syariah. Jakarta: PT Raja Grafido Persada.